2014-10-15, 10:51
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Det finns ett antal fakta som stöder alternativet till åklagarens påstående. Älskaren hade mycket kontakt med VB fram till försvinnandet, både fysiskt och elektroniskt, det senare ända fram till några timmar före försvinnandet, och innehållet i de kontakterna är okänt. En kvinna, lik VB, sågs på Lejonbacksvägen. Om det var VB, vilket bloggen har visat att det sannolikt var, fanns det bara ett sannolikt mål för hennes promenad. Älskarens hustru uppges av sin make vara svartsjuk. Bristande utredning utesluter inte det alternativet.

Här säger du att bloggaren visat att det mest sannolika är att det var VB.

Citat:
Nej, jag påstår inte att det är mest sannolikt att det var VB som gick på vägen för att en bloggare påstår detta, för bloggaren påstår inte detta. Förvräng inte vad jag skriver.

Här säger du att bloggaren inte påstått det?

Nu är alltså AN den du har som mest trolig GM eller missförstår jag dig?
Citera
2014-10-15, 10:56
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZegDeg
Då reviderar jag
Din s.k. teori är ju egentligen fruktansvärt banal men sedan försöker du dölja banaliteten med en massa skuggridåer. Du har gjort dig till 100 procent beroende av motiv. Du har funderat över motiv för mordet på VB och kommit fram till att enligt dig så har AN haft störst motiv av de som berörts i utredningen. När du sedan har bestämt dig för vem som är mördaren baserat på motiv så är det ingen ytterligare argumentering som fungerar. Allt går att förklara eller bortförklara och när du hänvisar till rimliga alternativ utifrån din hänvisning till Diesen så påstår du egentligen bara att det finns två personer, MB och AN, som enligt dig hade bättre motiv än KJ och därför kan KJ inte dömas trots allt som har lagts honom till last. Två personer med bättre motiv till mordet har även haft motivet att sätta dit någon annan för gärningen. Logiken är glasklar... på dagisnivå.
Jag har inte gjort mig 100 % beroende på motiv. Jag har framfört andra fakta som gör alternativ till åklagarens påstående rimliga. Jag har inte heller påstått att ingen annan har motiv. Jag har dessutom aldrig påstått att KJ inte kan dömas, och verkligheten visar annat. Oavsett vem, förutom KJ, som har begått brottet hade motiv att sätta dit KJ för det för att undvika misstankar på sig själv.
Citera
2014-10-15, 10:57
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pastakrydda
Här säger du att bloggaren visat att det mest sannolika är att det var VB.

Här säger du att bloggaren inte påstått det?

Nu är alltså AN den du har som mest trolig GM eller missförstår jag dig?
Bloggaren har visat, inte påstått, att det är mest sannolikt VB som gick på vägen. Det är jag som påstår med stöd av det bloggaren har visat.

AN är den som jag vet har störst motiv.
Citera
2014-10-15, 11:06
Medlem
Citat:
Bloggaren har visat, inte påstått, att det är mest sannolikt VB som gick på vägen. Det är jag som påstår med stöd av det bloggaren har visat.

Förstår du ens själv vad du skriver nu? Det är inte enklare att bara medge att du var ute och cyklade
Citera
2014-10-15, 11:06
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:

Vilken ordförvrängning du anväbder dig av nu. Om bloggaren visar vad hen finner mest sannolikt så är det hens åsikt. Samma sak alltså.

KJ såg sig säkert kränkt av dissen han fick då han ville ligga. VB som var kär i en äldre gift man gjorde säkert klart för KJ att MB var en bättre och mer erfaren älskare än KJ vars manlighet fick sig en törn. Lägg där till hans alkoholsinne, hans oförmåga att förstå andras känslor och hans plötsliga utbrott han kunde få. Ett mord i blint raseri. Kanske fick han en blackout.

Hur svår/tungarbetad är en styckning?
Citera
2014-10-15, 11:12
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Vilken ordförvrängning du anväbder dig av nu. Om bloggaren visar vad hen finner mest sannolikt så är det hens åsikt. Samma sak alltså.

KJ såg sig säkert kränkt av dissen han fick då han ville ligga. VB som var kär i en äldre gift man gjorde säkert klart för KJ att MB var en bättre och mer erfaren älskare än KJ vars manlighet fick sig en törn. Lägg där till hans alkoholsinne, hans oförmåga att förstå andras känslor och hans plötsliga utbrott han kunde få. Ett mord i blint raseri. Kanske fick han en blackout.

