2014-10-17, 15:57
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zemixon
Avslutades restaurangbesöket tidigt för att en träff med mordoffret bestämts i smsen VBMB den 4 maj?

VB ville kanske inte göra KJ orolig och lät därför bli att berätta vart hon skulle gå..

Nej det hade inget med brottet att göra. Ingen träff blev det tal om.

Jag väntar ännu på svar på lite frågor.
Citera
2014-10-17, 15:59
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Det är varken längden eller gångriktningen som får domstolarna att tvivla på att det var VB som gick på vägen. TR skriver: "På Lejonbacksvägen mötte de en ung, söt tjej av asiatiskt ursprung, som gick på den sida av bilen där hon satt".

Då kan jag kontra direkt, enligt känt maner, med att säga att då kan det inte ha varit VB, för jag anser inte att hon är speciellt söt.

Utöver det så är det väldigt många asiatiska kvinnor som ser väldigt unga ut, trots att de uppnått medelåldern.

Under de två sekunder som vittnet såg henne eller hennes baksida så kan det mycket väl ha varit en medelålders kvinna som möjligtvis var på väg till samma område som MB bor I, eller på väg därifrån utifrån hur man singlar slant om I vilken riktning personen gick i.
Citera
2014-10-17, 16:11
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
(a,i,v)

Citat:
Ursprungligen postat av Pastakrydda
Då måste ju frun ha blivit hörd om detta?

Citat:
Det borde hon ha blivit. Ett hot mot ett mordoffer bör rimligen undersökas. Men det står inget i FUP om det.

Citat:
Hon blev kanske hörd, sanningen var extrasaltad dvs sanningen var kanske inte att AN hotat VB till livet och detta slaskades?

Fick AN frågan om hon hotat VB till livet?

Vet ej om du missat sista frågan?

Den andra frågan du inte svarade på kan du hoppa över då Tozon redan klargjort att VB inte visste om sin styvfars planer.

Tozon har en stor poäng då hen återberättar att KJ velat köra hem henne (hon skulle enligt honom ha sagt att hon skulle hem men se jag är övertygad om att det inte är sant att hon sagt det) och skulle KJ talat sanni.g hade VB ringt sin styvfar.
Citera
2014-10-17, 16:12
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Då kan jag kontra direkt, enligt känt maner, med att säga att då kan det inte ha varit VB, för jag anser inte att hon är speciellt söt.

Utöver det så är det väldigt många asiatiska kvinnor som ser väldigt unga ut, trots att de uppnått medelåldern.

Under de två sekunder som vittnet såg henne eller hennes baksida så kan det mycket väl ha varit en medelålders kvinna som möjligtvis var på väg till samma område som MB bor I, eller på väg därifrån utifrån hur man singlar slant om I vilken riktning personen gick i.
Jag säger inte emot. Men det kan också vara VB på väg från ett bostadsområde där mer än hälften av befolkningen är tillfrågad, och ingen kan ge någon ledtråd om vem det annars skulle kunna vara. Just sambandet mellan KJ:s uppgift om när VB gick, och tidpunkten för iakttagelsen är för mycket för att vara en tillfällighet.
Citera
2014-10-17, 16:14
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj

Det kan ha varit en svarthårig rocktjej, EMO brud eller vem som helst av valfri etnicitet med svart hår om hon bara setts bakifrån.
Citera
2014-10-17, 16:14
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Vet ej om du missat sista frågan?

Den andra frågan du inte svarade på kan du hoppa över då Tozon redan klargjort att VB inte visste om sin styvfars planer.

Tozon har en stor poäng då hen återberättar att KJ velat köra hem henne (hon skulle enligt honom ha sagt att hon skulle hem men se jag är övertygad om att det inte är sant att hon sagt det) och skulle KJ talat sanni.g hade VB ringt sin styvfar.
Jag har inte missat frågan, men jag vet inte svaret.

Jag kan inte se att ToZon har stöd för sitt påstående. Och jag är långt från övertygad att MB hade planer på att ge sig av hemåt.
Senast redigerad av Quarrel 2014-10-17 kl. 16:17.
Citera
2014-10-17, 16:18
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Jag kan inte se att ToZon har stöd för sitt påstående. Och jag är långt från övertygad att MB hade planer på att ge sig av hemåt.

