2014-10-17, 12:56
Medlem
MeanMEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tarek90
Exakt
Stämmer inte.

Den äldsta äldsta korantexten man känner från Saana i Yemen från år 710 skiljer sig betydligt från dagens kairotolkning av koranen. Saknar tex vokalpunkteringar vilket öppnar för en betydligt bredare tolkning än kairotolkningen. I detta manuskript menar man att det står att kvinnorna bara skall täcka sin "klyfta" dvs inte täcka sitt hår eller ansikte.

Vad mer som kommer ut återstår att se.
Citera
2014-10-17, 16:50
Medlem
Ismails avatar
Citat:
Ursprungligen postat av andesr
Ett grundläggande fel i Koranen är bland annat att författaren verkar ha en geocentrisk världsbild. Detta syns på flera ställen, när jorden och solen beskrivs är det alltid utifrån felaktiga föreställningar.
Att Koranen förespråkar geocentrism finns inget stöd för i Koranen, vad jag vet. Däremot vet jag att Koranen säger att alla kroppar kretsar i bestämda banor (även jorden).

Citat:
Ett annat grundläggande fel i Koranen är att författaren inte verkar ha en klar bild av vad kristendom är. Det är alltså inte bara så att kristna trosföreställningar korrigeras, författaren har uppenbarligen inte någon klar bild av vad kristendomen är.

Det är lätt att förstå hur sådana saker kan hända. Muhammed och hans anhängare hade helt enkelt inte koll på hur världens ser ut och de hade heller inte koll på kristendomens innehåll. Så kan det gå. Men det blir lite ihåligt när man menar att det är den evige Gudens bok. Han om någon borde väl ha klart för sig att jorden snurrar kring solen och vad missuppfattningarna om honom består i.
Antingen har författaren inte koll på kristendomen, eller så har författaren korrigerat felaktigheterna i kristendomen. Att författaren inte tagit från kristendomen är uppenbart, eftersom mycket i koranen finns inte med i Bibeln.

Citat:
Ska du sluta tro på Koranen nu?
Om den innehåller motsägelser ja, annars inte.
Citera
2014-10-17, 16:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ismail
.
Om den innehåller motsägelser ja, annars inte.

men när vi bevisar att koranen innehåller motsägelser, skriver du: det stämmer inte.
Citera
2014-10-17, 16:57
Medlem
Ismails avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mitthopp
men när vi bevisar att koranen innehåller motsägelser, skriver du: det stämmer inte.
Ge exempel på en motsägelse, tack.
Citera
2014-10-17, 17:09
Medlem
Citat:
Ge exempel på en motsägelse, tack.

http://www.katoliknu.se/html/rel_islam3.htm

en hel drös, läs och njut.
Citera
2014-10-17, 17:12
Medlem
Ismails avatar
Citat:

Så du vill diskutera med länkar ser jag? Dessa "motsägelser" har redan besvarats i denna länk.

Läs och njut.
Citera
2014-10-17, 17:15
Medlem
Citat:
Så du vill diskutera med länkar ser jag? Dessa "motsägelser" har redan besvarats i denna länk.

Läs och njut.

din länk funkar inte!
Citera
2014-10-17, 17:17
Medlem
Ismails avatar
Citat:
din länk funkar inte!
http://www.answering-christianity.com/quran/quranerr.htm
Citera
2014-10-17, 17:22
Medlem
Citat:
http://www.answering-christianity.com/quran/quranerr.htm

Motsägelser inom Koranen

av Gerhard Nehls
"Ägnar de ingen eftertanke åt det som Koranen (innehåller)? De skulle säkert ha funnit många motsägelser i den, om den inte varit från Gud". (Sura 4:82) ( B ).
"Den som lyder aposteln, lyder därmed Gud, och om någon vänder sig bort, så hava vi ej sänt dig till väktare över dem." (Sura 4:82) (Z).

Denna vers utvecklas vidare av de redan citerade texterna:
"Ingenting kan rubba Guds löfte" (Sura 10:64,B).
"De, som tro och frukta Gud" (Sura 10:64,Z).
"Ingen kan rubba eller tumma på Guds löfte". (Sura 6:34,B).
"Ty ingen kan ändra Guds ord" (Sura 6:34,Z).

det var du som ville ha motsägelser i koranen, har du förklarat dessa i din länk som du sände med ?
Nej!
Citera
2014-10-17, 17:29
Medlem
Citat:

Jag har en simpel fråga till dig, innehåller bibeln motsägelser?
Citera
2014-10-17, 17:41
Medlem
Ismails avatar
Citat:
Motsägelser inom Koranen

av Gerhard Nehls
"Ägnar de ingen eftertanke åt det som Koranen (innehåller)? De skulle säkert ha funnit många motsägelser i den, om den inte varit från Gud". (Sura 4:82) ( B ).
"Den som lyder aposteln, lyder därmed Gud, och om någon vänder sig bort, så hava vi ej sänt dig till väktare över dem." (Sura 4:82) (Z).

Denna vers utvecklas vidare av de redan citerade texterna:
"Ingenting kan rubba Guds löfte" (Sura 10:64,B).
"De, som tro och frukta Gud" (Sura 10:64,Z).
"Ingen kan rubba eller tumma på Guds löfte". (Sura 6:34,B).
"Ty ingen kan ändra Guds ord" (Sura 6:34,Z).

det var du som ville ha motsägelser i koranen, har du förklarat dessa i din länk som du sände med ?
Nej!
Jag ser inte motsägelsen. Du bara klistrade in verser som inte har något med detta att göra.
Citera
2014-10-17, 17:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Good-day
Jag har en simpel fråga till dig, innehåller bibeln motsägelser?

nej.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in