2014-10-14, 16:58
Medlem
irkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kassadin
Är det möjligt att köra 5v5 på något annat sätt än med support bot nuförtiden? Spelar på lägre nivå med ett lag, och har ingen som riktigt bemästrar support-rollen än
Går väl spela kill-lane botlane (jarvan & leona, annie & brand osv) men snowbollar ni knte early-game så blir det rätt värdelöst på grund utav ingen turret pressure late-game.
Citera
2014-10-14, 17:43
Medlem
Pyzkos avatar
Har precis börjat lira igen efter 2års uppehåll, men ingen som helst koll på vilka gubbar som är bra o ite längre, ex morgana som va sjukt op innan, hur är hon nu? eller tex teemo? hjälp en nybörjare
Citera
2014-10-15, 01:07
Medlem
Kombinations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pyzko
Har precis börjat lira igen efter 2års uppehåll, men ingen som helst koll på vilka gubbar som är bra o ite längre, ex morgana som va sjukt op innan, hur är hon nu? eller tex teemo? hjälp en nybörjare
Morgana är lika op som alltid, en av de champs som oftast är bannad. Metan just nu är typ

Top: ryze, maokai, alistar, rumble
Jungle: Lee sin, khazix, j4
mid: syndra, zed, yasuo (även om han blivit nerfad rätt hårt), orianna
adc: tristana, lucian, corki, kog
support: morgana, nami, thresh, braum, janna, leona

har säkert glömt några men det var de som jag tänkte på först.
Citera
2014-10-15, 02:05
Medlem
Repliques avatar
Citat:

Har jag seriöst suttit här i över 2 år? I mina ögon är du en stammedlem i vårt spammande här i tråden haha
Citera
2014-10-15, 04:31
Medlem
Khorneflakess avatar
Citat:

Brukar vanligtvis kolla denna sidan efter "starka" karaktärer, har dålig koll på sådant själv:
http://www.nerfplz.com/2014/10/2014-champion-tier-list-solo-queue.html
Citera
2014-10-15, 06:40
Medlem
PrinceMeandors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kombination
Morgana är lika op som alltid, en av de champs som oftast är bannad. Metan just nu är typ

Top: ryze, maokai, alistar, rumble
Jungle: Lee sin, khazix, j4
mid: syndra, zed, yasuo (även om han fått några små lovetaps och fortfarande är OP), orianna
adc: tristana, lucian, corki, kog
support: morgana, nami, thresh, braum, janna, leona

har säkert glömt några men det var de som jag tänkte på först.

Du glömde Fizz Men annars är det de champs du nämner som spelas i 80% av alla matcher i ranked utan undantag. Lucian, Yasuo, Tristana och Zed har bokstavligt talat 100% pick ban/ratio i Gold Elo. Metan är jättetråkig just nu, men det kanske blir bättre när worlds är slut?
Citera
2014-10-15, 08:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av irken
Spelar man Lee sin toplane så är det ju dock oftast bättre att bygga mera damage än tanky för att det finns just tank-gubbar toplane som gör hans jobb, men mycket mycket bättre (Se Alistar, Maokai, Mundo, Malphite osv) så det är bättre försöka bygga så man kan one-shotta AD carryn alternativ midlanern & då gäller det främst att bygga AD.

Sen håller jag nog inte riktigt med dig, möter man ett HP-stackande lag så gäller inte Last whisper så mycket, för den gör ju inte procentuell damage utav Hp'et som Blade of the ruined king gör, utan Last whisper är mycket bättre om andra laget börjar stacka både HP OCH Armor. MEN det är en core-item på Lee-sin toplane när du ska försöka one-shotta personer tycker jag.

Du har så rätt så! Ja det med last Wisper menade jag framförallt om de kör Tank, dvs inte bara hp

Ja självklart men kör jag lee top (vilket så gott som aldrig händer då jag säger som du finns både bättre ad/tanks top) men då kör man mest ad först sen avsluta med 1-2 lite mer tanky item så som Spirit( väldigt bra item oavsett du kör full ad (sjuk lifesteal får man) och sen lite hp/mr.

Men som sagt, inte den bästa top gubben precis.. Mötte en Lee top i ett game inatt, körde ryze och vann rätt enkelt (2-0-1) efter 20...
Citera
2014-10-15, 11:32
Medlem
irkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PrinceMeandor
Du glömde Fizz Men annars är det de champs du nämner som spelas i 80% av alla matcher i ranked utan undantag. Lucian, Yasuo, Tristana och Zed har bokstavligt talat 100% pick ban/ratio i Gold Elo. Metan är jättetråkig just nu, men det kanske blir bättre när worlds är slut?
Nja, metan kommer nog tyvärr inte ändras bara på grund utav World tar slut utan det är nog lite mera saker som ska inträffa, typ att folk börjar fatta hur dålig Yasuo är early-game och man kan abusea det. Ungefär samma sak med Zed, folk måste börja förstå hur dem ska spela mot honom så kommer inte han bli lika mycket pickad, han är ju inte OP på något sätt längre utan en rätt "fair" gubbe om jag säger så.

