2014-10-17, 00:50
Medlem
rattugglans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 4522
Det är så sjukt att Mazzarri inte spelar Campagnaro. Handplockad till klubben, passar perfekt in i spelsystemet men gör ändå inte en minut.
Hugo Campagnaro har mest virrat runt som en äggasjuker höna allt sedan ankomst. Allt han gjorde bra i Napoli har han gjort dåligt i Inter, typ.
Citera
2014-10-17, 10:13
Medlem
Ezzelinos avatar
Huvudet på spiken, 4522: Cambiasso, Samuel, Stankovic och Zanetti. Ingen av de fyra italienare, men de agerade som om de vore uppväxta och fostrade i Inter. Det får konsekvenser att göra sig av med otroligt slitstarka karaktärsspelare som de nämnda. I dagens Intertrupp finns knappt några italienare med speltid förutom lagkapten Ranocchia. D'Ambrosio, och den naturaliserade argentinaren Osvaldo, som har en knepig attityd till omgivningen.

Tilltagande skadeproblem:

http://www.football-italia.net/57315/inter-injuries-pile

Citat:
Yuto Nagatomo, Gary Medel and Fredy Guarin are also now in doubt for Inter’s big game against Napoli on Sunday.

The Nerazzurri are dealing with an injury crisis and two consecutive Serie A defeats going into this clash.

Danilo D’Ambrosio is out for six weeks, Daniel Osvaldo for a month, while Jonathan and Mateo Kovacic are also in doubt.

During today’s training session, Nagatomo felt a calf twinge and will have to undergo tests.

Colombia midfielder Guarin returned from international duty with a bruised foot, while Medel played both Chile’s games this week, despite losing two teeth and needing stitches in his tongue.
Citera
2014-10-17, 16:19
Medlem
Spinnacers avatar
Jag är lite kluven då jag vill att både Mazzari och Benitez ska försvinna.

Har ni hört om att Rafa vill förstärka i Januari med Glen Johnson och James Milner? Det stinker flopp lång väg, sen sitter Napoli där med en hel oduglig trupp, fattigmans-galacticos med stark identitetskris.
Citera
2014-10-17, 16:29
Medlem
Ezzelinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spinnacer
Jag är lite kluven då jag vill att både Mazzari och Benitez ska försvinna.

Har ni hört om att Rafa vill förstärka i Januari med Glen Johnson och James Milner? Det stinker flopp lång väg, sen sitter Napoli där med en hel oduglig trupp, fattigmans-galacticos med stark identitetskris.

Låter märkligt, hade inte hört något om det. Jag tycker i o f s att Milner ofta varit nyttig i de matcher jag sett honom, men han erbjuder ju ingen spetskompetens direkt. Glen Johnson har väl sett sina bästa dagar. Det är inte högerbackspositionen som i första hand behöver förstärkas i Napoli.

Man gjorde sig ju i somras av med bl.a. Behrami och Dzemaili på mittfältet. Vad kan Milner erbjuda som inte gick att få ut av dem? Tydligen ska Benitez ha vägrat sälja Behrami till Inter:

http://www.football-italia.net/55461/behrami-napoli-refused-inter-move

Citat:
Valon Behrami reveals Napoli refused to sell him to Inter because “they didn’t want any gifts” for Walter Mazzarri.

The midfielder was sold to Hamburg over the summer and claims Rafa Benitez pushed him away.

“I was no longer important for the Coach at Napoli, even if I was for the club, so I decided to leave,” Behrami told corrierespione.it.
Citera
2014-10-17, 17:54
Medlem
Relativt tama tillställningar för Roma och Juventus imorgon. Tämligen ointressanta om de inte underskattar motståndet. Men vafan, Serie B spelar ju också. Fast matchen som jag tänkte spana in lite extra är nog Bari mot Avellino, och den spelas också på söndag.

Avellino slog ut Bari från Coppa Italia 23:e augusti:

1:31
https://www.youtube.com/watch?v=zzb5L8751ro

6:43
https://www.youtube.com/watch?v=1zMGPIKhFb0

Ett oupptäckt ”Suarez-hugg”, sju gula och ett rött samt elva Daspo.

Kan bli ännu hetare nu.

Bari ligger på plats nr 8 i tabellen medan Avellino är på andra plats. Bari har spelat tre hemmamatcher, en vinst, en oavgjord och en förlust. Och ett snitt på 17.700, vilket förtjänar respekt.

Men ikväll spelar Vicenza mot Pescara...
Senast redigerad av Brille68 2014-10-17 kl. 17:58.
Citera
2014-10-17, 18:38
Medlem
SoulAmazins avatar
Inga ord om att Joe Tacopina, tidigare partner i Roma, nu har tagit över Bologna?

