2014-10-13, 23:12
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Han hördes i ett för honom något delikat ärende.
Och i andra förhöret berättade han att han hade varit otrogen. Vad hade han kvar att dölja?
Citera
2014-10-13, 23:15
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ToZon
Det är inte något rimligt alternativ av flera orsaker och den absolut viktigaste är hennes mobil.

Hon skulle aldrig starta en fotvandring från bodsvedjan till sävast utan en fungerande mobil, en mobil som var ett med henne 24/7. Att bege sig in på okända promenadvägar och inte ha sin mobbe i trim är högst osannolikt och dessutom vanskligt. Det är en promenad på ca 45-55 minuter i kvällningen och var inte heller klädd för den kylande fotvandringen.
Dessutom var hon mörkrädd och hungrig; hon hade inte ätit något sedan det glas med Oboy som hon tillredde efter reklamutdelningen. Hennes magsäck var i det närmaste (observera "i det närmaste") tom när hon avled. Hon bör normalt sett därför ej ha varit vid liv vid 21-tiden.
Citera
2014-10-13, 23:17
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Och i andra förhöret berättade han att han hade varit otrogen. Vad hade han kvar att dölja?
Frågan är lika dum som påståendet att man med liv och lust går in för att berätta om sina snedsteg.
Citera
2014-10-13, 23:17
Medlem
Citat:
Advokat Olsson slogs ur underläge och hade mot sig en åklagare som hade svårt att hålla sig till sanningen.

Det gjorde jag några inlägg tillbaka. (FB) Boden: Mordet på Vatchareeya Bangsuan (Länk till sammanfattning i trådstarten) Lyft blicken lite, och läs gärna alla inlägg.
Absolut, och det hör inte alls till Olssons vardag att slåss ur underläge mot bl.a. poliser och åklagare som ibland har svårt att hålla sig till sanningen. Tänka sig, jag trodde i min enfald att det är Olssons specialitet och som förlänat honom epitetet som en av de främste brottmålsadvokaterna. Olsson skall ha all credit för att ha bidragit till en av de första styckdräparna men längre än dit räckte det inte för honom och inte heller för Q och gänget.

Om vi återgår till sakfrågan så påstod du att polisen skulle ha vidtagit en mer ingripande utredning mot MB. Jag har påstått att de inte fick det ens om de ville och jag har hänvisat till uttryckligt lagstöd i frågan. Vill du trots detta vidhålla ditt påstående och sälla dig till Zemixon och Largo?
Citera
2014-10-13, 23:19
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Frågan är lika dum som påståendet att man med liv och lust går in för att berätta om sina snedsteg.
Vem påstod det med liv och lust? Han berättade om sin otrohet, men inte att han saknade den försvunna kvinnan redan den 6:e.
Citera
2014-10-13, 23:20
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZegDeg
Absolut, och det hör inte alls till Olssons vardag att slåss ur underläge mot bl.a. poliser och åklagare som ibland har svårt att hålla sig till sanningen. Tänka sig, jag trodde i min enfald att det är Olssons specialitet och som förlänat honom epitetet som en av de främste brottmålsadvokaterna. Olsson skall ha all credit för att ha bidragit till en av de första styckdräparna men längre än dit räckte det inte för honom och inte heller för Q och gänget.

Om vi återgår till sakfrågan så påstod du att polisen skulle ha vidtagit en mer ingripande utredning mot MB. Jag har påstått att de inte fick det ens om de ville och jag har hänvisat till uttryckligt lagstöd i frågan. Vill du trots detta vidhålla ditt påstående och sälla dig till Zemixon och Largo?
Nej, det påstår jag inte. Jag påstår att polisen inte vidtog tillräckliga utredningsåtgärder, precis som advokat Olsson.
Citera
2014-10-13, 23:23
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Dessutom var hon mörkrädd och hungrig; hon hade inte ätit något sedan det glas med Oboy som hon tillredde efter reklamutdelningen. Hennes magsäck var i det närmaste (observera "i det närmaste") tom när hon avled. Hon bör normalt sett därför ej ha varit vid liv vid 21-tiden.
Det var inte mörkt, se filmen: https://www.youtube.com/watch?v=yiBxCYFuV8A Tjejer har gått hungriga förut. Rättsläkaren sa inget om att hon svalt ihjäl, eller ens att hon var hungrig.
Citera
2014-10-13, 23:31
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
/.../ Ingen såg henne komma till Bodsvedjan heller. Betyder det att hon inte var där? /.../
Det betyder att KJ skjutsade henne ända fram till porten, innan han körde och parkerade sin bil (och låste den med dubbla slag). - Ett vittne (BI, s. 185) fick en skymt av hennes mörka hår.
Citera
2014-10-13, 23:32
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Det var inte mörkt, se filmen: https://www.youtube.com/watch?v=yiBxCYFuV8A Tjejer har gått hungriga förut. Rättsläkaren sa inget om att hon svalt ihjäl, eller ens att hon var hungrig.
Ser rätt halvskumt ut - som mycket annat i den här tråden.
Citera
2014-10-13, 23:38
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Vem påstod det med liv och lust? Han berättade om sin otrohet, men inte att han saknade den försvunna kvinnan redan den 6:e.
Vad hade det tillfört saken?
Citera
2014-10-13, 23:40
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Det betyder att KJ skjutsade henne ända fram till porten, innan han körde och parkerade sin bil (och låste den med dubbla slag). - Ett vittne (BI, s. 185) fick en skymt av hennes mörka hår.
Hur vet du att han låste bilen? BI såg också en stor blodfläck där andra bara såg bloddroppar. Han påpekade det för en granne som vi inte har hört något från. Om hon hade haft något intressant för målet att berätta hade hon kallats av åklagaren. Men uppenbarligen tyckte åklagaren att hennes vittnesmål inte var värt något, kanske t.o.m. skadligt för åtalet.
Citera
2014-10-13, 23:41
Medlem
Citat:
Belägg för att hon inte hade mobilen med sig?

Hon var klädd i tröja, jacka och långbyxor, och promenerade. Hon frös knappast.

Ingen såg henne komma till Bodsvedjan heller. Betyder det att hon inte var där? Du glömmer att det var ishockey på TV, folk hade annat att stirra på än ut genom fönstret.

Det skulle visat sig i signaleringslistan och hennes mobil används inte utåt efter 18.40 och det är synnerligen osannolikt att hon inte skulle använda den om hon tar sig en fotvandring till sävast och ett mål där.

Den dömde har medgivit att hon befann sig i bodsvedjan och hans lgh vilket styrks av signaleringslistan.

Nu sitter folk inte och stirrar ut genom fönstret oavsett om det är hockey eller annat på TV, däremot så är det ett ganska stort bostadsområde och en och annan hundägare som exempel är ute för kvällspinket, sen har heller ingen i målområdet sett eller hört något som skulle kunna koppla till att offret besökt sävast.

Dina påståenden om fotvandringen har ingen bärighet vilket du vet men kan givetvis inte backa från för det är mot din princip, var alltid tvärtom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in