2014-10-12, 23:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Biqqus
Har mainat Fizz nu ett par dagar och kommit upp lite i lvl.. 13 just nu. Det här är the "story of my life" http://gyazo.com/c5677c5ff7be5f035bd6dd32983b95e9

Det spelar ungefär ingen roll hur jag än spelar, det slutar med att vi torskar för att botlane eller mid feedat hora i 25 minuter..

Min fråga är, blir det bättre när man väl börjat lira ranked?

Det blir inte bättre i ranked. Jag har ragat över feeders, leavers, flamers i all oändlighet. Inget fel med det, så länge man inte tar ut det i chatten. Det lärde jag mig för ett tag sen.

Poängen är att jag kan ta ett level 1 konto och levla det till 30 med 90 % procent win ratio. Varför? För att jag vet att jag är bättre. Jag är inte challenger eller pro på något sätt men när man har spelat länge inser man att det enda man kan förändra är sitt eget spel och inte lagets. Spelet handlar inte om huruvida man är bättre än sitt eget lag. Det handlar om att spela bättre än motståndarlaget.
Citera
2014-10-13, 00:43
Medlem
PrinceMeandors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aviart
På tal om Eve, hur bygger ni henne? Har inte riktigt hittat en schysst synergy i items för hennes hybrid-damage. Några tips? Skita i hybriden och bara gå en väg?

Spelade mycket Evelynn förut men alla nerfs har förstört allt som var kul med henne känns det som. Eve kan knappt ens göra earlyganks längre eftersom hennes dmg är så dålig och hon bara har 4 pots att klara sig på. Ska man få ett tidigt kill så gäller det att ha en motståndare som går väldigt långt ut i lane och en lagkamrat med bra cc.

Generellt så byggs hon som en AD bruiser, jag ser inte riktigt vitsen med att gå AP eftersom hennes AD scalings är bättre på Q och indirekt bättre på E.

Ett par AD items eventuellt Trinity Force och sedan resten tank är de builds jag sett folk spela.
Citera
2014-10-13, 12:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jekke777
Poängen är att jag kan ta ett level 1 konto och levla det till 30 med 90 % procent win ratio. Varför? För att jag vet att jag är bättre.

Impionerande att vinna matcher när man inte ens är maxlvl -.-.... Eller ens normal games.
Elohell finns inte, och ratingen man ligger på är rätt oavsett om man är challanger, gold eller bronze.
Sen att folk inte kan acceptera att sanningen är sådan är bara löjlig, lär er spela bättre så kan ni vinna trotts att ert lag inte dominerar. Motståndarna ligger också på samma rating och är knappast otroligt mycket bättre eller sämre än ert lag.

Visst att det finns matcher då man får en extremt arg, barnslig eller korkad medspelare, men som vissa här skriver att de förlorar 6-7 matcher på raken och ändå inte tycker att det är ens eget fel är så gott som omöjligt. Räkna inte med att ni ska klättra flera divisioner på 10 matcher, det tar tid, speciellt eftersom de flesta redan ligger i en division eller väldigt nära en division med andra spelare som är ungefär lika bra som en själv.
Citera
2014-10-13, 15:16
Medlem
Aviarts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PrinceMeandor
Spelade mycket Evelynn förut men alla nerfs har förstört allt som var kul med henne känns det som. Eve kan knappt ens göra earlyganks längre eftersom hennes dmg är så dålig och hon bara har 4 pots att klara sig på. Ska man få ett tidigt kill så gäller det att ha en motståndare som går väldigt långt ut i lane och en lagkamrat med bra cc.

Generellt så byggs hon som en AD bruiser, jag ser inte riktigt vitsen med att gå AP eftersom hennes AD scalings är bättre på Q och indirekt bättre på E.

Ett par AD items eventuellt Trinity Force och sedan resten tank är de builds jag sett folk spela.