Citat:
Ursprungligen postat av Paprikan123
Du har så rätt så! Ja det med last Wisper menade jag framförallt om de kör Tank, dvs inte bara hp

Ja självklart men kör jag lee top (vilket så gott som aldrig händer då jag säger som du finns både bättre ad/tanks top) men då kör man mest ad först sen avsluta med 1-2 lite mer tanky item så som Spirit( väldigt bra item oavsett du kör full ad (sjuk lifesteal får man) och sen lite hp/mr.

Men som sagt, inte den bästa top gubben precis.. Mötte en Lee top i ett game inatt, körde ryze och vann rätt enkelt (2-0-1) efter 20...
Självklart, håller med dig inom allt. Jag tycker det är bättre spela Lee jungle men om man inte kan/det blir fel i champ select spelar honom top funkar det, men det är absolut inte så bra.
Citera
2014-10-15, 12:29
Medlem
Guesswhoiams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Khorneflakes
Brukar vanligtvis kolla denna sidan efter "starka" karaktärer, har dålig koll på sådant själv:
http://www.nerfplz.com/2014/10/2014-champion-tier-list-solo-queue.html

Nja den tier-listen skulle jag inte kalla korrekt. Katarina God tier, Tier I; heimerdinger, Brand och Vel'koz är knappast tier I picks för midlane.
Citera
2014-10-15, 14:38
Medlem
PrinceMeandors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Guesswhoiam
Nja den tier-listen skulle jag inte kalla korrekt. Katarina God tier, Tier I; heimerdinger, Brand och Vel'koz är knappast tier I picks för midlane.

Nej man kan ju ha lite synpunkter på en del av de där placeringarna. Sen är det ju inte alltid "meta" champions som dominerar matcherna heller.

T.ex Quinn som är en "Urgot tier" adc i mångas ögon. Jag har aldrig sett en dålig Quinn. Man ser henne extremt sällan men varje gång så är det i händerna på någon som spelar henne riktigt bra. Samma sak kan sägas om Lissandra, Kennen, Brand mfl. Din skicklighet som spelare väger nästan alltid tyngre än ditt val av champion.

Sen gäller ju ofta motsatsen. Ett skräckexempel på det är Janna och Zileans ökade popularitet i samband med "worlds". Att dessa två är bra champs i ett samspelt proffslag säger ingenting om solo q. Har tappat räkningen på alla gånger jag sett en feedande Zilean som sänker sitt eget lag med en felplacerad ulti, eller en Janna som slösar all sin mana på tornados(som oftast missar) och sedan skyller på adcn när de dör av en gank.
Citera
2014-10-15, 16:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Guesswhoiam
Listan avser soloq och där är Katarina lätt godtier.

Edit: Att lägga Orianna i sista tieren måste vara ett skämt. Syndra borde ligga i godtier för övrigt, tycker jag.

Men som vanligt handlar "tierlists" endast om personliga preferenser.
Senast redigerad av revamp 2014-10-15 kl. 16:38.
Citera
2014-10-15, 16:41
Medlem
Kombinations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PrinceMeandor
Nej man kan ju ha lite synpunkter på en del av de där placeringarna. Sen är det ju inte alltid "meta" champions som dominerar matcherna heller.

T.ex Quinn som är en "Urgot tier" adc i mångas ögon. Jag har aldrig sett en dålig Quinn. Man ser henne extremt sällan men varje gång så är det i händerna på någon som spelar henne riktigt bra. Samma sak kan sägas om Lissandra, Kennen, Brand mfl. Din skicklighet som spelare väger nästan alltid tyngre än ditt val av champion.

Sen gäller ju ofta motsatsen. Ett skräckexempel på det är Janna och Zileans ökade popularitet i samband med "worlds". Att dessa två är bra champs i ett samspelt proffslag säger ingenting om solo q. Har tappat räkningen på alla gånger jag sett en feedande Zilean som sänker sitt eget lag med en felplacerad ulti, eller en Janna som slösar all sin mana på tornados(som oftast missar) och sedan skyller på adcn när de dör av en gank.
Sen har väl alltid Janna haft en av de högsta win rates i soloQ om jag inte missminner mig...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in