2014-10-17, 13:22
Medlem
Perfect10s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Doktatorn
Men det är OK för SD-anhängare att mobba och hata?

Du menar som vänsterns ständiga upplopp, skadegörelse och uppvigling?
Kan inte minnas att SD legat bakom något sådant men vänsterns förvirrade upptåg går det minst tretton på dussinet av.
Citera
2014-10-17, 13:23
Medlem
Brillmongos avatar
Jag är mycket imponerad att Åkesson höll ut så länge som han gjorde.
Inför valet var han den partiledare som reste runt överlägset mest och vart han än reste möttes han av gapande folkmassor som skrek att de hatar honom. Självklart är detta mycket påfrestande både fysiskt och mentalt. Hatten av för att han stod ut.

Tror inte att SD kommer att påverkas särskilt mycket under tiden det tar för Åkesson att återhämta sig.
Citera
Medlem
YP4XQs avatar
Detta förändrar inte verkligheten som står vid dörren.
Citera
Medlem
Peppe-Lunss avatar
Ovanligt ärligt av Åkesson att gå ut så pass naket om detta nu.

Citat:
Ursprungligen postat av Sikhander
Jag är mest fascinerad över att JÅ är sjukskriven för utbrändhet - en diagnos som egentligen inte existerar och som är en ren välfärdsavart. JÅ som pratar om bidragstagare och människor som inte gör rätt för sig...
Sure. Tror att du blandar ihop Sverigedemokraterna med vissa Moderater i den frågan.

Men det blir ju så enkelt att debattera för er SD-hatare när man kan nåla på lite alla möjliga åsikter och ståndpunkter på det parti man inte tycker om. Likt operabögen i Debatt som noggrant berättade för alla åhörare att SD var gay-hatare, men som blev perplex när han efter det fick höra att SD har en specifik sida som riktar sig till homosexuella i sitt ramverk.
Citera
Medlem
andesrs avatar
Har SD en annan politiker som kan föra sig i ett publikt sammanhang? OBS seriös fråga
Citera
2014-10-17, 13:24
Medlem
geek12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aragoni
Hur detta påverkar SD är ju omöjligt att veta redan nu, men jag hoppas innerligt på att Björn Söder får axla rollen som partiledare tills Åkesson är tillbaka.

Ah vore kanon, så alla kan börja inse vilken sopa Söder är. Seriöst en av de sämsta politikerna jag sett på år o dar.
Citera
Medlem
Rosikos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aragoni
Hur detta påverkar SD är ju omöjligt att veta redan nu, men jag hoppas innerligt på att Björn Söder får axla rollen som partiledare tills Åkesson är tillbaka.
Söder har redan uppdrag som vice talman så det är nog att glömma. Står mellan Jonas Åkerlund(Vice partiledare) och Mattias Karlsson (gruppledare)
Citera
Medlem
Detta kan bli bra, att man får se nya ansikten. Tyvärr är det ju en uppenbar risk att Björn Söder ser detta som en chans att få mer personlig makt och med tiden kunna uppfylla sin dröm om att bli partiledare. Låt oss hoppas att så inte sker.
Citera
2014-10-17, 13:25
Medlem
Nåt psykiskt, inte så överraskande. Hade däremot blivit förvånad om det var nåt åt hjärtat ...
Citera
2014-10-17, 13:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av andesr
Har SD en annan politiker som kan föra sig i ett publikt sammanhang? OBS seriös fråga

Knappast. Kolla bara på den där Kristina Winblad eller vad det nu var hon hette. Hoppas hon blir partiledare, det vore dels komiskt att se henne försöka, dels härligt att se henne köra partiet åt helvete.
Citera
2014-10-17, 13:26
Medlem
Gefundenes Fs avatar
Om vår överbefälhavare kan sjukskriva sig för utbrändhet och vara borta ett par månader så kan en politiker vara det.
Jimmie behöver vara ledig helt klart. Han kan inte vara den eviga motorn som aldrig tar slut

Även om en del väljer andra vägar som Reinfeldt han hoppar av efter 8 år fru Reinfeldt hoppar av, Anders Borg hoppar av, en lång rad andra har hoppat av innan de blir utbrända.

Jimmie har varit den som alla vänt sig till men allsköns problem ända sedan han blev partiledare. Tror han vet hur viktig han är, han känner att han inte kan hoppa av och överlämna till någon annan.
Det är inte riktigt sörjt för återväxten inte ännu.
Citera
2014-10-17, 13:27
Medlem
Juristens avatar
Troligen blir det en duo - som i MP - för att dela på ansvaret och arbetet. Ingen aning om vem den andre skulle vara, men jag blir faktiskt förvånad om Paula Bieler inte blir den ena halvan i denna duon.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in