Citat:
Bloggaren har gjort en karta: https://cdn3.cdnme.se/4397225/7-3/lejonbacksvagen_53e293989606ee77b3c76198.jpg där gul linje beskriver en gångväg från KJ:s bostad till platsen för iakttagelsen. Därifrån kan man gå österut på Lejonbacksvägen, fortsätta söderut på Torpgärdsleden och vika av på gångvägen. Enligt min åsikt trevligare gångväg än Sävastvägen som är en landsväg med maxfart 70, inga gångbanor och knappast någon fartövervakning eller nykterhetskontroll. Jag har gått på den vägen. Hur hon kunde ha gått nere i Sävast vet jag inte, men jag ser på kartan att det finns vägar där. Där har vi ett rimligt alternativ till åklagarens påstående.Du kanske glömde att allt gatljus var släkt den 4'e maj i kommunerna Luleå och Boden, det har framgått tidigt i tråden. Man stänger ner gatbelysning fr.o.m. 1 maj.
Du svarade inte på frågan hur offret gått sträckningen KJ's lgh till Sävast via Lejonbacksvägen/cyckelbanan, vilken väg vid ankomst sävast till en bostad som du åsyftar.
Beskriv detta så kan tråden bedöma sannolikheten i ditt påstående som du upprepat ett flertal gånger, nämligen att offret gått till sävast.
TR och HR tror inte på någon fotvandring och avfärdar detta så och då vore det intressant när du bevisar att de har fel.
Sen tror jag knappast du är "ovän" med bloggaren, du hänvisar dit med jämna mellanrum och dess förträfflighet samt analyser.
Du svarade inte på frågan hur offret gått sträckningen KJ's lgh till Sävast via Lejonbacksvägen/cyckelbanan, vilken väg vid ankomst sävast till en bostad som du åsyftar.
Beskriv detta så kan tråden bedöma sannolikheten i ditt påstående som du upprepat ett flertal gånger, nämligen att offret gått till sävast.
TR och HR tror inte på någon fotvandring och avfärdar detta så och då vore det intressant när du bevisar att de har fel.
Sen tror jag knappast du är "ovän" med bloggaren, du hänvisar dit med jämna mellanrum och dess förträfflighet samt analyser.
Jag är inte vän med kungen, inte heller ovän. Varför skulle mitt förhållande till bloggaren vara annorlunda bara för att jag hänvisar till bloggen?