2014-10-17, 16:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Perfect10
Alldeles riktig. Löfven och hans träsktroll har redan på den korta tid som förflutit sedan valet lyckats göra skiten ännu sämre. Det som gör SD starkare och genererar fler röster varje dag är just alla andra partier och dess politik. Åkesson knyter bara ihop säcken.

Det är ju exakt det, det handlar om!

Det är så SD växte under 2000-talet, svensk efter svensk på den demokratiska vägen orkar helt enkelt inte längre med alla språkproblem i vardagen, kulturkrockar, uppkäftiga beteenden, hot, rån, kriminalitet men även också att behöva se hela bostadsområden som en gång var arbetarklassområden istället bli rena rama getton som har blivit "no go zoner" framförallt för svenskar..

SD kommer växa med åren, och all kaos och socialkatastrof som Sverige har blivit till kommer sprida sig även till den svenska medelklassen och då, Då växer SD ännu mer.
Citera
2014-10-17, 17:04
Medlem
buttnutters avatar
Det är på intet sätt en skräll att JÅ tar en time out, han har jobbat extremt hårt inför valet under stenhård press. Det var ju bara att se honom i ögonen under tv-framträdanden att han var på väg att gå sönder helt.

Inte heller en skräll att Mattias Karlsson tar över, han har en lång historia inom partiet och varit en viktig del i dess utveckling i rätt riktning. Ganska vass debattör men inte lika sympatisk som Jimmie enligt mig.
Citera
2014-10-17, 17:05
Medlem
My name is Earls avatar
Jag tycker det är lite komiskt att folk här tycker synd om honom, på detta forum är det ju vanligt att folk som utförsäkras, eller drabbas av utmattningsdepression eller fibromyalgi kallas simulanter o.likn. ; men när en politiker med en fet lön, som har röstat för jobbskatteavdrag och annat och aldrig har fört de sjukas talan, får just en utmattningsdepression är det synd om honom och där ska skickas julkort och skit.
Vi andra kan ju tycka att där ligger en viss rättvisa i detta.

Några större konsekvenser tror jag inte det kommer att medföra, jag röstade själv SD i kommun och landstingsvalet, dock inte pga partiledaren.
Citera
Medlem
hvita.nhegrers avatar
De övriga partiledarna "stöttar" Åkesson:

http://www.dn.se/nyheter/partiledarna-stottar-jimmie-akesson/
Citera
Medlem
ReiseReises avatar
Ingen som tankt pa om Mattias och Jimme kanske har nagon baktanke med det hela? Jag har alltid ansett att Karlsson vore den basta att ta over partiet om JA skulle avga.
Kanske ar det sa att JA och Karlsson haller pa och "varmer upp", dvs att JA far ta sin Time-out som han fortjanar, plus att Karlsson kan fa prova pa och kanna pa hur det ar att styra SD, infor en nara framtid da JA faktiskt kommer att avga pa riktigt.

Jag tror att JA sjalvklart kommer att komma tillbaka, men att det inte kommer att droja lange forens han faktiskt avgar pa riktigt, och da sa tror jag att Karlsson kommer att ta over, och att detta ar nagot av en forberedelse for honom.
Citera
2014-10-17, 17:07
Medlem
Zog Ruless avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hvita.nhegrer
De övriga partiledarna "stöttar" Åkesson:

Varför skriver du "stöttar"?
Citera
2014-10-17, 17:07
Medlem
bernad_laws avatar
Måste säga att Hägglund uttrycker sig på ett vettigt och medmänskligt sätt för att vara meningsmotståndare:
Citat:
"Politik är viktigt och att vara politiker är många gånger mycket krävande. Jag hoppas, trots alla politiska meningsskiljaktigheter, att Jimmie Åkesson snart ska bli återställd. Jag hoppas också att han och hans familj lämnas i fred under den tid som krävs för återhämtning", skriver Göran Hägglund.

