2014-10-17, 17:35
Medlem
xXKNOXxs avatar
Detta är tråkiga nyheter fast ändå väntat.Förr eller senare tar det stopp.Att som Jimmie vara den enda med förstånd bland dagisbarn(sjuklöver politiker)och ständigt bli mobbad av både våldsvänstern och tramsmedian kan inte vara lätt.
Hoppas denna hjälte repar sig snabbt.Tror dock att Karlsson kommer sköta detta bra.
Citera
2014-10-17, 17:35
Medlem
Vanilla-Ices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ådärkomdenja
b) Pk-Sverige, som totalt tappat demokrati-fokus
Förklara gärna vad du menar med detta. Menar du exempelvis att det är antidemokratiskt av media att argumentera mot SD:s åsikter?
Citera
2014-10-17, 17:36
Medlem
styrlunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hvita.nhegrer
För att det är svårt att veta om de verkligen menar det..

Citat:
Ursprungligen postat av anonym.hedonist
SD gynnas inte av att ersätta en av deras enda bra ansikte mot offentligheten (Åkesson) som samtidigt gör bra av sig i debatter och inte gör bort sig som många andra av ledamöterna har gjort.

Fin konspirationsteori du skapat.
Om det skulle vara så att trojkan inom SD skulle anse Åkesson som viktig hade de ALDRIG gjort hans utbrändhet offentlig.
Då hade de sagt att han var lite slutkörd och skickat honom på semester.
Att det sedan blir just "utbrändhet" är ju ingen slump. Från och med nu är han stämplad som vek och opålitlig.
Skulle han någonsin prata om SD i någon negativ mening kommer han hånas och avfärdas som psykfall.

"In politics, nothing happens by accident. If it happens, you can bet it was planned that way."
Citera
2014-10-17, 17:37
Avslutad
Skulle inte förvåna mig om JÅ drabbats av panikångest. Det brukar drabba människor som har höga krav på sig själva och sällan får tillfälle att vila ut. Har själv lidit av det så jag vet. Problemet med PÅ är dock att man kan börja rannsaka sig själv för mycket och tyvärr så tror jag risken finns att JÅ inom kort kommer ta avstånd från sitt engagemang för och som företrädare för SD. I svenska samhället finns ett kollektivt "samvete" som säger att en människa som står för allas lika värde är en god och rättskaffens människa, medans de som är avigt inställda till tanken om "allas lika värde" är ondskefulla och dåliga människor. Även om JÅ vet att han har rätt och att han strävar mot goda mål, så kan det här samhällets "moral" få honom att ändra sina åsikter. Ungefär samma fenomen som uppstår när f.d. nazister sadlar om och blir mer "toleranta". Det svenska samhällets syn på vilka som är goda och onda människor kommer att vara härskande så länge 87% (en majoritet) anser att SD är onda.
Citera
2014-10-17, 17:39
Medlem
SlutaCiteraMigTacks avatar
Tråkigt att han blev utbränd, ändå så har han inte provat på att jobba 4 skift och 5 skift på fabriker m.m, då snackar vi om utbrändhet, vissa får pendla långt också, tunga jobb.Att sen bli utbränd med bärandes av en kostym och slips på, det är väl tecken på svaghet i dess like, stackars Jimmie nu.
Citera
2014-10-17, 17:44
Medlem
Malingins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SlutaCiteraMigTack
Tråkigt att han blev utbränd, ändå så har han inte provat på att jobba 4 skift och 5 skift på fabriker m.m, då snackar vi om utbrändhet, vissa får pendla långt också, tunga jobb.Att sen bli utbränd med bärandes av en kostym och slips på, det är väl tecken på svaghet i dess like, stackars Jimmie nu.

Det här i lägget är så dumt att man inte vet var man ska börja.
Du är inte hotad och behöver SÄPO beskydd när du tar dig till fabriken förhoppningsvis.
Och vem säger att människor som jobbar i fabrik inte blir utbrända eller begår självmord?
Citera
Medlem
Jimmie Åkesson är inte SD.
SD är politik.SD är sitt partiprogram.SD är den vanlige svenskens parti och kommer fortsatt vara så.
SD är förnuftets röst i ett hav av PKvanvett och den kampen kommer oförtrutet att gå vidare oavsett.
Tyvärr alla PKhjon..men att Jimmie Åkesson tar timeout ändrar inte ett jota i en värld där LePen möjligen kan vara Frankrikes nye president samtidigt som UKIP kanske kan sitta och styr i allt väsentligt i UK.
Framväxten av den medborgarvänliga rörelsen är all over Europe och Sverige med eller utan Åkesson KOMMER ATT följa efter.