Det var också något som slog mig när jag kört henne ett par gånger. Hon gör exakt, på pricken, NOLL damage. Tror jag håller mig till mina vanliga junglare
Citera
2014-10-13, 20:51
Medlem
Tja! Jag tänkte om några skulle vara intresserad utav att gå och se finalen tillsammans någonstans? Jag finns i Stockholm
Citera
2014-10-13, 22:04
Medlem
irkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av allstars
Tja! Jag tänkte om några skulle vara intresserad utav att gå och se finalen tillsammans någonstans? Jag finns i Stockholm
Tyvärr så verkar det inte finnas några viewing partys i just Stockholm utan enbart i Malmö & Borlänge.
Citera
2014-10-14, 04:33
Medlem
Calllle92s avatar
Tjena! Har börjat spela Lee sin top och jag måste säga att han är oerhört stark på top. Har dominerat Riven, Trundle, Yorick och Malphite än så länge. Börja med hydra sen är det bara att köra.. någon som verkligen spelar Lee sin och har tips på vad man ska bygga osv?
Citera
2014-10-14, 04:57
Medlem
Baltoboulbobbis avatar
Det är en bugg med Orianna just nu som gör att överallt där hennes boll har varit har laget permanent vision.
Kolla 1:31:00 här t ex:
http://www.twitch.tv/bigbosskhadgar/b/577900514
bilder:
http://i.imgur.com/NmJNmG7.jpg
http://i.imgur.com/ygR3hb7.jpg
Citera
2014-10-14, 10:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Calllle92
Tjena! Har börjat spela Lee sin top och jag måste säga att han är oerhört stark på top. Har dominerat Riven, Trundle, Yorick och Malphite än så länge. Börja med hydra sen är det bara att köra.. någon som verkligen spelar Lee sin och har tips på vad man ska bygga osv?

Lee är galet stark, sen en bra junglare så har du vunnit, oavsett om du har en dianna eller shaco i jungeln så får man lätta kills,
Jag brukar köra Omen för kunna tanka rätt bra och lättare att jaga någon och framförallt dryga med de om de är under deras torn, tar lite dmg från tornet och din Sköld, hoppa fram och sen ulta de tillbaka bort från tornet sen slowa ner de, brukar göra så om de har -50% hp så har du en lätt kill. (Försiktig så inte deras junglare kommer bara!

Black Cleaver och spirit Visage är också två riktigt bra item!
Warmog för mer hp beroende på vilket lag du möter, möter jag ett lag med mycket hp är också Last visper bra, lee är en gubba som går köra riktigt tankig eller bara snuskigt med AD på!
Citera
2014-10-14, 13:38
Medlem
irkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Paprikan123
Lee är galet stark, sen en bra junglare så har du vunnit, oavsett om du har en dianna eller shaco i jungeln så får man lätta kills,
Jag brukar köra Omen för kunna tanka rätt bra och lättare att jaga någon och framförallt dryga med de om de är under deras torn, tar lite dmg från tornet och din Sköld, hoppa fram och sen ulta de tillbaka bort från tornet sen slowa ner de, brukar göra så om de har -50% hp så har du en lätt kill. (Försiktig så inte deras junglare kommer bara!

Black Cleaver och spirit Visage är också två riktigt bra item!
Warmog för mer hp beroende på vilket lag du möter, möter jag ett lag med mycket hp är också Last visper bra, lee är en gubba som går köra riktigt tankig eller bara snuskigt med AD på!
Spelar man Lee sin toplane så är det ju dock oftast bättre att bygga mera damage än tanky för att det finns just tank-gubbar toplane som gör hans jobb, men mycket mycket bättre (Se Alistar, Maokai, Mundo, Malphite osv) så det är bättre försöka bygga så man kan one-shotta AD carryn alternativ midlanern & då gäller det främst att bygga AD.

Sen håller jag nog inte riktigt med dig, möter man ett HP-stackande lag så gäller inte Last whisper så mycket, för den gör ju inte procentuell damage utav Hp'et som Blade of the ruined king gör, utan Last whisper är mycket bättre om andra laget börjar stacka både HP OCH Armor. MEN det är en core-item på Lee-sin toplane när du ska försöka one-shotta personer tycker jag.
Citera
2014-10-14, 14:06
Medlem
GonerStoners avatar
Darius nya skin var riktigt jävla awesome.

https://www.youtube.com/watch?v=wdGvCuikMZQ
Citera
2014-10-14, 16:39
Medlem
Är det möjligt att köra 5v5 på något annat sätt än med support bot nuförtiden? Spelar på lägre nivå med ett lag, och har ingen som riktigt bemästrar support-rollen än
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in