Citat:
Ursprungligen postat av
Quarrel
Vittnesmålet om telefonsamtalet hörde hemma i FUP på samma sätt som taxikvittot. De ger båda stöd för var MB befann sig på kvällen, och har inget med åtalet att göra.
Nu har ju du genom dina inlägg vid upprepade tillfällen klart visat att du är helt ointresserad i sig av en objektiv granskning. Du har vid upprepade tillfällen skapat trådsanningar och hävdat lögner såsom sanning. Du har visat att du är fullständigt ointresserad av information som inte stöder dina hopfantiserade teser och du är inte nöjd förrän antingen alla utom trollen och foliehattarna har lämnat tråden eller du får bekräftelse på någon annat sätt. Du skapat din egen sanning genom att ha skapat en hypotes som du inte klarar av att lämna oavsett hur orimlig den alltmer ter sig. Vad som detta leder fram till är att du vid upprepade tillfällen klart visat att du saknar de mest grundläggande kunskaperna om hur polisarbete bedrivs, förundersökningen leds, och även advokatens roll och arbete. Vad du anser om huruvida telefonsamtalet hör hemma i FUP eller inte är således en åsikt från en åsiktsmaskin och inte från en person som uppvisat kunskaper i ämnet. Till skillnad från dig har jag vid upprepade tillfällen hänvisat till gällande lagstiftning men tydligen kan den frångås enligt dig!? I ett skede när MB av utredande polis på ett otvetydigt sätt har avskrivits från samtliga misstankar så skall denne inte utredas och FUP skall inte belamras med eventuell sådan utredning om den inte kan ha betydelse i övrigt. Kanske borde inte taxikvittot ha varit med men nu är kvittot i FUP. Det är bara en renodlad rättshaverist och mupp som kan påstå att om en sak är med, fastän den inte borde ha varit med, så måste även en annan sak vara med, fastän den inte heller borde det. Det är grunden för ditt resonemang.
FUP är inte till för att tillfredsställa ditt onaniliknande behov till tillfredsställelse för att erhålla information om MB:s förehavanden och det är bara rättshaverister som kan dra slutsatser utifrån att någon utredning inte har skett av en icke misstänkt person när det de facto har varit direkt olagligt att genomföra en sådan utredning.
Så länge ud fortsätter att sprida osanningar och okunskap så kommer jag att påpeka denna även om jag vid det här laget börjar på att tröttna rätt rejält medan du ohejdat mal vidare och sprider desinformation och desillusion.