2014-10-15, 12:34
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Vad dras för slutsats?

Citat:
Där ges ingen annan förklaring till vem kvinnan var annat än att det var Vatchareeya

Det är en slutsats.
Citera
2014-10-15, 12:36
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Det är en slutsats.
I så fall, vad går emot den "slutsatsen"? Vilken förklaring ges?
Citera
2014-10-15, 12:42
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Det är sista meningen i ett stycke som handlar om befolkningssammansättningen i Bodsvedjan. Där ges ingen annan förklaring till vem kvinnan var annat än att det var Vatchareeya.

Om vi leker med tanken att kvinnan var en "glädjeflicka" som sågs gående i någon av riktningarna (inte ens det står ju klart) vem skulle då annonsera ut vem hon var?

Det mest igenkännande på asiater är ju ögonen. Sågs kvinnan bakifrån kan det varit vilken svarthårig kvinna som helst. Sågs kvinnan framifrån får man nog göra bedömningen att man i mötande skede i en bil inte hinner uppfatta dessa.

Det vanligaste är ju dock att man går mot trafiken
Citera
2014-10-15, 12:52
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pastakrydda
Om vi leker med tanken att kvinnan var en "glädjeflicka" som sågs gående i någon av riktningarna (inte ens det står ju klart) vem skulle då annonsera ut vem hon var?

Det mest igenkännande på asiater är ju ögonen. Sågs kvinnan bakifrån kan det varit vilken svarthårig kvinna som helst. Sågs kvinnan framifrån får man nog göra bedömningen att man i mötande skede i en bil inte hinner uppfatta dessa.

Det vanligaste är ju dock att man går mot trafiken
Varken jag eller bloggen påstår att kvinnan är hemmahörande i Bodsvedjan, men de flesta som rör sig i, till och från bostadsområden är boende. Och eftersom iakttagelsen sker så exakt i tid med att KJ säger att VB lämnade lägenheten, att signalementet stämmer väl överens med VB och att vittnet aldrig sett en asiatisk kvinna på vägen vid den tiden på kvällen (enligt bloggen) så är det sannolikt VB.
Citera
2014-10-15, 12:53
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:

Jag konstaterade att det var en slutsats, dragen på massa trams.
Citera
2014-10-15, 12:57
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Varken jag eller bloggen påstår att kvinnan är hemmahörande i Bodsvedjan, men de flesta som rör sig i, till och från bostadsområden är boende. Och eftersom iakttagelsen sker så exakt i tid med att KJ säger att VB lämnade lägenheten, att signalementet stämmer väl överens med VB och att vittnet aldrig sett en asiatisk kvinna på vägen vid den tiden på kvällen (enligt bloggen) så är det sannolikt VB.

Hur vet vittnet att kvinnan är asiatisk? Var det inte oxå som så att klädseln inte stämde?

Jag tror att VB bragdes om livet i lgh och dom borde gjort en GRUNDligare undersökning i KJs bostad
Citera
2014-10-15, 12:59
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:

Ett domslut
Citera
2014-10-15, 13:00
Medlem
Citat:
Jag skrev fakta i detta inlägg: (FB) Boden: Mordet på Vatchareeya Bangsuan (Länk till sammanfattning i trådstarten)

Hittar du på vad som står i slasken? Advokat Olsson har säkert läst slasken och nämnde en alternativ GM.

Tillägg: Tar du tillbaka påståendet att VB:s mobil inte har lämnat KJ:s hemmacell? (FB) Boden: Mordet på Vatchareeya Bangsuan (Länk till sammanfattning i trådstarten)

Visst han nämnde det i förbifarten för det hör till spelet men fastnade inte vid det då han vet att det hade varit döfött.

Nej jag står för detta, hennes mobil har inte lämnat lgh i friskt skick och det har inte hon heller gjort.
Citera
2014-10-15, 13:36
Medlem
ME077s avatar
Det skvallrades om att MB ofta brukade ses cyklande både sen kvälls- och nattetid. Inte långsökt han tog cykeln för att möta VB.
Citera
2014-10-15, 13:45
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ME077
Det skvallrades om att MB ofta brukade ses cyklande både sen kvälls- och nattetid. Inte långsökt han tog cykeln för att möta VB.

Jasså det gjorde det? Vad brukade han ha med sig på sina cykelturer som lämpar sig för styckning?
Citera
2014-10-15, 13:48
Medlem
ME077s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pastakrydda
Jasså det gjorde det? Vad brukade han ha med sig på sina cykelturer som lämpar sig för styckning?
Jag har bara information om cyklingen, inte eventuell packning. Menar du att du tror att MB hade kniv på sig?! Känns väldigt långsökt att MB skulle ha kniv.
Citera
2014-10-15, 13:55
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ME077
Jag har bara information om cyklingen, inte eventuell packning. Menar du att du tror att MB hade kniv på sig?! Känns väldigt långsökt att MB skulle ha kniv.

jag menar ingenting mer än att VB hittades i delar. Skadorna kommer inte från en kniv så vitt jag förstår.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in