2014-10-17, 12:58
Medlem
Diaboloss avatar
...vilka följder får det för partiet?
Citera
2014-10-17, 12:59
Medlem
Jimmie åkesson sjukskriven tillsvidare

http://www.dn.se/nyheter/politik/akesson-sjukskriven-pa-obestamd-tid/

Diskussionsunderlag:

Vad kommer hända med SD nu?

Tappa stöd? Vem tar över?
Citera
2014-10-17, 13:00
Medlem
FyrTjugos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Diabolos
...vilka följder får det för partiet?

Antar att det är detta du refererar till http://www.expressen.se/nyheter/jimmie-akesson-sjukskriven/
Citera
2014-10-17, 13:03
Medlem
Mextremes avatar
Det är naturligtvis katastrofalt då Jimmie är partiet och just nu kommer det att vara mycket politiskt spel där han behövts.
Tyckte mig se tendenser i slutet av valrörelsen, han verkade trött och inte så "vass" som han kan vara i sina bästa stunder. Inte märkligt heller då han var överlägset mest aktiv av alla partiledare med resor och annat samt att han dessutom är småbarnsförälder.
Citera
2014-10-17, 13:03
Bannlyst
Underdog. Spel för galleriet.

Marc Abramsson tar över
Citera
2014-10-17, 13:04
Medlem
Beemos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BillionDollarBill
Han insåg väll att det är dags för att bli vuxen snart

Han är ju den enda som inte ingår i dagiset vi idag kallar vår regering.
Citera
2014-10-17, 13:05
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Beemo

Han återhämtar sig med eftertanke och hjärnceller snart då.
Senast redigerad av BillionDollarBill 2014-10-17 kl. 13:11.
Citera
2014-10-17, 13:06
Medlem
Jag är mest fascinerad över att JÅ är sjukskriven för utbrändhet - en diagnos som egentligen inte existerar och som är en ren välfärdsavart. JÅ som pratar om bidragstagare och människor som inte gör rätt för sig...
Citera
2014-10-17, 13:06
Medlem
Juristens avatar
Jag tror inte att det får den negativa effekt många tror. Visst är Åkesson fortfarande mycket viktigt för partiet, men SD har blivit en folkrörelse och det finns många duktiga SD:are som kan fylla rollen som tillförordnad partiledare eller talesperson. Jag tror snarare, att det som vanligt resulterar i sympatier för partiet då många svenskar är medvetna om medias fulspel och drev som säkerligen medverkat till utbrändheten.
Citera
2014-10-17, 13:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Beemo
Riksdag hoppas jag att du menar. Det är väldigt många som inte ingår i regeringen.
Citera
2014-10-17, 13:10
Medlem
Det ska bli intressant och se hur länge detta varar då det snart är dags för partiledardebatten i Agenda om ca. en månad. Undrar hur SD väljer att göra om Åkesson fortfarande är sjukskriven, avstår de från att delta eller skickar de in en ersättare och vem blir det i så fall?
Citera
2014-10-17, 13:10
Medlem
Det är en otroligt psykiskt stark person som lever under ständig mobbning och hot om fysiskt våld! Hoppas nu inte att de islamistiska nazisterna som styr Sverige utnyttjar läget när personen ligger ner Ehh vid vidare eftertanke så kan de inte utnyttja läget. SD mot 22%!!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in