Citat:
Ursprungligen postat av
Xelious
Enligt nyheter (dålig mottagning, kan inte surfa efter länk) så "tillåter" nu Turkiet USA och andra att använda turkiska flygbaser för attacker i Syrien. Finns det sådana nära Kobane? Om USA kan använda helikoptrar mot stridsvagnar, artilleri och annat så lär ISIS snabbt vara rökta. Nu tror jag inte det blir så inom rimlig tid men vi kan hoppas. Turkarna lär göra mycket för att sabba för amerikanskt stöd till kurderna i Syrien, de lär avslöja militärhemligheter till ISIS och sådant vilket USA noterar = ännu sämre relationer med turkarna och det är bra för Syrien och Assad.
Nej Turkiet har avfärdat att koalitionen får använda turkiska baser.
Skrev det i någon sida bakåt samt källa på det.
Om det är det ni pratar om?
(FB) Konflikten i Syrien
Brutala vittnesmål från Kobane: ”100-tals kroppar utan huvud”
13-åriga Dillyar flydde tillsammans med sin kusin när IS-krigare blockerade vägen. Dillyar lyckades fly men inte kusinen, rapporterar Daily Mail.
– De knuffade ner honom på marken och sågade av hans huvud, säger Dillyar enligt Daily Mail.
– Jag ser det i mina drömmar varje natt och varje morgon vaknar och minns allt som hände.
Flera av dem som tagit sig ut levande vittnar om vidriga scener på Kobanes gator. Huvudlösa kroppar ska ligga utspridda, andra har fått sina händer avhuggna och på några av de döda har ögonen grävts ut, repporterar Daily Mail.
– De har ställt upp huvuden för att skrämma oss alla, säger fyrbarnspappan Amin Fajar, 38, enligt Daily Mail.
Han lyckades fly med sin familj men säger att vad de såg kommer att hemsöka dem för alltid.
– Barnen såg halshuggna människor, de såg dem, säger han enligt Daily Mail.
FN uppskattar att 700 civila finns kvar i Kobane och att ytterligare 13 000 människor ska vara belägrade av IS i stadens närhet. Om Kobane faller befarar de en massaker.
källa från idag