2014-10-17, 14:57
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hummerhielm
Hon är kanske något år för ung. Annie Lööf, oavsett vad man tycker om hennes politik, är en bättre partiledare än Hägglund och Björklund. Hon är bäst i alliansen.
Blanda inte ihop förmågan att kunna debattera och vara en bra politiker. Och vem vet när Lööf åker på en psykisk smäll? Hon känns också lite som en politisk broiler som kommit allt för långt på allt för kort tid.
Citera
2014-10-17, 14:57
Medlem
Malingins avatar
Det är väl knappast förvånande.
Jag undrar om han kommer tillbaka nu. Det kan ju vara så också att hoten går ner när han tar time-out, att allt blir lugnare.
Det bästa är nog att bosätta sig utomlands ett tag.

För SD:s del kan det ha betydelse men tror inte det personligen.
Media visar ingen empati eller att det skulle vara deras fel.
Sverige är ett sjunkande skepp.
Citera
2014-10-17, 14:59
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Massa1212
men hade SD haft 100% som vissa tror😂, så hade Jimmiegrisen varit diktatorisk.
Tror vissa att SD haft 100 %? Vilka "vissa" är det? Eller vill du bara förstärka din bild som trådens pajas?
Citera
2014-10-17, 14:59
Medlem
Talamuss avatar
Genialiskt drag, SD kommer få många sympatiröster.

Detta visar att Jimmie är human.
Tror och hoppas att Richard Jomshof tar över.
Citera
2014-10-17, 15:00
Bannlyst
kung jimmie kommer tbx.. behöver bara en paus.. han har ju jobbat dygnet runt på sistone
Citera
2014-10-17, 15:01
Medlem
Gullinkambes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BillionDollarBill
Han insåg väll att det är dags för att bli vuxen snart

Kommer du att lära dig stava och använda punkt när du blir vuxen?

On topic: Kanske kan det få en positiv effekt för partiet, att han visar sig mänsklig; en man som känner och påverkas av hat och hot likt alla andra. Jag fruktar dock att det är mer av en förhoppning än en korrekt analys.
Citera
2014-10-17, 15:02
Medlem
Det kanske är väl behövligt , dessa underliga påfrestningar det blir vare sig han vill eller inte . Det är inte konstigt det är en riktig människa ,något som inte kan tyckas om vissa andra mongon som inte har alls lika många väljare . inte alla har förmågan att kunna tänka mycket
Citera
2014-10-17, 15:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anti-Mises
Jimmie Åkesson förtjänar respekt för att han, under så lång tid, kämpat i motvind och under hård press utsått smutskastningskampanjer från ett hatfyllt och genomruttet etablissemang. Trots det måste jag tala klarspråk. JÅ har, kanske mer än någon annan, placerat ut hinder för ett radikalt, svenskt motstånd mot massinvandringsvansinnet och den korrupta politiskt korrekta statsreligionen (källan till all intellektuell ohederlighet, obskurantism och svenskfientlig fanatism). Varför? Antingen på grund av utpressning från det här landets verkliga makthavare (vi vet att han möjligtvis är spelmissbrukare), eller ren opportunism. Om det inte vore för Åkesson och hans gäng hade SD kunnat vara ett genuint, svenskvänligt parti, som med beslutsamhet och långsiktiga planer hade haft för avsikt att rädda det här landet, och dess folk (de etniska svenskarna!), från säker undergång.

Istället har vi, tack vare Åkesson, sett hur SD har blivit ett svenskfientligt, massinvandringsförespråkande (SD vill, enligt egen utsago, INTE stoppa massinvandringen), maktservilt och ofarligt parti. De inom partiet med uppriktiga känslor för vårt folk, de med ryggrad, integritet, förmåga och bildning, har uteslutits en efter en och kvar finns människor med mer sympati för Israel än för Sverige, eller uppåtslickande karriärister – precis som alla andra avskyvärda politiker i riksdag och regering.

Vore det inte för Åkesson hade SD fortfarande inte varit i närheten av riksdagen. Han har förvandlat ett parti från att vara ett öppet högerextremt parti med ett par tusen sympatisörer till ett mainstreamparti med kraftig högerkonservativ inriktning.

Utan Jimmie Åkesson är jag skeptisk till att SD kommer vara kvar i riksdagen, och att önska ett nyval är nog att döma partiet till döden. De allra flesta i partiet utöver Åkesson framstår som idioter så fort de öppnar käften.
Citera
2014-10-17, 15:03
Medlem
Scalens avatar
Vilka är det som bidragit till denna hets mot Jimmie Åkesson?

Thomas Mattsson Expressen
Lena Melin Aftonbladet
Karin Petterson Aftonbladet
Özz Nujen Komiker
Jan Helin Aftonbladet
Fredrik Virtanen Aftonbladet

Fyll på listan för dem ansvariga.
Citera
2014-10-17, 15:04
Medlem
paperfaces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sverige2025
Klen ledare.. Jag trodde Åkesson var en über människa.. Politik är inte särskilt tungt jobb, så att bli utbränd som politiker blir man inte., är snarare någon form av simulering bakom orsaken.

Jag röstade inte på SD och håller inte med i deras politik men för att klargöra:

Jag tror nog att vara politiker på toppnivå är ett tungt/krävande jobb. Definitivt mer än ett vanligt Svensson kneg iaf. Du blir ju granskad av media och sådant hela tiden. Krävs mycket av dessa personer oavsett parti.

Jimmy har onekligen gjort ett jävla jobb vad gäller SD. För mig när jag tittar på SD så är SD Jimmy & jag är långt från den enda om att se det så (samma sak med F!/Schyman).
Jag tror att detta kan vara riktigt dåligt för SD.
Jimmy har ju genom åren lärt sig att handskas med media på ett helt annat sätt än de andra mupparna man får se från SD som levererar riktigt konstiga uttalanden/ageranden till och från.

Men vi får väl se vad som sker. Även om jag inte gillar hans politik vill jag ju inte att en människa ska må skit bara för att.
Citera
2014-10-17, 15:04
Medlem
different_trips avatar
Jag hoppas och tror att han kan bli en martyr för partiet. På kort sikt kommer SD öka gamska ordentligt, för man märker hur mycket han har gett till skillnad från andra partiledare.

Kommer han sedan tillbaka så tror jag att andra största partiet är ett faktum, om han får en ersättare som inte klantar till det.
Citera
2014-10-17, 15:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Massa1212
Utbrändhet är inget man kan slå på och slå av, blir nan utbränd så kan man inte arbeta.

Selvfølgelig. Menar mest att detta kan komma att hemsöka JÅ om han någon gång skulle bli aktuell för en statsminister roll. Är det någon statsminister som någonsin tagit ledigt för utbrändhet?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in