Citat:
Ursprungligen postat av
Ismail
Ja, då kommer ju Jesus kriga mot ondskan. Hur ska han annars förgöra ondskan? Trolla bort det, menar du?
Jesaja 63:1-6
1 Vem är han som kommer från
Edom, från Bosra i högröda kläder,
så präktig i sin dräkt, så stolt i sin stora kraft?
"Det är jag som talar i rättfärdighet,
jag som är mäktig att frälsa."
2 Varför är din dräkt så röd, varför liknar dina kläder en vintrampares?
3 "En vinpress har jag trampat, jag ensam,
ingen i folket hjälpte mig. Jag trampade dem i min vrede,
trampade sönder dem i min förbittring.
Då stänkte deras blod på mina kläder,
så att jag fick hela min dräkt nerfläckad.
4 Ty hämndens dag var i mitt hjärta,
och året för min återlösning hade kommit.
5 Jag såg mig omkring, men det fanns ingen hjälpare.
Jag stod där i förundran, men det fanns ingen som understödde mig.
Då hjälpte mig min egen arm, och min vrede understödde mig.
6 Jag trampade ner folken i min vrede
och gjorde dem druckna i min förbittring,
jag lät deras blod rinna ner på jorden."
Uppenbarelseboken 19:11-16
11 Och jag såg himlen öppen, och se: en vit häst, och han som satt på den heter
Trofast och Sann, och han dömer och strider i rättfärdighet. 12 Hans ögon var som eldslågor, och på sitt huvud bar han många kronor. Han hade ett namn skrivet som ingen känner utom han själv. 13 Han var klädd i en mantel som hade doppats i blod,
och det namn han har fått är "Guds Ord". 14 De himmelska härarna följde honom på vita hästar, och de var klädda i vitt, rent linnetyg. 15 Och ut ur hans mun kom ett skarpt svärd, som han skall slå folken med, och han skall styra dem med järnspira, och
han trampar Guds, den Allsmäktiges, stränga vredes vinpress. 16 Och på sin mantel och på sin höft har han ett namn skrivet: "Konungarnas Konung och herrarnas Herre."
Vill du veta mer om Edom så läs denna länk:
http://shoebat.com/2013/04/04/so-the-gate-of-hell-was-found-but-the-question-is-who-goes-in-it/
Den muslimska världen blir dömd av Jesus och trampad i vinpressen, troligt är det den väntade kalifaten al mahdi antikrist. Tro inte att Gud har glömt lammens blod som blivit slaktat i Jesus Namn som jorden har fått dricka pga de händer som är skyldiga. Jag råder dig att lyssna på Walid Shoebats föreläsningar, en före detta muslim.