Även Batra verkar vettig i sina kommentarer, detta är inte tillfället för att diskutera politik. Kanske man kan tänka sig att vissa i sjuklövern får en liten tankeställare över hur ett demokratiskt parti behandlas?
Citera
2014-10-17, 17:08
Medlem
bugulus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av My name is Earl
Jag tycker det är lite komiskt att folk här tycker synd om honom, på detta forum är det ju vanligt att folk som utförsäkras, eller drabbas av utmattningsdepression eller fibromyalgi kallas simulanter o.likn. ; men när en politiker med en fet lön, som har röstat för jobbskatteavdrag och annat och aldrig har fört de sjukas talan, får just en utmattningsdepression är det synd om honom och där ska skickas julkort och skit.
Vi andra kan ju tycka att där ligger en viss rättvisa i detta.

Några större konsekvenser tror jag inte det kommer att medföra, jag röstade själv SD i kommun och landstingsvalet, dock inte pga partiledaren.

Det som jag reagerar på är påståendet bland vänstern att man inte ska sparka på den som redan ligger ner.
Däremot kan man gotta sig åt Åkessons utbrändhet.

Ser man inte hyckleriet i detta måste man vara bra trög.
Citera
2014-10-17, 17:09
Medlem
styrlunds avatar
Fattar inte att vissa här inne pratar om detta som "time out".
SD skulle aldrig gå ut och prata om ersättare om det så skulle vara fallet.
På politikerspråk betyder "time out" att personen har fuckat till saker och partiet måste kolla vad oponionen och media drar saken.
Som med Sahlin, hon slängdes på ett plan till Mauritius i två veckor för att saker skulle svalna av.
Detta är något annat, kanske fick Åkesson en möjlighet att avgå under värdiga former, men avböjde. Därav denna förnedrade.
Citera
2014-10-17, 17:11
Medlem
Sverige2025s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av paperface
Jag röstade inte på SD och håller inte med i deras politik men för att klargöra:

Jag tror nog att vara politiker på toppnivå är ett tungt/krävande jobb. Definitivt mer än ett vanligt Svensson kneg iaf. Du blir ju granskad av media och sådant hela tiden. Krävs mycket av dessa personer oavsett parti.

Jimmy har onekligen gjort ett jävla jobb vad gäller SD. För mig när jag tittar på SD så är SD Jimmy & jag är långt från den enda om att se det så (samma sak med F!/Schyman).
Jag tror att detta kan vara riktigt dåligt för SD.
Jimmy har ju genom åren lärt sig att handskas med media på ett helt annat sätt än de andra mupparna man får se från SD som levererar riktigt konstiga uttalanden/ageranden till och från.

Men vi får väl se vad som sker. Även om jag inte gillar hans politik vill jag ju inte att en människa ska må skit bara för att.

Sen då? Var Karl XII eller Gustav Adolf Någonsin utbränd? Det är lite yngling att vara ledare och sedan inte orka med. Känns som Åkesson inte har tillräcklig höga krav på sej själv som människa.

Synd! Åkesson är väl den politiker som folk tycker vettig, däremot är man nog lite rädd för de dårar som kan ta över SD om Åkesson bli för svag.

Schyman är ett alkoholiserat människovrak, det är bara idioter som rösta på en sån svag människa som politiker.
Citera
2014-10-17, 17:12
Moderator
Tinuviels avatar
Läs modertormeddelandet!

OT raderat och varningar utdelade. Skärpning.

// mod
Citera
2014-10-17, 17:12
Medlem
envackerblommas avatar
hoten om våld knäckte Åkesson för tillfället, kanske kommer tillbaks

innebär detta att de sverigevänliga bör kontra med lågintensivt våld?
typ blockera transporter av mat till Stockholm?
något måste göras! det ska inte vara myndigheter som bestämmer - utan stöd kan staten inget göra vid motstånd

eller ska helt enkelt våldsvänstern bearbetas... på annat sätt?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in