2014-10-17, 17:21
Medlem
Det här öppnar för att SD kan fälla regeringen när de ska rösta om budgeten utan att Åkesson får skulden för kaoset som uppstår, om SD ändå troligen skulle vinna på ett nyval så kan han sen lugnt kliva in igen med vind i seglen.
Citera
2014-10-17, 17:22
Medlem
weltalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Madagascar
Han kommer knappast tillbaka. Han har fått nog. Det här inleder SD:s resa nedåt.

haha

SD kommer fortsätta få mer stöd.
Citera
2014-10-17, 17:23
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av schnyggsomfan
Det här öppnar för att SD kan fälla regeringen när de ska rösta om budgeten utan att Åkesson får skulden för kaoset som uppstår, om SD ändå troligen skulle vinna på ett nyval så kan han sen lugnt kliva in igen med vind i seglen.
Intressant teori som jag nog delar, ju mer jag tänker på den...
Citera
2014-10-17, 17:25
Medlem
hashish-boys avatar
Det är nog lite tidigt att säga något, han kan mycket väl vara utbränd och ha varit så under en längre tid. Tidpunkten för sjukskrivningen känns inte som en slump, han har nog inte velat skada partiet mer än nödvändigt och således bara inväntat lugnet som blir efter ett val.

Det skulle inte förvåna mig om han skulle välja att avgå.. Han har varit ett het objekt att störa och få ur balans, han gav aldrig med sig och visade aldrig upp en dålig fasad och det var/är hans stora styrka.

Nåja bollen är gungning, det är många som nu vill att Sverige ska ta några steg tillbaka och börja föra en politik som inte är så radikal.
Citera
2014-10-17, 17:26
Medlem
Ingen är ju mer än människa, inte ens J.Å. SD är invalt i riksdagen och innehar riksdagsplatser. Skulle själv inte sörja om J.Å och hans parti försvann ur riksdagen, men ingen politiker skall ju behöva löpa gatlopp där pöbeln skriker oanständigheter i media eller social medier, ingen! Att ha en annan åsikt är det vitala i vår demokrati så SD skall givetvis representera sina väljare i riksdagen som alla andra partier, något annat vore odemokratiskt. Men deras storhetstid blir nog kortlivad som det smala parti det ju är.
Citera
Medlem
Madagascars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hvita.nhegrer
Hur vet du det?
Jag vet ju inte säkert men om man läser hans brev förstår man att han är orkeslös och han förstår inte riktigt själv vad som är fel. Jag tror inte han vill vara partiledare längre.
Citera
Moderator
easy_dans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av schnyggsomfan

Tveksam analys, om Åkesson nu är utbränd kan ha bli borta ett tag och om det utlyses nyval och han kommer tillbaka handlar det om att driva en kampanj där det ställs frågetecken om han verkligen är kapabel att leda partiet.

Jag tror liksom andra att SDs önskan om ett nyval snarare minskar än ökar med dagens nyhet.
Citera
2014-10-17, 17:27
Medlem
För egen del har det senaste året varit ganska tufft för mig. Höga krav på jobbet och stor ovisshet om jag ens kommer ha något jobb kvar att gå till nästa vecka. Får hjälp av tabletter och psykolog, men har ändå svårt att sova och har ångestattacker. Frågade psykologen om jag kunde bli sjukskriven: "Här jobbar vi med att göra människor friska, inte sjukskriva dem." Jag är långtifrån den ende.

Bra om sjukskrivningar för psykiska symptom kunde belysas lite mer. Det är inte bara simulanter och toppolitiker som drabbas av utbrändhet.
Citera
2014-10-17, 17:29
Medlem
Kh4ns avatar
Enligt mig så är det ett aningen problematiskt läge att sjukskriva sig, men å andra sidan är det bättre att se till hälsan och hoppas han återkommer snart.
SD börjar vara ett etablerat parti, men jag hade nog hoppats på att Åkesson kunde ha fortsatt i ett sträck över nästa valperiod t.o.m. då detta inger en viss nivå av trygghet och han har gjort ett mycket bra jobb såhär långt.

