2019-03-13, 18:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ottokar
Jesus är Guds son. Muhammed var en analfabetisk folkmördande beduinhövding med pedofil läggning.

Mohammed (pbu) utalade: låt den som avsiktligt ljuger om mig ta sin plats i helvetet.

Och: Det är lika lögnaktigt att berätta allt man hört
Citera
2019-03-13, 18:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av subaruu1231
Första budordet

Du skall ikke ha andra Gudar jämte mig
Rom 10:4
Kristus är slutet på lagen, så att var och en som tror kan bli rättfärdig.
Citera
2019-03-13, 18:52
Medlem
Citat:
Alla har fått sin makt position eller under genom Gud
Det är så delegering fungerar. Sonen har fått ett uppdrag av Gud, och så länge han inte har lagt alla fiender under sig sitter han kvar på Guds tron med all makt Fadern gett honom. Det är så det står skrivet hos profeterna.
Citera
2019-03-13, 19:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DindooNuffin
Det är så delegering fungerar. Sonen har fått ett uppdrag av Gud, och så länge han inte har lagt alla fiender under sig sitter han kvar på Guds tron med all makt Fadern gett honom. Det är så det står skrivet hos profeterna.

Det står inte skrivet så hoss profeterna att sitta bredvid någon betyder inte att den fått Guds plats snarare en plats i Guds närhet men inte att den har Guds makt och Gud är överallt han hör allt ser allt så det du säger är inte trovärdigt läs början av tareks tråd så ser du att Jesus var profet då han förmedlade Guds ord och inte sin egna vilja.
Citera
2019-03-13, 19:34
Medlem
Citat:
Rom 10:4
Kristus är slutet på lagen, så att var och en som tror kan bli rättfärdig.

Joh 16:7

Men jag säger er san*ning*en: det är för ert bästa som jag lämnar er. Ty om jag in*te lämnar er kom*mer in*te Hjälpa*ren till er. Men när jag går skall jag sända ho*nom till er
Citera
2019-03-13, 19:35
Medlem
Citat:
Det står inte skrivet så hoss profeterna att sitta bredvid någon betyder inte att den fått Guds plats snarare en plats i Guds närhet men inte att den har Guds makt och Gud är överallt han hör allt ser allt så det du säger är inte trovärdigt läs början av tareks tråd så ser du att Jesus var profet då han förmedlade Guds ord och inte sin egna vilja.
Läs mina inlägg i denna tråd en gång till. Han sitter på Guds tron, och har fått all makt i himlen och på jorden för att kunna utföra uppdraget Gud har gett honom. Sen ska Sonen själv underordna sig Fadern, vilket innebär att de är lika mäktiga nu.
Citera
2019-03-13, 19:38
Medlem
Citat:
Läs mina inlägg i denna tråd en gång till. Han sitter på Guds tron, och har fått all makt i himlen och på jorden för att kunna utföra uppdraget Gud har gett honom. Sen ska Sonen själv underordna sig Fadern, vilket innebär att de är lika mäktiga nu.
Du säger att DE är lika mäktiga. Menar du 2 gudar då?
Citera
2019-03-13, 19:38
Medlem
Citat:
Joh 16:7

Men jag säger er san*ning*en: det är för ert bästa som jag lämnar er. Ty om jag in*te lämnar er kom*mer in*te Hjälpa*ren till er. Men när jag går skall jag sända ho*nom till er
Vad vill du ha sagt med det? Det är Guds ande han talar om här.

Joh 5:23
för att alla skall ära Sonen liksom de ärar Fadern. Den som inte ärar Sonen ärar inte heller Fadern, som har sänt honom.

Så Sonen skall äras som Fadern, dvs båda skall äras som Gud.
Citera
2019-03-13, 19:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bukakekockaburra
Du säger att DE är lika mäktiga. Menar du 2 gudar då?
Ja, det är två som skall äras som Gud.
Citera
2019-03-13, 19:41
Medlem
Citat:

för att alla skall ära Sonen liksom de ärar Fadern. Den som inte ärar Sonen ärar inte heller Fadern, som har sänt honom.

Han sägee ju att en hjälpare ska komma? Eller kallar du Jesus för lögnare? Hjälparen är inte Gud det är inte samma och anden var redan där före och under tiden så hur kan han prata om honom?
Citera
2019-03-13, 19:42
Medlem
Citat:

John 16:12-15 English Standard Version (ESV)
12 “I still have many things to say to you, but you cannot bear them now. 13 When the Spirit of truth comes, he will guide you into all the truth, for he will not speak on his own authority, but whatever he hears he will speak, and he will declare to you the things that are to come. 14 He will glorify me, for he will take what is mine and declare it to you.
Citera
2019-03-13, 19:44
Medlem
Citat:
Ja, det är två som skall äras som Gud.

Mat 4:11 8Nu tog djävulen honom med sig upp på ett mycket högt berg och visade honom alla riken i världen och deras härlighet 9och sade: ”Allt detta skall jag ge dig om du faller ner och tillber mig.” 10Då sade Jesus till honom: ”Gå din väg, Satan. Det står ju skrivet: Herren, din Gud, skall du tillbe, och endast honom skall du dyrka.” 11Då lät djävulen honom vara, och änglar kom fram och betjänade honom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in