2014-10-15, 02:28
Medlem
Oddballs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HalvAnonym
Och du ska vara Moderator?

Du kan ju omöjligen ha läst tråden? Du kanske liksom flera andra nötter som spammat sönder tråden bara gått på första impuls och fått för dig att gang stalking betyder nån jättedyr superkonspiration med agenter som i filmerna The Game/The Truman show, mikrochip & ufon? (FB) Mina erfarenheter av Gang Stalking i Sverige

Och vilka menar du med "ni"?

Tråden är full med olika möjliga förklaringar på "varför". Ta och läs igenom tråden och bemöt de befintliga förklaringarna med kommentarer och frågor istället för att komma hit och spamma samma skit vi sett om och om igen sen trådens början. Så kanske du får svar.

Om du inte orkar läsa tråden eller ens försöka ta reda på vad som kan klassas som gang stalking så var iallafall ärlig med din okunskap och tona ned attityden om du nödvändigtvis inte kan låta bli att skriva.

Säger som jag sagt tidigare. ( (FB) Mina erfarenheter av Gang Stalking i Sverige ) Det är ju DU som är störd om du inbillar dig att du med 100% säkerhet kan veta om Alex-84 enbart är sjuk, talar sanning, eller är både sjuk & stalkad. hade du, som rosalotus t.ex, varit uppriktigt och sagt att du "till 99% tror" så hade det varit lugnt - men tyvärr är din inbillning om att du till 100% säkert vet INTE ett tecken på god mental hälsa

gr8 b8 m8. i r8 8/8

Det är ju bara svammel och snömos allt det du skriver. Gissningsvis beror det på att ni har dålig sjukdomsinsikt, vilket många psykiskt sjuka dessvärre har. Förhoppningsvis finns det kanske någon i er närhet som kan få iväg er till en vårdinrättning.

Ingenstans har jag, åtminstone inte än, funnit någon förklaring från er till varför just ni skulle vara GS:ade? Vad gör just er så viktiga att röda bilar spanar på er, mystiska män med walkie-talkie står och hänger utanför era boenden och att samhället i princip tenderar att kretsa kring era förehavanden?

Har det postats några filmer som otvivelaktigt styrker dessa förföljares existens?

Jag tycker det är så sorgligt bara, det finns ju läkare och professionell personal som med all säkerhet skulle kunna hjälpa er men istället så snöar ni in på såna här vanvettiga förklaringar om förföljelser i stor skala och tror att vi friska människor ska köpa allt rakt av... Sök hjälp.
2014-10-15, 04:41
Medlem
WykkedWitchs avatar
Ja, det är logiskt omöjligt. Men det förekommer ändå.

Man brukar säga att det man sänder ut får man igen (what comes around goes around) Attraktionslagen är ytterst intressant i sådana här samband. TS eller någon som funderat kring den aspekten?
2014-10-15, 05:31
Medlem
WykkedWitchs avatar
Det som är isande scary inom "intÉrnet är tex att vart jag än går, har rest en hel del (även i studiesyfte inom detta) så kränker de mig mycket gravt och sedan bokstavligen exploderar de av hån-gapflabb!
Jag själv har blivit mkt stark av det här. I början trodde jag både det ena och det andra. Absolut inte tvärsäker. Jag har trott att jag varit completely plain crazy och äkta galen. Jag har trott att jag med rätta är ett offer. Att jag förtjänar att bli globalt söndermobbad. Jag har trott att jag är Jobe 2. (Job i bibeln) Jag har trott att det egentligen styrs av andevärlden och aliens.jag har varit inne på flera teorier som påminner om ts förtaljning. etc, etc.

Det är som om hela stalkingen är som en varelse. En heltäckande absurd osämja som blivit till en självständig "varelse".

(Hade jag varit paranoid skulle jag bara sett strålar i skyn och trott att jag blev förföljd av myndigheter, katastrof..)

Min mamma är bara ett exempel på följande fenomen: Jag har talat i telefonen med någon innan hon ringer upp. Under mitt samtal med min mamma (utan att jag berättar något om samtalet före)
börjar hon tydligt tala med samma dialekt som henne jag talat med innan!