Säger att han vill importera Roma-modellen till Bologna och ska renovera arenan. Låter fint. Vågar man hoppas på att Bologna blir ett övre mittenlag inom 3-5 år? Ett 90-tals-Parma i 2010-talet?
Citera
2014-10-17, 18:44
Medlem
tjenaretjenares avatar
Enligt min kontakt i Madonna del Pilone så har det börjat skära sig rejält mellan Juventus och Vidal men även mellan Juventus och det Chilenska fotbollsförbundet.
Citera
2014-10-17, 18:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tjenaretjenare
Enligt min kontakt i Madonna del Pilone så har det börjat skära sig rejält mellan Juventus och Vidal men även mellan Juventus och det Chilenska fotbollsförbundet.

Han är inte med i truppen.

Kan vara för att vila honom till CL, men...

Angående kvällens match så finns det ingen anledning att förvänta sig motsättningar på läktaren. Det kan vara en av Italiens äldsta gemalleggio? Har för mig att det började under 1970-talet?

Jag håller ett särskilt öga på Vicenzas anfallare Cocco, som hade en fin säsong hos AlbinoLeffe 2011/2012, men som sedan somnat in målmässigt. Hoppas att han lyckas bättre i Vicenza.
Citera
2014-10-17, 18:53
Medlem
Villons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SoulAmazin
Inga ord om att Joe Tacopina, tidigare partner i Roma, nu har tagit över Bologna?

Säger att han vill importera Roma-modellen till Bologna och ska renovera arenan. Låter fint. Vågar man hoppas på att Bologna blir ett övre mittenlag inom 3-5 år? Ett 90-tals-Parma i 2010-talet?
Brottmålsadvokat från New York med vad det verkar enorm hög svansföring:

http://www.tacopinalaw.com/

Sidan känns ju nästan som satir.
Citera
2014-10-17, 20:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Villon
Brottmålsadvokat från New York med vad det verkar enorm hög svansföring:

http://www.tacopinalaw.com/

Sidan känns ju nästan som satir.

Usel på ett amerikansk sätt.

Bologna har ju inte varit så lyckosamma den senaste tiden. Presidenter enligt Wiki:

Francesca Menarini 2008–10, Sergio Porcedda 2010, Massimo Zanetti 2010–11, Marco Pavignani 2011, Albano Guaraldi 2011–2014, Joe Tacopina 2014– ...

Kanske inte så lätt i en röd stad där korgboll är den stora sporten? Kanske därför som Kobe Bryant har figurerat i marginalerna tidigare. Kan sin korgboll, har alldeles för mycket pengar och gillar Calcio.
Citera
2014-10-17, 20:11
Medlem
tjenaretjenares avatar
Gamla fina Reggina spelar nu, minns när Massimo Taibi klev ut i Reginatröjan herregud vad Grappa vi drack den kvällen jag och mitt sällskap från Pozzo Strada (var 15-talet år sedan). Vi skulle egentligen inte på matchen däremot så skulle vi på en svensexa i området men den ställdes in då frun kvällen innan hade slängt ringen för att hon misstänkte att hennes framtida man Antonio varit otrogen. Rätt hade hon då det visade sig att vår goda vän Antonio varit med en rätt så mycket yngre tjej, en tjej som visade sig vara kusinbarn till Simone Perrotta.

Ja vilken resa men roligt hade vi.
Citera
2014-10-17, 20:46
Medlem
Rupert.Pupkins avatar
Jag hoppas hoppas verkligen Inter gör sig av med Mazzari så snart som möjligt, det behövs verkligen ny energi med en bra taktiskt tränare.
Är fruktansvärt att se han vid sidlinjen och se så hjälplös ut och inte ha en aning om hur han ska få ut det bästa ur sitt spelarmaterial.
Jag hade tippat dom som trea inför säsong för dom har en jävligt stabil trupp tycker jag.

Har en hyffsad backlinje med en Vidic som verkligen måste komma igång.
Bollvinnande slitvargar finns, magi på det offensiva mittfältet finns.
Är inte speciellt imponerad av Icardi men mål kan han göra och utvecklingspotential finns. Osvaldo är jag lite kluven till men kan vara fantastisk en bra dag. Palacio, en evig målspruta men den mest fulsnygga frillan i ligan.

Måste gå att få ut mer av den truppen så ju tidigare han försvinner desto bättre.
Men gäller att hitta en bra tränare också och det växer ju inte på träd, lite tålamod får jag ha kanske.

Angående Romas match imorgon hoppas jag stenhårt på att Pjanic kliver fram när flera ledande mittfältare kommer saknas. Har startat säsongen ganska ojämnt tyvärr, och hans spelhuvud behövs verkligen i en CL-match mot Bayern.
Senast redigerad av Rupert.Pupkin 2014-10-17 kl. 20:52.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in