Om han inte skulle komma tillbaka så är SDs framtid mest fast av hur lojala de följande i rangordningen är mot sina partikamrater och väljarna. Den politik SD för kommer det bara att finnas ett växande stöd för och att börja splittra partiet skulle vara att kasta bort tiotals års arbete. Nu gäller det att hoppas att Åkesson kommer tillbaka, men om så inte är fallet så skall man nu i alla fall inte lyssna på Sveriges vedervärdiga journalister.
Citera
2014-10-17, 17:31
Medlem
Ådärkomdenjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av clappen
Var väl bara en tidsfråga egentligen, man måste vara otroligt stark psykiskt att stå emot i princip hela massmedia och en stor portion av folket som enbart hatar någon pga ens politiska åsikter.

Krya på dig Jimmie

Jag gissa att detta skickar (sd) från Sentio:s senaste 16.7% till över 20%.

Sveriges gammelpartier och media är de skyldiga, men de har givetvis inga "öppna hjärtan" i det här fallet. Bara att vänta på twitter-patraskets och andra kommunistmedias föraktfulla kommentarer.

Med tillönskan om ett snart tillfrisknande för:
a) Jimmie Åkesson
b) Pk-Sverige, som totalt tappat demokrati-fokus
Citera
2014-10-17, 17:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xtrftw1337
Jag har inte påstått något annat heller.. men en statminister har ett helt land på sina axlar. Åkesson är enbart hatad utav PK-etablissemanget.

Vi andra som kan se förbi mediers lögner ser vad Åkesson är för person (en bra sådan).

Det som skiljer Åkesson mot många av de andra partiledarna är det faktum att han verkar vara oerhört paranoid. Visst har han fått utstå mycket svartmålning i medierna, men han har samtidigt hyllats av en ganska stor del av befolkningen. En person som har målet inställt och goda prioriteringar bör kunna rida på den vågen, och även få energi från det momentum som SD nu haft med sig i ett flertalet år.

Alla partiledare får kritik i riksdagen och i sitt dagliga arbete. Att JÅ sedan läser Aftonbladet på en daglig basis och säkerligen även påverkar av det, är hans eget fel.

Sedan är det förmodligen jobbigare att vara statsminister. Du måste där - ofta ensam - hantera frågor som faktiskt får effekt på en regional nivå och även försvara dina beslut, såväl internt som externt! Risken för utbrändhet är troligtvis mycket hög!
Citera
2014-10-17, 17:35
Medlem
BurkHanss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ghana
Det är därför extra viktigt för oss, Sverigevänner, SD-väljare, att kliva fram och verkligen visa att vi finns. Att vi ger stöd till alla som är med oss, att vi står enade. Vi måste visa att samhället är så mycket mer än de skrikande vänsterhatarna. Det är synd att vår sida står så pass tyst, jag vet själv hur känslan ibland är. Känslan av att man är totalt utelämnad, totalt ensam mot hela jävla världen. Tro mig, jag skulle stå för vad jag tycker även om hela världen var emot mig, men det är klart att det tär på en oavsett hur stark man försöker ge sken av att vara.
Mycket bra inlägg! Sverige står och balanserar på stupets kant och de enda som, realistiskt, har en chans att tippa över vågskålen till svenska folkets fördel igen är SD. Jimmie har gjort ett enormt jobb, särskilt det senaste året, och hans öppna brev är väldigt talande. Att utföra en sådan bragd med i stort sett hela den samlade media-, kultur- och politiska elitens hat emot sig tär på krafterna. Det var inte utan att jag anade detta!

Reaktionerna från de politiska motståndarna och av etablissemanget omhuldade svin som Özz N är väntad. Den tolerans, omtanke och empati de kräver av alla andra gäller inte när de själva träder ut på arenan för att spy galla och hat omkring sig mot allt som kan anses gynna Sverige och de svenskarna.

De kommande åren är en prövningarnas tid och det gäller mer än någonsin att inte vika ner sig, att i alla lägen stå emot självutplåningsdoktrinen och de falska profeter som utropat mångkulturen som vår nya religion. Det finns många bra strategier beskrivna i andra trådar om hur vi påskyndar den kollaps för Sverige som är oundviklig och som till sist kommer att tvinga den tysta majoriteten att slutgiltigt ta ställning. För ett Sverige som vi en gång kände det, eller emot Sverige och för ett kaozland med starka islamistiska inslag som kommer att leda oss totalt i fördärvet om det får fortsätta.

Karlsson verkar ok av vad jag sett, men Richard Jomshof är min personliga favorit som stand-in för Åkesson.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in