Hur svår/tungarbetad är en styckning?
Bloggaren har inte givit uttryck för någon åsikt om VB gick på vägen eller inte. Så jag har inte återgivit bloggarens åsikt. Om jag påstod vilken åsikt bloggaren har skulle jag vränga ord.

Det där är ett påhittat scenario som inte har stöd av några fakta.

Jag har ingen aning. Fråga MB:
Citat:
[MB] tillfrågas om han vet hur man slaktar en älg. Han uppger att han kan dela upp ett djur men kan inte slakta som de riktiga experterna kan. Han håller på med mat och kan pga detta även hantera fisk och kyckling. Han har även köpt en halvsida av ett lamm och därefter styckat det själv.
Citera
2014-10-15, 11:16
Medlem
Citat:
Bloggaren har inte givit uttryck för någon åsikt om VB gick på vägen eller inte.
Har bloggaren verkligen inte det?

Det ges ingen annan förklaring till vem kvinnan var annat än att det är Vatchareeya.

http://falletvatchareeya.blogg.se/2014/august/kvinnan-pa-lejonbacksvagen-2.html
Citera
2014-10-15, 11:23
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Bloggaren har inte givit uttryck för någon åsikt om VB gick på vägen eller inte. Så jag har inte återgivit bloggarens åsikt. Om jag påstod vilken åsikt bloggaren har skulle jag vränga ord.

Det där är ett påhittat scenario som inte har stöd av några fakta.

Jag har ingen aning. Fråga MB:

Så mycket begriper vi att om någon anser att något är mest sannolikt så har man ett ställningstagande. Ni delar det.

Tja nu sitter ju KJ bakom lås och bom och vad anledningen till varför han begick brottet vet vi inte. Men det är nog närmre till hands än dina förklaringar. Vad menar du förresten är påhitt i mitt scenario?

Du har sagt att man inte behövde vara stark så jag frågar dig. Människokroppen har en annan anatomi än Lammens och kycklingar.
Har just genomlevt 4 dagars Kurban Bayram och har sett att det är starka män som styckat oxar, kor, getter och lamm. Någon kamel upplevde jag inte. Kvinnorna har tillagat köttet.
Citera
2014-10-15, 12:12
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Så mycket begriper vi att om någon anser att något är mest sannolikt så har man ett ställningstagande. Ni delar det.

Tja nu sitter ju KJ bakom lås och bom och vad anledningen till varför han begick brottet vet vi inte. Men det är nog närmre till hands än dina förklaringar. Vad menar du förresten är påhitt i mitt scenario?

Du har sagt att man inte behövde vara stark så jag frågar dig. Människokroppen har en annan anatomi än Lammens och kycklingar.
Har just genomlevt 4 dagars Kurban Bayram och har sett att det är starka män som styckat oxar, kor, getter och lamm. Någon kamel upplevde jag inte. Kvinnorna har tillagat köttet.
Men, fortfarande, bloggaren påstår inte vad som är mest sannolikt.

"KJ såg sig säkert kränkt av dissen..."

Jag kan ha blivit lurad att säga det av något flasbackinlägg, men då uppstår frågan om vad som är starkt. Som du märker måste man väga vartenda ord på guldskål på det här forumet, men det kan bli fel iaf. Jag har aldrig styckat något djur, och jag har aldrig sett något djur större än en kyckling styckas, så där vet du mer än jag.
Citera
2014-10-15, 12:15
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZegDeg
Har bloggaren verkligen inte det?

Det ges ingen annan förklaring till vem kvinnan var annat än att det är Vatchareeya.

http://falletvatchareeya.blogg.se/2014/august/kvinnan-pa-lejonbacksvagen-2.html
Det är sista meningen i ett stycke som handlar om befolkningssammansättningen i Bodsvedjan. Där ges ingen annan förklaring till vem kvinnan var annat än att det var Vatchareeya.
Citera
2014-10-15, 12:21
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Det är sista meningen i ett stycke som handlar om befolkningssammansättningen i Bodsvedjan. Där ges ingen annan förklaring till vem kvinnan var annat än att det var Vatchareeya.

Det är den mest idiotiska slutsatsen som jag läst på länge, eller åtminstone idag.
Citera
2014-10-15, 12:22
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Det är den mest idiotiska slutsatsen som jag läst på länge, eller åtminstone idag.
Vad dras för slutsats?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in