2014-03-24, 13:59
Medlem
Soulsurfers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gato12
Det skulle vara en birollsstatyett för Gilbert Grape då. Eller kanske för The Basketball Diaries.
Nja, Ralph Fiennes var betydligt bättre, anser att han gjorde sin bästa prestation någonsin alla kategorier i Schindler's List. Tommy Lee Jones som vann-prestation håller jag också mycket högre i The Fugitive också. Men visst, det är en typisk sådan roll som har god chans att vinna, men det hade varit mycket märkligt om han vann framför dessa prestationer jag nämnde. De var dessutom större filmer än Gilbert Grape och tyngre roller (enligt mig i alla fall). Fast Leo var bra, missförstå mig inte. The Basketball Diaries har jag faktiskt inte sett så kan inte uttala mig. Den känns inte som någon typisk storfilm för Oscarsgalan dock, den fick noll nomineringar och allt tyder på att regissören är långt ifrån välkänd bland Branch-kretsar.
Senast redigerad av Soulsurfer 2014-03-24 kl. 14:07.
Citera
2014-03-24, 14:16
Medlem
kongoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Soulsurfer
Nja, Ralph Fiennes var betydligt bättre, anser att han gjorde sin bästa prestation någonsin alla kategorier i Schindler's List. Tommy Lee Jones som vann-prestation håller jag också mycket högre i The Fugitive också. Men visst, det är en typisk sådan roll som har god chans att vinna, men det hade varit mycket märkligt om han vann framför dessa prestationer jag nämnde. De var dessutom större filmer än Gilbert Grape och tyngre roller (enligt mig i alla fall). Fast Leo var bra, missförstå mig inte. The Basketball Diaries har jag faktiskt inte sett så kan inte uttala mig. Den känns inte som någon typisk storfilm för Oscarsgalan dock, den fick noll nomineringar och allt tyder på att regissören är långt ifrån välkänd bland Branch-kretsar.

Leo var ju verkligen kalas i Ville Vindruva, hans bästa roll ihop med Blood Diamond imo. Men på The Oscars 1994 var det ju stentuff konkurrens i den kategorin så inte konstigt att han blev utan. Fiennes skulle ha haft den tycker jag. Vilket skådespeleri!

...och att Joaquin Phoenix ligger bra till tror jag inte är en högoddsare även om Orvarsåret ännu är ungt.

MVH kongos
Citera
2014-03-24, 19:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kongos
Är det året då Leo lägger rabarber på en statyett? Men han kanske har semester, inget på wiki om att han har någon guldrulle i pipelinen. Eller är det dags för Janne Gyllenhaal? Han verkar ha flera puckar i luften i år.

MVH kongos
Di Caprio ska ta en paus ett tag från filmandet och ägna sig åt miljöarbete. Kanske inte så konstigt med tanke på att han gjort 8 filmer på 6 år. Jag tror på Inherent Vice!
Citera
2014-03-24, 20:12
Medlem
kongoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Solvargen
Di Caprio ska ta en paus ett tag från filmandet och ägna sig åt miljöarbete. Kanske inte så konstigt med tanke på att han gjort 8 filmer på 6 år. Jag tror på Inherent Vice!

Jösses, nu har gamle kongos snurrat till det. Det visste jag ju egentligen! Tror också Inherent kan kamma hem ett par statyetter. Bra regissör och cast och boken fick fina omdömen. Ska läsa den tänkte jag.

MVH kongos
Citera
2014-03-26, 16:36
Medlem
orremannns avatar
Citat:
Det skulle vara en birollsstatyett för Gilbert Grape då. Eller kanske för The Basketball Diaries.

Håller med dig! Det är ju en skam att Tommy Lee Jones fick Oscarn det året för The Fugitive, då jag tycker att både DC (Gilbert Grape) och Ralph Fiennes (Schindler's List) förtjänade statyetten mycket mycket mer. Säger inte att Tommy Lee gjorde en dålig prestation, men bättre än DC och Fiennes var han inte.
Citera
2014-03-26, 20:31
Medlem
BigLouies avatar
Citat:
Tycker Leo varit fruktansvärt bra i alla oscarsnominerade roller han gjort men särskilt i The Aviator och The wolf of Wall Street, där jag tycker han skulle vunnit framför Jamie Fox resp. Matthew McConaughey. Sedan är ju konkurrensen alltid stenhård och det är svårt att väga mellan två eller flera helt skilda prestationer.
Citera
2014-03-26, 20:38
Medlem
Carnage.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av orremannn
Håller med dig! Det är ju en skam att Tommy Lee Jones fick Oscarn det året för The Fugitive, då jag tycker att både DC (Gilbert Grape) och Ralph Fiennes (Schindler's List) förtjänade statyetten mycket mycket mer. Säger inte att Tommy Lee gjorde en dålig prestation, men bättre än DC och Fiennes var han inte.

Tommy Lee Jones har spelat Tommy Lee Jones i varenda jävla film han har varit med i. Att han fick en Oscar för The Fugitive är direkt äckligt.. Det är självklart att Fiennes skulle ha fått statyetten!
Citera
2014-04-01, 18:53
Medlem
BigLouies avatar
Kollar Imdb och ser att Leonardo DiCaprio har ett projekt igång med David. O. Russell, han som alltid ser till att skådespelare får sina oscarsnomineringar. Fast den kommer ju verkligen inte ut under 2014.
Citera
2014-04-01, 19:20
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av BigLouie
Kollar Imdb och ser att Leonardo DiCaprio har ett projekt igång med David. O. Russell, han som alltid ser till att skådespelare får sina oscarsnomineringar. Fast den kommer ju verkligen inte ut under 2014.
Var ser du det?
Citera
2014-04-01, 20:14
Medlem
BigLouies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BankarBenny
Var ser du det?
Hittar inte på datorn men på mobilappen finns det "Upcoming Projects" under "Actor credits" på Leos profil
Citera
2014-08-20, 21:28
Medlem
kongoss avatar
Datumet är spikat till 22:a februari. Sex månader kvar, vilken fest!

MVH kongos
Citera
2014-08-20, 21:36
Medlem
P.Gs avatar
Finns det någon film som kan komma att hota Boyhood? Inte för att jag själv sett den, men om man läser recensionerna så låter det som öppet mål. Ett projekt med en såpass hög ambitionsnivå kan väl knappast undgå att prisas?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in