Varför vill de då bryta ner just mig. Detta är en av de mest intressanta frågorna.
Jag tydliggör på något sätt etablissemangets tillkortakommanden.
2014-10-15, 10:32
Medlem
theanthropologists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WykkedWitch
Alex.., jag är säker på att det mesta du skriver är sanning, men du är tillräckligt smart för att inte berätta exakt som det är.
Citat:
Ja, det är logiskt omöjligt. Men det förekommer ändå.

Man brukar säga att det man sänder ut får man igen (what comes around goes around) Attraktionslagen är ytterst intressant i sådana här samband. TS eller någon som funderat kring den aspekten?
Citat:
Det som är isande scary inom "intÉrnet är tex att vart jag än går, har rest en hel del (även i studiesyfte inom detta) så kränker de mig mycket gravt och sedan bokstavligen exploderar de av hån-gapflabb!
Svar 1: Du har en relation till omgivningen som det knappast talas eller skrivs alls om. Säkerligen upplevde shamaner något liknande.

För de flesta människor är mental status quo så viktigt att de stöter bort människor som hotar deras inre jämvikt. Särskilt de som försöker verkar "normala" fastän deras livserfarenheter är allt annat än "normala". Den stora skillnaden mellan dig och dom som förföljer dig är att de gör något som de vet är orätt.

Det finns nog inga gränser för mänskligt lidande och rädda människor kan vara beredda att gå mycket långt för att undkomma verkliga eller inbillade faror. Utan minsta tvivel håller världen på att bli galen och de som bara tror på ondskans makt får ett hemskt öde. Medan de som tror på en god makt är starka och fortsätter att försöka göra det som är rätt.

Svar 2: Enligt den Nagualism som beskrivs i Castanedas böcker så har ditt tonal kommit i obalans och nagual tränger igenom.

Svar 3: Jag lägger till ett mer normalt svar: ditt missbruk av narkotiska preparat har utlöst en psykos, dina sinnen sviker dig i ditt vardagliga liv.
2014-10-15, 11:20
Medlem
ovemolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oddball
....Varför tror du att de här mystiska personerna/grupperna lägger ner tid och pengar för att förfölja just er?!....
I de fall jag fördjupat mig mest personligen såsom amatörpsykolog har jag funnit ett tydligt samband mellan vad dessa råkat bli vittne till av riksangelägna rättsövergrepp och de märkligaste faktiska situationer ingen sedan kunnat bortförklara som sjuka fantasier.
Först när tre av dem som råkat ge mig tydligaste besked för en tid sedan plötsligt vände sig mot mig och offentligt kallade mig säpoagent då jag förklarade vad som samtidigt hade skett på mitt jobb förstod jag vad jag själv blivit vittne till och oskyldigt misstänkt för.
Falska rykten samlas uppenbarligen centralt och kan meddelas exv. moderatorer och särskilda debattsabotörer så fort en fråga måste avledas eller tystas ner. Det är nu ingen tillfällighet att tre anonyma auktoriteter för även detta forum samtidigt ger sig på mig med psykande omdömen så som jag just kunnat påvisa.
2014-10-15, 12:01
Medlem
swimp78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oddball
Det är ju bara svammel och snömos allt det du skriver. Gissningsvis beror det på att ni har dålig sjukdomsinsikt, vilket många psykiskt sjuka dessvärre har.

Det är uppenbart att tråden blivit en uppsamlingsplats för folk med sjukdomstillstånd inom paranoid-schizofreni-spektrat. Dessvärre är dessa helt omöjliga att tala med då sjukdomsinsikt alltid helt saknas hos sådana människor. Möjligtvis går det att tala förstånd på ett tidigt stadie, men sen är det kört.

Internet är bra för mycket, men här ser man verkligen en nackdel: hur nätet har gett folk med vanföreställningar en samlingsplats där de kan förstärka och fördjupa sin sjukdom med likasinnade.

