2014-10-17, 14:06
Medlem
SD-Kalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ghana
Viktig fråga:

Hur påverkar detta ett eventuellt nyval? Kommer Åkesson hålla sig undan i en eventuell valrörelse nästa år? Jag är fortfarande tämligen säker på att SD har som mål att skapa ett nyval, fast nu när Åkesson är ute ur bilden kanske de tänker om?

Jag tror inte att man kommer skapa ett nyval. Jag trodde det varken innan Åkessons sjukskrivning och en mindre nu efter.
Citera
2014-10-17, 14:06
Medlem
Bergakungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ilpobre
Vadå sjukskriven på obestämd tid? Planerar man hur länge man ska vara sjuk numera eller?

När det gäller den här typen av överbelastning kan man göra kvalificerade gissningar om hur länge man behöver återhämtning. Vi talar ju inte om ett hopplöst arbetsmarknadsfall där en utbrändhetsdiagnos löser problemen på flera sätt.

Här ligger något annat bakom, låt oss hoppas att det inte är alltför illa.
Citera
2014-10-17, 14:07
Medlem
Det ska bli intressant att se vilka kommentarer som kommer från andra partiledare. Kommer de unisont att beklaga hans frånvaro? Kommer de att tiga? Kommer de att tvingas visa sympati med något de egentligen vill ta avstånd från?
Citera
2014-10-17, 14:07
Medlem
jokalishs avatar
Fan, tyckte inte han var så vass där i slutet av valrörelsen. Nu vet man varför. Om än inte så troligt hoppas jag Bieler styr skutan ett tag iallafall. Skulle bli lättare att vinna kvinnor till partiet om en kvinna är ansiktet utåt medans kärnväljarna består. Tror det hade varit rätt smart.
Citera
2014-10-17, 14:08
Medlem
Vanilla-Ices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fasle...karlsson
Jimmie har levt under den värsta tänkbara psykologiska press man kan tänka sig
Nåja nu ska vi inte överdriva... Med det sagt så kan jag förstå varför han är utbränd.
Citat:
Ursprungligen postat av andesr
Har SD en annan politiker som kan föra sig i ett publikt sammanhang? OBS seriös fråga
Nej.
Citera
2014-10-17, 14:09
Medlem
FWIWs avatar
Väldigt tråkig läsning men knappast alltför chockerande - allt resande och den vedervärdiga psykiska press som han utsatts för skulle ha knäckt de flesta för många år sedan. Hade MSM och alla gapiga SD-hatare haft någon som helst empati hade man idag skämts för det ovärdiga sätt som man behandlat Sveriges tredje största parti.

En väldigt bra politiker är Åkesson oavsett vad man tycker om hans politiska övertygelse. Vi får hoppas att han får tid att vila upp sig och återkomma starkare än någonsin.
Citera
2014-10-17, 14:09
Medlem
MrSkargards avatar
http://www.mynewsdesk.com/se/sverigedemokraterna/pressreleases/jimmie-aakesson-sjukskriven-1070422

Mattias Karlsson kommer alltså sköta den utåtriktade delen av Åkessons jobb medan den inåtriktade delen kommer tillfalla partisekreteraren, vem det nu blir.
Citera
2014-10-17, 14:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SD-Kalle
Jag tror inte att man kommer skapa ett nyval. Jag trodde det varken innan Åkessons sjukskrivning och en mindre nu efter.

Har en kompis som har träffat en SD-ledamot. Enligt honom skulle ledamoten ha sagt att de tänker satsa på nyval. Visst för dig är detta bara rykten och spekulationer från nån random på FB, men jag tror på min kompis och det är ju minst sagt ett intressant uttalande från ledamoten. Så jag tror på nyval, eller ja, gjorde det fram tills nu iallafall.
Citera
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Just nu ser jag inga problem för SD med att han är borta ett tag.
Den period vi är inne i handlar ju om att sossarna skall få köra på med sitt race & skrämma bort de S-väljare som trodde att Löfven skulle göra något åt invandringskatastrofen.

M är dessutom vingklippta fram tills dom väljer en ny partiledare i vår, så något nyval innan dess känns osannolikt.

Till våren kollapsar asylmottagningen & alla vet ju redan var SD står i den frågan, så SD's tillväxt kommer att rulla på autopilot det närmsta halvåret.
Citera
Medlem
Kolonns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swimp78
Jo. OM Jimmie skulle försvinna ur partiet skulle det sänka det. I nuvarande partiledning finns inga ersättare med samma lugn och utstrålning som Åkesson. Kent Ekeroth eller Björn Söder känns ju mer som elefanter i glashus

Tyvärr kommer han nog tillbaka inom rimlig tid för nästa valrörelse. SD behöver honom.
Folk röstar inte på SD pga. Jimmie Åkesson. Folk röstar på SD för att invandringen har gått åt helvete, inte att Jimmie Åkesson varit en skicklig politiker.

Gustav Kasselstrand borde förövrigt vara en ersättare för J-Å.
Senast redigerad av Kolonn 2014-10-17 kl. 14:13.
Citera
2014-10-17, 14:11
Medlem
svenne-i-sveriges avatar
Det kanske är ett test för att se hur Mattias Karlsson skulle klara roller som partiledare, samtidigt som Jimmie får andas ut lite, två flugor i en smäll! Om Mattias Karlsson klarar av opinionssiffrorna bra kanske han får ta över för gott. En hypotes bara
Citera
2014-10-17, 14:13
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ghana
Har en kompis som har träffat en SD-ledamot. Enligt honom skulle ledamoten ha sagt att de tänker satsa på nyval. Visst för dig är detta bara rykten och spekulationer från nån random på FB, men jag tror på min kompis och det är ju minst sagt ett intressant uttalande från ledamoten. Så jag tror på nyval, eller ja, gjorde det fram tills nu iallafall.

Mattias Karlsson kommer alltså agera partiledare under det eventuella nyvalet, han är ingen gigantisk röstmagnet direkt...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in