Detta är självklara saker som PKmotståndare inte förstår.
Om Ian gläntande på korken redan på 90 talet så är anden nu helt ur flaskan och det kommer inte att gå att trycka tillbaka den.

Angående Åkesson så är han ung och har förhoppningsvis tagit sin mats tillfälligt ur skolan i rättan tid.
Jag känner flera personer som haft utbrändhetssymptom och kommit tillbaka i full kraft efter nödvändig sidlinjestid.Jag känner också andra som är märkta för livet.
Osvuret är bäst när det gäller Åkessons bild..men tecknen verkar hyggliga.

Det är möjligt att partiets närmast groteska tillväxt stannar av en del i och med Åkessons timeout.
Oavsett så är det partiets politik som till slut kommer att ta fram partiet till Sveriges enskilt största och detta kommer att ske med eller utan Åkesson.

Upp till bevis för Karlsson från Rottne.Han är en stadig kronobergare och han kommer förhoppningsvis att klara interimen hyggligt.

Heja JIMMIE!
Heja SVERIGE!
Heja SD!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tombox
När du har vuxit upp så kommer du att skämmas för det du skrev nu, tro mig.

Jag menar inte att man inte får drabbas av utbrändhet. Jag påstår inte att det är ett tecken på svaghet. Mitt inlägg var däremot en kommentar åt de som på riktigt påstår att just JÅ blev utbränd, eftersom att han har blivit extra utsatt. Jag vill mena att statsministern har ett än tuffare arbete, än vad JÅ har.

JÅ utbrändhet bottnar i det faktum att han arbetat för mycket. Inte i det faktum att han fått kritik!
Citera
2014-10-17, 17:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vanilla-Ice
Förklara gärna vad du menar med detta. Menar du exempelvis att det är antidemokratiskt av media att argumentera mot SD:s åsikter?

Smutskastningen mot 12,9 procent av väljarna är inte demokratisk
Citera
2014-10-17, 17:46
Medlem
Det här kommer göra Jimmie Åkesson ännu starkare när han väl kommer tillbaka.
Jag ser det som det största eldprovet hitills.
Han har gått igenom många små eldprov under åren som politiker med allt hat,hot & jävelskap.
När han väl tagit sig igenom utbrändheten så kommer han blir bättre rustad och få ännu mer
skinn på näsan inför framtiden.Det här gynnar SD.

Jimmie Åkesson är envis och visst riktas det mycket hat,hot & jävelskap mot honom men
han får även mycket kärlek tillbaka av alla Sverigevänner och partiet växer
så det knakar.

Kämpa Jimmie!

SD 2018
Citera
2014-10-17, 17:47
Medlem
NAVYSEALTEAM6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SpecialEdition
Özz är en liten feg hårig kurd som istället för att ta sitt ansvar på hemmaplan ägnar sig åt usel komik. Hade de varit lite karl i honom hade han kämpat mot ISIS nu.

Offtop:

Jag kan bjuda skojaren på en enkel biljett.

Den här Sk journalisten Eva Franchell verkar fortfarande tycka att +800.000 som röstade på SD är rasister,för att man vill minska invandringen.Varför ramlar inte myntet ner och inse att arbetslöshet bostadsbrist,massinvandring,segregation, skottlossning,inte går ihop.

http://www.aftonbladet.se/ledare/ledarkronika/evafranchell/article19714757.ab

Ontop:
Karlsson är suverän på att ta debatt,värdig att ta över efter Åkesson.
Senast redigerad av NAVYSEALTEAM6 2014-10-17 kl. 17:51.
Citera
2014-10-17, 17:50
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hegamon
Att "knäcka" en partiledare gör inget för SD idag. Jag tror Jomshof övertar rollen som partiledare. Åkessons avhopp kommer inte påverka partiet SD negativt. Skratten kommer ätas upp.

Ja väljarna har hittills visat att de inte bryr sig om skandaler kring personer i toppen inom SD. Därför kan man anta att stödet baseras på politiken som SD står för och inte på personerna bakom.

Det som talar emot detta är visserligen att Åkesson är mycket populär och skicklig. Men jag tror nog att den största risken här är inre splittring, det var då ny demokrati föll.

Det är också troligt att Åkesson och SD får större sympatier pga detta på kort sikt. På länge sikt är det dock helt nödvändigt med en partiledning som hållet ihop och navigerar lika klokt som Åkesson gjort.

JÅ har givetvis haft det mycket tufft och stöd från många nu är säkert välkommet så det vore bra om det visas i olika former.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in