Jag har lovat mig själv att inte ge mig in i svarsmål med några av "de troende" i tråden, men vad jag ser av andras försök är det helt lönlöst. Att säga mot förstärker bara deras övertygelse.
2014-10-15, 12:03
Medlem
ovemolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brandbomb
Hur påverkar ditt byte av användarnamn någonting?.....
Citat:
Ursprungligen postat av kjellkritisk
Men snälla detta är ju ytterligare ett bevis på att gang stalkingen är bara ett påhitt när du påstår att du blivit tvungen att ändra ditt användarnamn, men du använder bara en variant av ditt gamla och andra attribut som visar på vem du är, om du nu vill vara ifred så är det bättre att skapa ett helt nytt, eller?....
Jag har aldrig velat vara anonym och aldrig velat påverka någon debatt utan bara önskat svar på vissa frågor och få bli betraktad som seriös demokratisk medborgare. De som googlade på mina tidigare namn gavs plötsligt igen den motsatta bild som mina anonyma stalkers under tiotal år velat få fram. Senast beslöt jag att även byta efternamn så att inte resten av familjen ska behöva drabbas ytterligare.
Varför man aldrig kunnat vända sig till mig direkt istället med PM eller samtal tyder på utbredd feghet av rättsmissbrukande överhet.
2014-10-15, 15:00
Medlem
WykkedWitchs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av theanthropologist
Svar 1: Du har en relation till omgivningen som det knappast talas eller skrivs alls om. Säkerligen upplevde shamaner något liknande.

För de flesta människor är mental status quo så viktigt att de stöter bort människor som hotar deras inre jämvikt. Särskilt de som försöker verkar "normala" fastän deras livserfarenheter är allt annat än "normala". Den stora skillnaden mellan dig och dom som förföljer dig är att de gör något som de vet är orätt.

Det finns nog inga gränser för mänskligt lidande och rädda människor kan vara beredda att gå mycket långt för att undkomma verkliga eller inbillade faror. Utan minsta tvivel håller världen på att bli galen och de som bara tror på ondskans makt får ett hemskt öde. Medan de som tror på en god makt är starka och fortsätter att försöka göra det som är rätt.

Svar 2: Enligt den Nagualism som beskrivs i Castanedas böcker så har ditt tonal kommit i obalans och nagual tränger igenom.

Tack för ditt svar.

Är svar 2 synonymt med svar 3? Kan du översätta d där med nagualism litegrann.

Till alla som tror jag har psykos. Så är det ju inte . Har aldrig hört röster eller hört ljud som inte finns. Visst övertolkar jag ibland men inte så mycket.

Svar 3: Jag lägger till ett mer normalt svar: ditt missbruk av narkotiska preparat har utlöst en psykos, dina sinnen sviker dig i ditt vardagliga liv.
Vissa saker som händer är så påtagliga att det inte kan röra sig om villfarelser!
2014-10-15, 17:10
Medlem
Oddballs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swimp78
Det är uppenbart att tråden blivit en uppsamlingsplats för folk med sjukdomstillstånd inom paranoid-schizofreni-spektrat. Dessvärre är dessa helt omöjliga att tala med då sjukdomsinsikt alltid helt saknas hos sådana människor. Möjligtvis går det att tala förstånd på ett tidigt stadie, men sen är det kört.

Internet är bra för mycket, men här ser man verkligen en nackdel: hur nätet har gett folk med vanföreställningar en samlingsplats där de kan förstärka och fördjupa sin sjukdom med likasinnade.

Jag har lovat mig själv att inte ge mig in i svarsmål med några av "de troende" i tråden, men vad jag ser av andras försök är det helt lönlöst. Att säga mot förstärker bara deras övertygelse.

Du har nog rätt i att det inte är någon idé att försöka resonera med dem eftersom de uppenbarligen hela tiden refererar till deras egen påhittade låtsasvärld som inte existerar utanför deras maskätna hjärnor. Egentligen ingen större överraskning att det är på det här sättet eftersom psykvården sedan länge monterats ned i Sverige.

