2014-10-13, 11:41
Medlem
tarek90s avatar
Gud har sänt profeter med bud till människor men på grund av att folk ändrade i Tora och Bibeln så sände Han ner koranen till profeten Mohammed vilket Vittnar om dom tidigare böckerna.

Dessutom var alla andra profeter sända till en specifik befolkning Moses, Jesus sändes till Israels befolkning det står tydligt i böckerna om ni läser, men den sista profeten Mohammed sändes som en barmhärtighet till hela världen.

Jesus talar om profeten Mohammed
"[12] Jag har mycket mer att säga er, men ni förmår inte ta emot det nu. [13] Men när han kommer,
sanningens ande, skall han vägleda er med hela sanningen; han skall inte tala av sig själv utan förkunna det
han hör och låta er veta vad som kommer att ske. [14] .
Citera
2014-10-13, 11:41
Medlem
Ismails avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Valspurten-SD
TS,
Dyrkar du pedofilen Mohammed?
Vem har sagt det?
Citera
2014-10-13, 11:43
Medlem
tarek90s avatar
Citat:
TS,
Dyrkar du pedofilen Mohammed?

Nej det är skillnaden mellan Muslimer och Kristna, vi muslimer dyrkar endast Allah medans Profeten Mohammed är hans tjänare och sändebud!
Senast redigerad av tarek90 2014-10-13 kl. 11:47.
Citera
2014-10-13, 12:27
Medlem
Snälla snacka inte skit. Jag respekterar alla religioner , något ni muslimer borde lära er. Men alla vet att eran religion är en egen tolkning av kristendomen o judendomen. Va t om en jude som konvertera till islam som kom på era historier ni har i koranen. Så snälla om Jesus sa .. om Gud vill, så e det fan ni som har snott det ifrån kristendomen. Om alla patriarker bad på det sättet e det väl ni som tagit efter kristna o speciellt judendomen. Så snälla lägg ner
Citera
2014-10-13, 12:31
Medlem
Alla som argumenterar att Jesus inte var muslim på grund av att han levde före Mohammed kan sluta med det tycker jag.

Jag kan påstå och tycka att bibeln är postmodern litteratur, även om bibeln är mycket äldre än den riktning vi kallar postmodern. Är inte insatt i litteraturvetenskap. Kanske någon kan ge mig stöd på denna punkt.

Nu ger jag mig ut på ännu tunnare is. Populärt anses väl Picasso vara kubismens fader. Var han det? Nej knappast och det är inte svårt att bevisa om vi ger oss in på det och definitionsfrågor.

Detta är ren logik och rationellt det jag skrivit ovan. Var Jesus muslim? Ja, kanske man kan tolka det på så sätt. Men än sen då?
Senast redigerad av FridjolfDjaert 2014-10-13 kl. 12:34.
Citera
2014-10-13, 12:36
Medlem
LucNNs avatar
Är du trög? Om Islam är en rörelse som uppkom i kylvattnet på pedofilens virke, och om denna pedofil levde efter Jesus död, hur kan då Jesus vara musselman? Om nu jag påstår att alla skapades av mig och alla som tror detta är Lucnnmaner, och om jag då ber genom att bajsa, var då också alla dinosaurier som bajsade Lucnnmaner?
Citera
2014-10-13, 12:37
Medlem
tarek90s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tarek90
Nej det är skillnaden mellan Muslimer och Kristna, vi muslimer dyrkar endast Allah medans Profeten Mohammed är hans tjänare och sändebud!

[quote=la-eme|50715081]Snälla snacka inte skit. Jag respekterar alla religioner , något ni muslimer borde lära er. Men alla vet att eran religion är en egen tolkning av kristendomen o judendomen. Va t om en jude som konvertera till islam som kom på era historier ni har i koranen. Så snälla om Jesus sa .. om Gud vill, så e det fan ni som har snott det ifrån kristendomen. Om alla patriarker bad på det sättet e det väl ni som tagit efter kristna o speciellt judendomen. Så snälla lägg ner[/QU

Undrar hur profeten Mohammed har snott saker från bibeln när han var analfabet, och jag säger inte att kristendomen är påhittat det jag vill säga att folket ändrade det och att det finns ingen original bibel!

