2014-10-13, 19:24
Medlem
AnonNewsSwes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheGamer
Vad en snittåldern i "Anonymous"?
Det är mycket svårt att säga eftersom personliga frågor inte brukar vara något som inleder en konversation mellan två Anonymous-aktivister, utan förtroende för privata konversationer tar lång tid att bygga upp. Det ska dock sägas att även om jag hade någon statistik på det eller bara någon uppfattning så skulle jag inte berätta det, utan istället skriva ett sånt här inlägg. Det viktiga är inte din ålder utan dina åsikter.
Citera
2014-10-13, 19:26
Medlem
Rebali179s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AnonNewsSwe
Hej.

Jag är alltså en typisk anonymous-aktivist som varit aktiv i ett par år nu, och har därför ganska god insikt i vad Anonymous är, och tänkte här ge chansen åt Flashback att få sina frågor besvarade kring vad vår rörelse sysslar med. Jag twittrar tillsammans med fyra andra på nyhetskontot @AnonNewsSwe och registrerade namnet här på Flashback i somras för att inte få det kapat. Jag har ett gott nätverk med hacktivister från hela världen som jag dagligen samarbetar med och har även deltagit i många av de stora operationerna som till exempel #OpIsrael, #OpLastResort, #OpTurkey, #OpGTMO och #OpShip4Freedom. Listan på operationer som jag deltagit i kan göras lång, och för att förtydliga har jag då oftast deltagit som organisatör.

Med det sagt: Fråga oss vad som helst.
Observera att idiotiska frågor eller frågor som inte rör Anonymous kommer att ignoreras.

Hur fungerar ni och samtidigt så undrar jag lite saker.

1.Hur bildades ni och varför.
2.Vad gör ni om dagarna och hur verkar ni inom "Internetet" eller "Nätet".
3.Kommer ni alltid att finnas kvar.
4.Är det samma Anonymous som finns på TPB och lägger upp filmer , musik , serier och porr
Citera
2014-10-13, 19:26
Medlem
Hur mycket tjänar ni på det?
Citera
2014-10-13, 19:34
Medlem
Sensings avatar
Vilka kommunikationsmedium använder ni er av? Hur upprätthåller ni anonymiteten?
Citera
2014-10-13, 19:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Rebali179
Har du något belägg för detta. eller trollar du bara

Jag trollar inte. Det dessa "anonymous" har gjort med originalet är bara vidrigt tycker jag, dom förstörde hela grejen med sin jävla moral. Förr va det kul, det är även kul nu ibland när dom riktiga anonymous som håller till på 4chan och där allt startade fortfarande håller på att jävlas hit och dit utan någon moral, precis som det va 2009 innan dessa nollor dök upp. När den "nya" anonymous försöker att skrapa folk från 4chan blir dom bara utskrattade och utkastade, det är ganska rolig humor faktiskt.

Du kan läsa hela historien om du google typ how anonymous was borned eller started det finns en artikel med ganska god inblick i det hela. När du läst den kommer du att skratta åt dessa som håller till på anonops. För allt dom har försökt med sedan lulzsec hackarna åkte in i finkan har dom misslyckats med, när det rör sig om deras "krig" . Bara skrattretande att dom ens försöker. När dom riktiga grupperna ansluter sig igen och faktiskt gör något så kommer dom att få tillbaka en del respekt men kidsen som huserar där nu är inte mycket att hänga i granen.
Senast redigerad av Aikia 2014-10-13 kl. 19:39.
Citera
2014-10-13, 19:38
Medlem
.Chloes avatar
Får man ställa vilka frågor som helst och du/ni kan svara på dem eller handlar det bara om vad ni sysslar med? Hade varit rätt intressant att ställa frågor kring OPSEC då det är väldigt viktigt för hacktivister..

Kan du förklara Dual_EC_DRBG och varför den inte ska användas?
Varför rekommenderas inte XTS till blockkryptering?
Kan du nämna ett operationsläge som autentiserar bytevise? Använder ni det? Varför/inte?
Vilken algoritm i PGP använder ni? Varför just den?
Finns det en grupp för malware inom Anonymous?

"Fråga oss vad som helst."
Citera
2014-10-13, 19:39
Medlem
AnonNewsSwes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av diggemc
Hur mycket tjänar ni på det?
Ekonomiskt, ingenting. Däremot kostar det ibland en slant att köpa in masker och flaggor inför demonstrationer. Jag har även varit nere i London och demonstrerat med Anonymous den 5 november, och det kostade ju en del, även om jag såklart också såg det som en chans att få se London.

Ett annat konkret exempel på när det kan kosta är när vi deltar i donations- eller ship4freedom-operationer. Förra sommaren när protesterna i Turkiet startade drog jag och en vän igång Operation Ship for freedom, där vi köpte in medicinska tillbehör och skyddsmasker, som vi sedan skicka ner till en pålitlig aktivist i Turkiet. Väl nere i Turkiet kom sakerna till väl användning, både vårdmässigt för skadade och skydd mot tårgas på Taksim-torget. Info om den operationen går att finna här: https://twitter.com/Ship4Freedom

Kunskapsmässigt, massor. Att få umgås med andra kunniga och engagerade individer är underbart och får mig att växa som person på flera plan.
Citera
2014-10-13, 19:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av .Chloe
Får man ställa vilka frågor som helst och du/ni kan svara på dem eller handlar det bara om vad ni sysslar med? Hade varit rätt intressant att ställa frågor kring OPSEC då det är väldigt viktigt för hacktivister..

Kan du förklara Dual_EC_DRBG och varför den inte ska användas?
Varför rekommenderas inte XTS till blockkryptering?
Kan du nämna ett operationsläge som autentiserar bytevise? Använder ni det? Varför/inte?
Vilken algoritm i PGP använder ni? Varför just den?
Finns det en grupp för malware inom Anonymous?

"Fråga oss vad som helst."

Det där går att googla fram på 5 minuter, fråga istället hur dom tar sig förbi en brandvägg, där kommer det att säga stopp.
Citera
2014-10-13, 19:44
Medlem
.Chloes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aikia
Det där går att googla fram på 5 minuter, fråga istället hur dom tar sig förbi en brandvägg, där kommer det att säga stopp.
Svara du på frågorna om det är så lätt att googla då?
Citera
2014-10-13, 19:52
Medlem
Varför har ni inte hackat Blizzards/Activision huvuddator och bevisat att de är ute efter att förstöra spelet!?!?!!
Citera
2014-10-13, 20:01
Medlem
Jag har längtat att en tråd som denna skulle skapats.

Först och främst, ni står för det fria ordet. Ändå är ni ett gäng töntar som läser Aftonbladet eller liknande massmedia, faller för deras argumentation och propaganada.

Hela "AnonymousSweden" är en vänsterextrem orgie, dom flesta bakom kontot antar inklusive dig tillhör vänster och knappast står för demokrati, yttrandefrihet med mera,

Länkar till vänsterbias regelbundet och blir galna över "nazister på gatorna" när det kommer till politiska partier, varför håller ni er inte objektiva?

Jag förstår att man inte tycker om Svenskarnas Parti, med mera. Det gör inte jag heller. Ändå har ni Guy Fawkes som förebild, och hetsar på twitter. Objektiv?

Svara gärna på .Chloe's frågor, alla ni är script kiddies och kommer förbli så i framtiden. "Anonymous" dog för inte så länge sedan, skrattar än idag om dessa "anonymous declares war on ISIS" hahaha...
Senast redigerad av 0x 2014-10-13 kl. 20:03.
Citera
2014-10-13, 20:06
Medlem
Får vem som helst kalla sig Anonymous?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här