Citat:
Helt seriöst hur lätt är det att hålla sig kall och bete sig på ett ordnadsätt när vi har en turkisk stat som beter sig så som dem gör? De håller på att arestera det magra försvaret i Kobane som enligt alla experter är dömt att gå under samtdigigt som de vägrar gå med på att ordna en korridor för att evakuera civila, skadade och få in amunition. Provinsen har var isolerad och utsatt för embargo sedan inbördeskrigets början. Det är akutbrist på mat och vatten just nu. IS framväxt är helt och hållet beroende på Turkiet. Innan inbördeskriget i Syrien så var gruppen totalt misslyckat och man var inte alls populär. Turkiet gav vapen och stöd till varenda kotte som var villig att stridda mot assad och det var via den här platformen som IS växte och blev den de är idag. Gruppen har begått de mest omännskligaste brotten och detta på ett omfattande. Turkiet vägrar ta sitt ansvar, de vägrar ingå i koalitionen och de vägrar åtminstone försöka hjälpa de som blir drabade av detta monster.
Sammanfattning. De motverkar kurderna så gott de kan samtidigt som kurdernas värsta fiende är en konsekvens av deras handlingar.
Ovanpå allt detta så matas man med direkta förolämpningar och osmakliga kommentar av Erdogan och resten av makthavarna under den sensate månaden. Samtidigt som IS belägrar Kobane så håller turkarna på att försöka framställa kurderna som terrorister och att man är samma sak som IS. De menar på att det är okey om kurderna dör i Kobane. Idioten började från ingenstans att likställa PKK med IS. Så efterbliven så att han inte inser att han själv ser ut som en komplett fåntratt när han säger att han varit i två års fredsförhandlingar med en organisation som IS.
Varenda dag så kommer det bara ett negativit budskap från Turkiet gentemot kurder. Jag kan inte tolka det på ett annat sätt än att de verkligen vill provocera sin kurdiska befolkning och sätta ett slut för fredsförhandlingarna så att de kan behålla lyxen att PKK är terrorstämplat.
Jag har fått nog av Turkiet och det verkar inte som att jag är ensam om att vara det. Det är inte lätt att föra sig korrekt i dessa tider, men jag ska försöka.
Senast redigerad av interiorcore 2014-10-14 kl. 13:23.
Senast redigerad av interiorcore 2014-10-14 kl. 13:23.