2014-10-17, 16:15
Medlem
Stubbstocks avatar
Karlsson är riktigt kass som ansikte utåt. Varje gång jag ser honom så tänker jag "högerextremist" och "Svenskarnas parti" ty det är så han ser ut.

Åkessons sorti för tankarna till Chrusjtjovs "sjukdom" på 60-talet för er som minns. Då sade man att han var sjuk, egentligen så blev han ju tvingad att dra sig tillbaka.

Svårt att släppa tankarna på att detta inte är relaterat till den avgörande roll som SD rent potentiellt skulle ha kunnat spelat nu efter valet. En vikarierande partiledare kan väl knappast förväntas spela ett högt spel med nyval med i potten? Han ska väl bara hålla ställningarna, att ta stora o strategiska beslut som det skulle innebära om man vill använda sin vågmästarroll försvinner väl nu helt. Ja, jag tänker konspiratoriskt. Åkesson är tvingad, men av vilka?
Citera
2014-10-17, 16:16
Medlem
ElSilencios avatar
Eftersom mycket skit och trams pågått i leden och partiet SD sett ut att vara helt beroende av en ordningsman av format Åkesson, får nu partiet möjlighet att a) visa att hans anda finns hos fler i ledningen samt b) få in ett par personer till som kan ta publika roller och vara reservpappor när det behövs.

Som ett ungt parti är det inte så konstigt att det sett lite tomt ut på utbytarbänken. Kanske blir det lite uppryckning med det nu.

Dessutom ser jag själv med nyfikenhet på hur det är ställt med medmänniskosynen generellt i Sverige, oavsett folks politiska läggning. Att svensken i gemen är småaktig och smygrasister med näsan i vädret, den uppfattningen har jag haft i väldigt många år.

SD är just nu det enda parti som verkligen beskriver den urtypiska svenska småstadsandan, med herr Åkesson till landsortsprost som påminner fåren titt som tätt hur en god människa bör bete sig.

Själv? Jag stödjer Greenpeace och kallar mig kapitalist.
Citera
2014-10-17, 16:19
Medlem
weltalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitiumVirginis
Synd, jomshof tror jag är en kvinnotjusare och hade hjälpt få upp kvinnorösterna

hmm Karlsson ser ganska bra ut, sett kvinnor på Avpixlat ge honom komplimanger. Han skulle kunna gå ned några kilon så fejjat inte är så tjockt, precis som Jimmie gjorde en gång i tiden.

http://expo.se/www/images/sdpol_mattias_karlsson_464_02.jpg

Angående Jimmie säger jag bara tack för allt jobb.

Undrar om någon satsade på att han inte skulle vara partiledare 1 jan 2015, det var den partiledare som spelbolagen absolut trodde skulle sitta kvar.
Citera
2014-10-17, 16:22
Medlem
Leif.Jennekvists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lottaberg
Men herregud vad larvigt och desperat. Att Sveriges mest aktiva partiledare tar 2 månaders vila efter nästan 10 år som partiledare är ju knappast något anmärkningsvärt. Dina drömmar om Jimmie är talande och avslöjande.

2 månader är en evighet inom politiken. Hur vet du att det är just 2 månader och inte 2 år som han ev bli borta?

/ Leif
Citera
2014-10-17, 16:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stubbstock
Karlsson är riktigt kass som ansikte utåt. Varje gång jag ser honom så tänker jag "högerextremist" och "Svenskarnas parti" ty det är så han ser ut.

Åkessons sorti för tankarna till Chrusjtjovs "sjukdom" på 60-talet för er som minns. Då sade man att han var sjuk, egentligen så blev han ju tvingad att dra sig tillbaka.

Svårt att släppa tankarna på att detta inte är relaterat till den avgörande roll som SD rent potentiellt skulle ha kunnat spelat nu efter valet. En vikarierande partiledare kan väl knappast förväntas spela ett högt spel med nyval med i potten? Han ska väl bara hålla ställningarna, att ta stora o strategiska beslut som det skulle innebära om man vill använda sin vågmästarroll försvinner väl nu helt. Ja, jag tänker konspiratoriskt. Åkesson är tvingad, men av vilka?

Detta är ju mer desperat än lovligt, konspiration a´la David Icke, byggt enbart på fantasier/önsketänkande.
Citera
2014-10-17, 16:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leif.Jennekvist
Detta är nog spiken i kistan för herr Åkessons del. Frågan är om det är hans politiska uppdraget som är behov i det hela eller om hans spelmissbruk gått överstyr. Jag gissar på det sistnämnda. Det kom ju fram i slutskeden av valet att han är speltorsk. Vilket är anmärkningsvärt för en högt uppsatt politiker, hans verkliga jag kom fram, som den karaktärslösa råttan han är. Jag tror att Kent Ekeroth skulle passa bra som hans efterträdare.

/ Leif

Alltså, kan folk sluta snacka om något jävla spelberoende? Att ha swings på några 100k per halvår är ju inget ovanligt för något som spelar mycket poker.
Citera
2014-10-17, 16:25
Medlem
dagsmejas avatar
Fin demokrati vi har i Sverige där en partiledare körs sönder på grund av hot, trakasserier, hat och annat. De som borde skämmas vet vilka de är!
Citera
2014-10-17, 16:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leif.Jennekvist
2 månader är en evighet inom politiken. Hur vet du att det är just 2 månader och inte 2 år som han ev bli borta?

/ Leif

För att det är det som sagts från SD. Räkna med Åkesson i riksdagens nästa partiledardebatt.
Citera
2014-10-17, 16:28
Medlem
Aigiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lottaberg
För att det är det som sagts från SD. Räkna med Åkesson i riksdagens nästa partiledardebatt.

Nåja, nu ska iaf "vår" sida hålla oss till sanningen. Man har sagt två månader till att börja med, sen får man se. Inget pekar dock på att det blir två år som den gode Leif hävdar.
Citera
2014-10-17, 16:28
Medlem
Storalfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dagsmeja
Fin demokrati vi har i Sverige där en partiledare körs sönder på grund av hot, trakasserier, hat och annat. De som borde skämmas vet vilka de är!

Fast de skäms inte. Även om de flesta inte skriver det rakt ut så njuter de snarare av det. Kolla den här tex https://twitter.com/OrdforandeJohan/status/523066092236075009
Citera
2014-10-17, 16:30
Medlem
Möjligt att Åkesson är sjukskriven för utbrändhet. Jag röstade på SD men inte för att Åkesson var ledare, utan mot massinvandringen och för en vettig integrationspolitik, dom flesta jag känner som röstat på SD tänker likadant. Det jag har sett av dom andra i SD ger Richard Jomshof bäst intryck att ta över.
Citera
2014-10-17, 16:31
Medlem
different_trips avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bluebeast72
Var väl det man visste, sd folk är ena jävla kärringar o orkar inte jobba ens.

Nej, ryskt arbetsläger o gräva salt dagarna i ända skulle den lilla slipsnissen få känna på.

<konsekvenserna blir att ingen tar sd på allvar, arbetsskygga o svagsinta ledare är ingen hit.

Det blåa lammet har uppenbarligen ingen koll, föga förvånande när det kommer från vänsterpack som inte är torra bakom öronen.

Jimmie Åkesson har varit Sveriges i särklass mest aktiva partiledare, rest land och rikt runt samtidigt som han är småbarnföräldrar. Det är mannen vara schema som får Löfven och Romsons vara som en tur i Skärgården, glidande i båten sippande på en Pina Colada.

Var är ALLTID vänstern ute och cyklar? Finns var ingen påläst vänsterpartist i hela världen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in