2014-10-17, 17:12
Moderator
easy_dans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hvita.nhegrer
De övriga partiledarna stöttar Åkesson:

http://www.dn.se/nyheter/partiledarna-stottar-jimmie-akesson/

Ja det är en sund reaktion, sorgligt när man försöker politisera en utbrändhet oavsett åt vilket håll det är.
Citera
2014-10-17, 17:13
Medlem
1970-01-01s avatar
Aftonbladet skriver att Mattias Karlsson nu tar över temporärt. Själv trycker jag att Jomshof skulle vart mkt bättre.
Citera
2014-10-17, 17:14
Medlem
Norrlands.gulds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sikhander
Jag är mest fascinerad över att JÅ är sjukskriven för utbrändhet - en diagnos som egentligen inte existerar och som är en ren välfärdsavart. JÅ som pratar om bidragstagare och människor som inte gör rätt för sig...
Det är knappast någon som förnekar att man kan bli utbränd, det kan drabba de flesta under vissa omständigheter, egentligen är det konstigt med take på hans liv att han inte blivit utbränd tidigare...
Citera
2014-10-17, 17:15
Medlem
hvita.nhegrers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zog Rules
Varför skriver du "stöttar"?
För att det är svårt att veta om de verkligen menar det..
Citera
Medlem
starkopramens avatar
Personligen så står jag så långt från SD politiskt som möjligt (nästan). Avskyr den intolerans och omänsklighet som ni SD vänner här inne brukar visa upp men fy fan! Ja jag står för att jag hejar på Åkesson i detta läge. Jag avskyr den politik han för men att han som person känner att han måste vila upp sig efter den press och det hat (även från mig) han har fått utstå är inte konstigt.

Åkesson och SD är mästare på att ta på sig tyckasyndomkoftan men i detta läge är det ta mig fan berättigat. På ett medmänskligt plan lider jag med honom som är en av de få politikerna i Sverige som rakryggat har stått upp för sin åsikt även om den är obekväm.

Skulle inte ha något emot att slå ihjäl karln personligen i en rättvis kamp personligen men att han ska få mediadrevet på sig över att han mår dåligt över att han har haft mediadrevet på sig är enbart sjukt.
Citera
Medlem
Detta är därtill nådastöten för de som tisslat och tasslat om nyval.

SD kommer aldrig våga gå emot regeringsbudgeten. Att utlysa ett nytt val utan en etablerad partiledare är att skjuta sig själv i foten.
Citera
2014-10-17, 17:16
Medlem
Bara att hoppas på att Dan Eliasson inte kräks nu då, och att FK står för sina kundlöften:

•Du känner alltid att vi möter dig med respekt och förståelse
•Du känner alltid att vi gör din vardag tryggare
•Du känner alltid att vi gör det enkelt för dig.

Man förstår att om någon går in i väggen så är det Jimmie, otrolig insats under de sista åren. Hoppas bara att alternativen under hans sjukskrivning är minst lika bra, och att han återkommer.
Citera
2014-10-17, 17:16
Medlem
Madagascars avatar
Han kommer knappast tillbaka. Han har fått nog. Det här inleder SD:s resa nedåt.
Citera
2014-10-17, 17:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1970-01-01
Aftonbladet skriver att Mattias Karlsson nu tar över temporärt. Själv trycker jag att Jomshof skulle vart mkt bättre.

Håller helt med. Jomshof hade varit underbar att få se som tillförordnad partiledare.
Citera
2014-10-17, 17:17
Medlem
anonym.hedonists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av styrlund
Fattar inte att vissa här inne pratar om detta som "time out".
SD skulle aldrig gå ut och prata om ersättare om det så skulle vara fallet.
På politikerspråk betyder "time out" att personen har fuckat till saker och partiet måste kolla vad oponionen och media drar saken.
Som med Sahlin, hon slängdes på ett plan till Mauritius i två veckor för att saker skulle svalna av.
Detta är något annat, kanske fick Åkesson en möjlighet att avgå under värdiga former, men avböjde. Därav denna förnedrade.
SD gynnas inte av att ersätta en av deras enda bra ansikte mot offentligheten (Åkesson) som samtidigt gör bra av sig i debatter och inte gör bort sig som många andra av ledamöterna har gjort.

Fin konspirationsteori du skapat.
Citera
2014-10-17, 17:18
Medlem
hvita.nhegrers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Madagascar
Han kommer knappast tillbaka. Han har fått nog. Det här inleder SD:s resa nedåt.
Hur vet du det?
Citera
2014-10-17, 17:19
Medlem
xtrftw1337s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saccard
Hur fan kan du ens jämföra Åkesson med Svetsaren? Åkesson har farit land och rike runt som en furie, Svetsaren har blivit buren fram till makten av en oljad propagandamaskin. Åkesson har möts av hot, hat, stenkastning och en enad mediekår som beskyllt honom för allt mellan krigsbrott och skattefusk. Svetsaren har åkt på Bilderbergmöte och käkat gott.

Pressen som Åkesson har haft i på sig i stort sett sedan förra valet går inte att jämföra med det år av politisk räkmacka som Fackpamp Karies har svepts med av.

Tacka fan för att Åkesson är utbränd. Han är bara människa trots allt.

Jag har inte påstått något annat heller.. men en statminister har ett helt land på sina axlar. Åkesson är enbart hatad utav PK-etablissemanget.

Vi andra som kan se förbi mediers lögner ser vad Åkesson är för person (en bra sådan).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in