Hade man däremot skruvat tillbaka tiden med några årtionden så hade de här jönsarna i tråden suttit inlåsta på ställen likt Beckomberga och fått sin medicin så vi andra hade sluppit deras påhittade historier.

De verkar ju åtminstone tämligen harmlösa när de står och spejar bakom persiennerna efter röda bilar, gröna män samt får kodade meddelanden av insekter.
2014-10-15, 19:34
Medlem
theanthropologists avatar
Citat:
Vissa saker som händer är så påtagliga att det inte kan röra sig om villfarelser!
Jag tror dig. Men för att kunna sköta sina vardagliga sysslor måste man ha fokus på den vardagliga tillvaron. Jag gillar begreppet kontrollerad galenskap, ett tillstånd av kreativitet där det kaotiska inte drar in mig i destruktivitet.

Vad som händer dig kan nog inte så lätt relateras till den vardagliga tillvaron.
2014-10-15, 19:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LillaLisan
Men kan ni inte dokumentera allt då? Ni får börja spela in vad som händer er annars blir det hemskt svårt att ta på allvar är jag rädd. Varför? Jo för att det inte verkar finnas någon poäng bakom att följa just er. Vad gör dig så intressant tex att hundratals människor varje dag håller koll på dig? Kan ni filma alla bilar, låta oss höra och se dom som skrattar, spela in när dom bankar på er dörr osv så hade det ju funnits något för oss andra att gå efter också, just nu är det bara era ord.

Jag har själv försökt få de här stollarna att leverera några som helst bevis för sina påståenden utan framgång..

Gav även handfasta tips på hur de skulle gå tillväga men fick endast lama ursäkter till svar..

En sak vi med säkerhet kan säga är att gangstalkingens offer i Svedala knappast är några "doers"..

Det är just detta som är så ologiskt med hela den här låtsasvärlden som Ts och övriga Molgans byggt upp i sina skallar..

Det finns tusentals och åter tusentals individer runt om i landet som myndigheterna gladeligen skulle följa dygnet runt om de bara hade resurserna..

Pedofiler. Rånare. Mördare. Ledarfigurer inom extremhögern..

Dessa får dock nöja sig med någon punktinsats då och då när Polisen råkar ramla på dom..

Samtidigt ska det då finnas en superhemlig,förmodligen halvstatlig ( i likhet med allt annat i hittepå-världen så tvistas det om den biten ) organisation med till synes obegränsade resurser och minst sagt lojalt manskap..

Istället för att använda denna enorma organisation mot tidigare nämnda kategorier så läggs allt krut på psykiskt sköra enstöringar som inte gör en fluga förnär..
2014-10-15, 20:08
Medlem
kjellkritisks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ovemoll
Jag har aldrig velat vara anonym och aldrig velat påverka någon debatt utan bara önskat svar på vissa frågor och få bli betraktad som seriös demokratisk medborgare. De som googlade på mina tidigare namn gavs plötsligt igen den motsatta bild som mina anonyma stalkers under tiotal år velat få fram. Senast beslöt jag att även byta efternamn så att inte resten av familjen ska behöva drabbas ytterligare.
Varför man aldrig kunnat vända sig till mig direkt istället med PM eller samtal tyder på utbredd feghet av rättsmissbrukande överhet.

Vilket svammel, varför vara på ett diskussionsforum om du inte vill debattera?

Vad tusan menas med "De som googlade på mina tidigare namn gavs plötsligt igen den motsatta bild som mina anonyma stalkers under tiotal år velat få fram"??

Vad skulle det hjälpa om du byter efternamn om du ändå agerar med liknande nick, om du ändå inte agerar anonymt!

Återigen varför vara på ett diskussionsforum om du ändå bara vill samtala via PM? Du är ju den som i så fall är feg som inte tar en debatt där du framlägger stöd för att folk stalkat dig eller andra.

Du har hittentills bara uppvisat stöd för att gang stalking inte existerar som ni beskriver utan är bara en fantasi ni själva skapar eller är på grund av mental ohälsa.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in