Vi muslimer följer Jesus lära mycket mer än kristna gör, och jag respekterar kristna varför förnekar ni sanningen bara?
Citera
2014-10-13, 12:42
Medlem
tarek90s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LucNN
Är du trög? Om Islam är en rörelse som uppkom i kylvattnet på pedofilens virke, och om denna pedofil levde efter Jesus död, hur kan då Jesus vara musselman? Om nu jag påstår att alla skapades av mig och alla som tror detta är Lucnnmaner, och om jag då ber genom att bajsa, var då också alla dinosaurier som bajsade Lucnnmaner?

Att han var pedofil är verkligen inte sant för att vara pedofil skall man ta barn med tvång som inte stämde med profetens fru, om vi tittar på påven som ber om ursäkt för alla präster som är pedofiler så ska vi inte prata om Mohammed.

Vill bara påpeka att dina ord låter som ett barn som skriver bajs och korv!!
Citera
2014-10-13, 12:51
Medlem
Citat:
Att han var pedofil är verkligen inte sant för att vara pedofil skall man ta barn med tvång som inte stämde med profetens fru, om vi tittar på påven som ber om ursäkt för alla präster som är pedofiler så ska vi inte prata om Mohammed.

Vill bara påpeka att dina ord låter som ett barn som skriver bajs och korv!!
Nej en pedofil är någon som ägnar sig åt sexuellt umgänge med icke-könsmogna barn. Varför, hur och i vilken kulturell kontext detta sker är inte relevant för definitionsfrågan av att vara pedofil eller inte. Muhammed var en pedofil, huruvida du tycker det är okej att man har sexuellt umgänge med barn, t.ex. om det sker utan tvång och barnet själv önskar ha sexuellt umgänge med en vuxen individ är en helt annan diskussion.

Jesus var t.ex. en knarklangare (han tillverkade vin, som är en drog, och försåg folket med det). Om man sedan tycker att det var trevligt av Jesus att bjuda på en gratisfylla är en annan diskussion, det samma gäller så klart Muhammed och hans pedofila livsgärningar.

Att du sedan beter dig som ett litet barn och börjar tjura för att din hjälte inte är fläckfri, det är faktiskt ditt problem och ingen annans.
Citera
2014-10-13, 12:52
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ismail
Vem har sagt det?

Misstänkte TS och jag hade rätt.

Citat:

Otippat att du var en pedofildyrkare, Allah gillar tydligen pedofiler. Tänk på stackars Aisha som fick kuk vid åldern 6 år av "profeten" Mohammed, gravid vid åldern 9 år.

Sen är ju tråden värdelös och kommer åka i papperskorgen, men det är en annan femma.
Inte konstigt att alla muslimländer är helt jävla efterblivna.
Kristna länder ligger dock i topp i alla välståndsligor (därför ni bidragstorskar muslimer dras hit som flugor till skit medan kristna inte vill ta i era pissländer med tång - ist bidrar vi med pengar).

Jag är ateist men har respekt för kristna men inte för islamister. Ni för bara död och elände med er.
Citera
2014-10-13, 12:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LucNN

Ja, jag är rätt trög till att fatta ibland. Men du verkar ju vara etter värre. Du står ju slirar i definitionsträsket, mannen. Dags att lägga i fyrhjulsdriften eller ringa efter bogserhjälp.
Citera
2014-10-13, 12:56
Medlem
Citat:
Sen är ju tråden värdelös och kommer åka i papperskorgen, men det är en annan femma.
Inte konstigt att alla muslimländer är helt jävla efterblivna.
Kristna länder ligger dock i topp i alla välståndsligor (därför ni bidragstorskar muslimer dras hit som flugor till skit medan kristna inte vill ta i era pissländer med tång - ist bidrar vi med pengar).

Jag är ateist men har respekt för kristna men inte för islamister. Ni för bara död och elände med er.
Ja fast du är ju faktiskt bara fullständigt osaklig och svamlar. T.ex. är ett sunkland som Armenien kristet... Ett annat högstående kristet och produktivt folk är t.ex. Syrianer, kända bland annat för att ha gjort Södertälje till en liten idyll.

Islam är skit, men det är tyvärr kristendom också, faktum är allt som inte är från Västeuropa är skit, men muslimerna är inte ensamma om att sprida dynga. Islam som sådant ska inte överskattas som destruktiv kraft, ett misstag som många utan koll brukar göra. Problemet är inte religionen, det är människan bakom den, har alltid varit och kommer alltid vara.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in