Citat:
Om man tror på att allt i Bibeln som inte Jesus upphävde fortfarande gäller, är det ju lätt att argumentera att Bibeln kräver dödsstraff för homosexualitet och hädande. Två brott som, pga att vi följde kristendomen, bestraffades med döden även i Sverige. (http://www.rfsl.se/?p=413, http://blogg.vk.se/hakan-rombe-pensionar-storuman/2011/08/17/religios-terrorism/)
Detta är fundamentalistisk kristendom. Jämför med fundamentalistisk islam.
Men enligt kristna är avrättningar i kristna länder inte pga kristendom, medan däremot avrättningar i muslimska länder är pga islam. Hur vill ni ha det? Kristna=goda och muslimer=onda? Ja det är ju en enkel lösning förvisso, men jag tycker man bör ha lite än så att komma med.
Detta är fundamentalistisk kristendom. Jämför med fundamentalistisk islam.
Men enligt kristna är avrättningar i kristna länder inte pga kristendom, medan däremot avrättningar i muslimska länder är pga islam. Hur vill ni ha det? Kristna=goda och muslimer=onda? Ja det är ju en enkel lösning förvisso, men jag tycker man bör ha lite än så att komma med.
Nej det är inte fundamentalistisk kristendom eftersom kristendomen inte bestraffar äktenskapsbrott med döden. Vilket jag redan förklarat: (FB) Jesus var Profet och muslim
Du kan inte beskylla kristendomen för något den inte förespråkar eller uppmanar till. Kristendomen säger tydligt på minst 100 ställen att man inte får döda och såvitt jag vet har jag aldrig ens läst på ett enda ställe i bibeln där det uppmanas till våld.
Citat:
Nej. Ge upp diskussionen. Jesus är fri från synd och han drack vin, alltså är det inte syndigt att dricka vin.Jag har för mig att Gud har lagt alkohol i samma kategori som orent mat. Läs tex domarboken 13:4
I Koranen uppmanas muslimerna att avstå från alkohol. Ja, det stämmer att Koranen säger att alkohol har fördelar, men samtidigt säger den att nackdelarna är större, därför har den förbjudits.
Tag dig nu till vara, så att du icke dricker vin eller starka
drycker ej heller äter något orent
I Koranen uppmanas muslimerna att avstå från alkohol. Ja, det stämmer att Koranen säger att alkohol har fördelar, men samtidigt säger den att nackdelarna är större, därför har den förbjudits.
Vi har redan diskuterat det en gång, svara på texterna istället för gå tillbaka och upprepa samma sak för nya personer i tråden för att försöka lura dom.
Sista styckena i bägge länkarna:
(FB) Jesus var Profet och muslim & (FB) Jesus var Profet och muslim