2014-08-20, 21:47
Medlem
Soulsurfers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av P.G
Finns det någon film som kan komma att hota Boyhood? Inte för att jag själv sett den, men om man läser recensionerna så låter det som öppet mål. Ett projekt med en såpass hög ambitionsnivå kan väl knappast undgå att prisas?
Ja, Interstellar, Foxcatcher, Gone Girl, Birdman, Inherent Vice, Unbroken med mera. Däremot känns den given att nomineras åtminstone.
Citera
2014-08-20, 22:55
Medlem
P.Gs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Soulsurfer
Ja, Interstellar, Foxcatcher, Gone Girl, Birdman, Inherent Vice, Unbroken med mera. Däremot känns den given att nomineras åtminstone.
Interstellar har jag redan mentalt avfärdat; den kanske kan, likt Inception, plocka hem exempelvis bästa kinematografi men i övrigt - näeh. Foxcatcher kan nog kamma hem ett par statyetter för individuella prestationer, men en biografi som bästa film? Gone Girl, Birdman och Inhernet Vice har jag inte hört eller sett något om, men samtidigt har jag svårt att se någon film tävla med både vad gäller Linklaters vision & ambition, samt färdiga produkt (om man nu ska tro alla recensioner). Enligt mig är det helt enkelt alldeles för ovanligt att någon tänker såhär långt utanför lådan och får ett såpass bra resultat för att det inte ska prisas.
Citera
2014-08-21, 00:57
Medlem
timoshenkos avatar
Citat:
Interstellar har jag redan mentalt avfärdat; den kanske kan, likt Inception, plocka hem exempelvis bästa kinematografi men i övrigt - näeh. Foxcatcher kan nog kamma hem ett par statyetter för individuella prestationer, men en biografi som bästa film? Gone Girl, Birdman och Inhernet Vice har jag inte hört eller sett något om, men samtidigt har jag svårt att se någon film tävla med både vad gäller Linklaters vision & ambition, samt färdiga produkt (om man nu ska tro alla recensioner). Enligt mig är det helt enkelt alldeles för ovanligt att någon tänker såhär långt utanför lådan och får ett såpass bra resultat för att det inte ska prisas.
Är inte helt hundra, men kan det inte vara så att Boyhood har visats för tidigt för att ha chans att vinna Best Picture? För alla de stora Oscarsfilmerna brukar väl visas kring november/december.
Citera
2014-08-22, 17:18
Medlem
kongoss avatar
Citat:

Tror inte heller att Interstellar susar hem med några tunga pjäser. Best Cinematography sticker jag ut hakan och säger att Sin City: A Dame to Kill For tar, utan att ha sett den. The Hobbit: The Battle of Five Armies gör ingen Return of the King utan får nog nöja sig med specialeffekterna och kanske någon av de andra fjuttstatyetterna. Grand Budapest Hotel är given i Best Picture-kategorin men det blir no cigar där med tror jag, den rullen känns som alldeles för excentrisk för att kunna vinna. Ralph Fiennes skulle dock lätt kunna skrapa ihop en statyett för bästa manliga biroll för lång och trogen tjänst (Lex Scorsese). Plockar Vi är bäst! en nominering i kategorin bästa utländska?

MVH kongos
Citera
2014-08-22, 19:11
Medlem
timoshenkos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kongos
Tror inte heller att Interstellar susar hem med några tunga pjäser. Best Cinematography sticker jag ut hakan och säger att Sin City: A Dame to Kill For tar, utan att ha sett den. The Hobbit: The Battle of Five Armies gör ingen Return of the King utan får nog nöja sig med specialeffekterna och kanske någon av de andra fjuttstatyetterna. Grand Budapest Hotel är given i Best Picture-kategorin men det blir no cigar där med tror jag, den rullen känns som alldeles för excentrisk för att kunna vinna. Ralph Fiennes skulle dock lätt kunna skrapa ihop en statyett för bästa manliga biroll för lång och trogen tjänst (Lex Scorsese). Plockar Vi är bäst! en nominering i kategorin bästa utländska?

MVH kongos
Sin City kommer definitivt inte vinna bästa foto, och den kommer definitivt inte ens få en nominering med tanke på hur sågad den har blivit, samt att den ser sämre ut än den första filmen, så det är inget nytt här så att säga. Grand Budapest är inte heller given som Best Picture nominering, men den KAN eventuellt lyckas knipa en nominering om det inte finns vassare alternativ.
Citera
2014-08-22, 20:22
Medlem
kongoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av timoshenko
Sin City kommer definitivt inte vinna bästa foto, och den kommer definitivt inte ens få en nominering med tanke på hur sågad den har blivit, samt att den ser sämre ut än den första filmen, så det är inget nytt här så att säga. Grand Budapest är inte heller given som Best Picture nominering, men den KAN eventuellt lyckas knipa en nominering om det inte finns vassare alternativ.

Efter en snabb googling på SC2 ser jag att den precis som du säger inte direkt har blivit rosad plus att den inte såg så bra ut, varför jag ber att få revidera denna gissning, vilken endast var baserad på att ettan såg ball ut. Grand Budapest tror jag dock fortfarande på som kandidat till Best Picture. Så här tror man på indiewire: http://www.indiewire.com/article/2015-oscar-predictions-best-picture

MVH kongos
Citera
2014-10-15, 23:01
Medlem
santacls avatar
http://www.hollywoodreporter.com/news/oscars-neil-patrick-harris-host-741169

Neil Patrick Harris håller den i år.
Citera
2014-10-16, 08:05
Medlem
BlackMetals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av santacl

De har verkligen gått efter de säkraste möjliga korten efter Franco/Hathaway men NPH är okay så jag klagar inte.
Citera
2014-10-16, 15:19
Medlem
kongoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av santacl

Då var det klart alltså. +++ på förhand imo. Kan ev. bli ++++ men då ska det nästan till att han bjuckar på korttricks som i Starship Troopers. Förnyelse förgyller men jag hade nog hellre sett Ellen igen istället. Vem/vilka hade varit nice som host/värdpar? Ian McKellen och Jennifer Lawrence hade nog varit ett nice par. Gammal mysfarbror och härlig ung förmåga.

EDIT: Att Boyhood susar hem med Best Picture-statyetten ser jag som lika helsäkert som att 12 jordsnurr som träl skulle göra det förra året. Sätter någon emot?

MVH kongos
Senast redigerad av kongos 2014-10-16 kl. 15:24.
Citera
2014-10-16, 15:38
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kongos
Att Boyhood susar hem med Best Picture-statyetten ser jag som lika helsäkert som att 12 jordsnurr som träl skulle göra det förra året. Sätter någon emot?

Ja, Boyhood kommer ju garanterat att dra hem någon av de tunga prispjäserna, mycket på gott och ont.
Citera
2014-10-16, 15:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
Ja, Boyhood kommer ju garanterat att dra hem någon av de tunga prispjäserna, mycket på gott och ont.
Arquette är favorit för kvinnlig biroll. Manuset har nog ganska stor chans med.
Citera
2014-10-16, 19:30
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skibi
Arquette är favorit för kvinnlig biroll. Manuset har nog ganska stor chans med.

Skulle inte vara förvånad, typisk Oscarsbait till film.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in