2009-04-28, 15:58
Medlem
Mer om hacket

Här en artikel till i saken. Anynomous knäckte chaptan och det var en kamp mot klockan mot slutet.
http://musicmachinery.com/2009/04/27/moot-wins-time-inc-loses/

Vad betyder förresten orden som de skapade?
Citera
2009-04-28, 18:06
Medlem
Spejnars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lurx
Här en artikel till i saken. Anynomous knäckte chaptan och det var en kamp mot klockan mot slutet.
http://musicmachinery.com/2009/04/27/moot-wins-time-inc-loses/

Vad betyder förresten orden som de skapade?

Marblecake/marble cake:
Citat:
Ursprungligen postat av http://www.urbandictionary.com/define.php?term=marble%20cake
2) inter racial homosexual anal sex

The game:
Citat:
Ursprungligen postat av http://encyclopediadramatica.com/The_game
The Game is a quickly spreading internet phenomenon which has also taken root IRL. The game is well-known on forums and OL games alike, and has been praised and cursed for being annoying, useless and mind-bending in a way that has yet to be equaled by another textual meme. It goes by no other title, aside from simply "The Game." This may appear to give it a sense of importance, but in the same way that the Frisbee team sport is called Ultimate to its fans and players, it is in fact complete and utter shit with no real relevance or drama.

You cannot win the game, but only lose. By playing, you are automatically a loser. The ultimate goal of the game is to get everyone else on Earth playing with you.
Citera
2010-12-08, 09:36
Bannlyst
Operation Payback [Sammanfogade ämnen]

Först blev åklagarmyndighetens hemsida hackad igår kväll
I morse sänktes Borgström/Bodströms advokatbyrås hemsida.
Och nu interpol.

Hur gör dom och vad vill hackarna uppnå?
Citera
2010-12-08, 09:41
Medlem
stenboms avatar
En grupp användare som DDoSar. Dem hänvisar till wikileaks.
Citera
2010-12-08, 09:44
Medlem
MCVaginas avatar
Rörde inte detta sig om DDoS attacker och inte hacking?
Vet inte om jag har missförstått totalt men vad jag förstod så var det iaf DDoS attacker mot advokatbyrån och åklagarmyndigheten.
Om jag har förstått allting rätt så är det några som har kommit över ett ganska stort botnet och kör DDoS attacker mot dessa myndigheter. På nyheterna sa dom att dom hade koppling med wikkileaks vet dock inte hur mycket sanning det ligger i det. Är det så så är det nog mer en protesthandling. Annars är det nog bara ett gäng snubbet som leker lite med sitt botnet =)

(Jag kan ha missförstått allting)
Citera
2010-12-08, 09:44
Medlem
linkolas avatar
Här...

http://www.svd.se/nyheter/inrikes/aklagarsajt-fungerar-igen_5792047.svd

...står det i princip i klartext att det rörde sig om hämndaktioner via DDOS från Assange-fans. Killen som på begäran här på Fb härom dagen sänkte Aftonbladets sajt (så jävla kul) visade snyggt att det inte är speciellt svårt att lyckas med liknande attacker. Så jag tror inte att det ligger någon större konspiration bakom det hela, snarare att ett gäng unga arga hackers har gjort en digital vandaliseringsrunda på stan.
Citera
2010-12-08, 09:46
Medlem
wgets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MCVagina
Rörde inte detta sig om DDoS attacker och inte hacking?
Vet inte om jag har missförstått totalt men vad jag förstod så var det iaf DDoS attacker mot advokatbyrån och åklagarmyndigheten.
Om jag har förstått allting rätt så är det några som har kommit över ett ganska stort botnet och kör DDoS attacker mot dessa myndigheter. På nyheterna sa dom att dom hade koppling med wikkileaks vet dock inte hur mycket sanning det ligger i det. Är det så så är det nog mer en protesthandling. Annars är det nog bara ett gäng snubbet som leker lite med sitt botnet =)

(Jag kan ha missförstått allting)

Det handlar om ett frivilligt botnet på cirka 500 personer.
Citera
2010-12-08, 09:55
Medlem
linkolas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wget
Det handlar om ett frivilligt botnet på cirka 500 personer.

Frivilligt? Menar du att det finns 500 personers organiserade samtyckande bakom attacken?

Var hittade du infon?
Citera
2010-12-08, 10:07
Medlem
Cazeros avatar
Går det inte att spåra datorerna bakom attackerna?
Citera
2010-12-08, 10:07
Medlem
butangass avatar
Här står det
www.anonops.net
Stödjer förövrigt dom själv just nu, hittade dom bara för en liten stund sen.
Lägger några hundra megabit på att ta ner Sarah Palins sida
Citera
2010-12-08, 11:00
Medlem
majorapas avatar
Gå in på irc.anonops.net och hjälp till!
#setup och fråga där hur man gör.
#OperationPayback är huvudchatten.

Mastercard var senaste som gick ner..
edit: och ja just nu är det 518 personer.
Senast redigerad av majorapa 2010-12-08 kl. 11:04.
Citera
2010-12-08, 11:04
Medlem
MelvinFrohikes avatar
komihåg att era ipn är helt publika på ircn, bara så ni vet det.. inget olagligt att bara vara inne där men anonym är ni inte.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in