Dock har KJ sagt att han pga alkoholintag inte körde henne hem. Du svarade aldrig på min fråga du inte svarat på. Kanske missförstod du för den fråga du påpekade nu citerade jag aldrig.

Tillägg: Men finner du det orimligt att "mordhotet" var starkt överdrivet och att "frun" blivit hörd och sanningen var något annat och det hamnade i slasken? Vi pratar trots allt om byaskvaller...
Senast redigerad av Pastakrydda 2014-10-17 kl. 16:23.
Citera
2014-10-17, 16:21
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Dock har KJ sagt att han pga alkoholintag inte körde henne hem. Du svarade aldrig på min fråga du inte svarat på. Kanske missförstod du för den fråga du påpekade nu citerade jag aldrig.
Nej, KJ sa att hon inte ville bli skjutsad för att han hade druckit. Det överensstämmer med om hon inte hade hemmet som mål.
Citera
2014-10-17, 16:29
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Nej, KJ sa att hon inte ville bli skjutsad för att han hade druckit. Det överensstämmer med om hon inte hade hemmet som mål.

Jag editerade mitt förra inlägg, vore bussigt om du svarade på det.

Ja jag tror att hon sagt till KJ, som aldrig fick sexet han yrade om att dom hade, att hon hade en hon låg med, som tillfredsställde alla hennes sexuella behov i avsikt att såra i ren ilska. Jag tror även att KJ inte kunde ta det. Och jag tror att OM VB lämnat KJs bostad så var det i ilska och jag tror KJ tagit telefonen från VB. Då VB ISÅFALL lämnat bostaden bestämde sig KJ för att åka efter. Därav mobilcell/mast/vad fan det nu heter, ändringarna.

Han kom ifatt. Hon mördades.
Citera
2014-10-17, 16:34
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Jag editerade mitt förra inlägg, vore bussigt om du svarade på det.

Ja jag tror att hon sagt till KJ, som aldrig fick sexet han yrade om att dom hade, att hon hade en hon låg med, som tillfredsställde alla hennes sexuella behov i avsikt att såra i ren ilska. Jag tror även att KJ inte kunde ta det. Och jag tror att OM VB lämnat KJs bostad så var det i ilska och jag tror KJ tagit telefonen från VB. Då VB ISÅFALL lämnat bostaden bestämde sig KJ för att åka efter. Därav mobilcell/mast/vad fan det nu heter, ändringarna.

Han kom ifatt. Hon mördades.
Det tror inte jag. KJ var inte svartsjuk eller våldsam.
Citat:
Tillägg: Men finner du det orimligt att "mordhotet" var starkt överdrivet och att "frun" blivit hörd och sanningen var något annat och det hamnade i slasken? Vi pratar trots allt om byaskvaller...
Jag har ögnat igenom förhören med AN och varken hittat fråga eller svar om hot mot VB. Det kan vara byaskvaller, jag har inte påstått att jag tror att hon hotade, jag bara svarade på vem det var som skulle ha sagt det.
Citera
2014-10-17, 16:43
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Det tror inte jag. KJ var inte svartsjuk eller våldsam.

Jag har ögnat igenom förhören med AN och varken hittat fråga eller svar om hot mot VB. Det kan vara byaskvaller, jag har inte påstått att jag tror att hon hotade, jag bara svarade på vem det var som skulle ha sagt det.

Ja jag menade inte att du påstått, undrade mest om du såg det som en möjlighet.

Att bli kränkt är inte samma sak som att bli svartsjuk. KJs mamma vittnar om att KJ kunde bli mycket arg.... Hon utryckte en rädsla och alkohol tyckte hon att han skulle hålla sig ifrån.
Citera
2014-10-17, 17:02
Bannlyst
Citat:
Likadan utredning som mot MB företogs mot KJ. Resultatet blev detsamma. Talar det för att KJ är oskyldig? Om inte, hur kan den då tala för att MB är oskyldig?
Vad menar du med detta?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in