Citat:
Ursprungligen postat av
P.G
Interstellar har jag redan mentalt avfärdat; den kanske kan, likt Inception, plocka hem exempelvis bästa kinematografi men i övrigt - näeh. Foxcatcher kan nog kamma hem ett par statyetter för individuella prestationer, men en biografi som bästa film? Gone Girl, Birdman och Inhernet Vice har jag inte hört eller sett något om, men samtidigt har jag svårt att se någon film tävla med både vad gäller Linklaters vision & ambition, samt färdiga produkt (om man nu ska tro alla recensioner). Enligt mig är det helt enkelt alldeles för ovanligt att någon tänker såhär långt utanför lådan och får ett såpass bra resultat för att det inte ska prisas.
Tror inte heller att
Interstellar susar hem med några tunga pjäser. Best Cinematography sticker jag ut hakan och säger att
Sin City: A Dame to Kill For tar, utan att ha sett den.
The Hobbit: The Battle of Five Armies gör ingen
Return of the King utan får nog nöja sig med specialeffekterna och kanske någon av de andra fjuttstatyetterna.
Grand Budapest Hotel är given i Best Picture-kategorin men det blir no cigar där med tror jag, den rullen känns som alldeles för excentrisk för att kunna vinna. Ralph Fiennes skulle dock lätt kunna skrapa ihop en statyett för bästa manliga biroll för lång och trogen tjänst (Lex Scorsese). Plockar
Vi är bäst! en nominering i kategorin bästa utländska?
MVH kongos