2014-10-13, 13:03
Medlem
Grim.Fandangos avatar
Nej, Jesus var jude precis som Muhammed.
Citera
2014-10-13, 13:05
Medlem
tarek90

Citat:
Undrar hur profeten Mohammed har snott saker från bibeln när han var analfabet, ...

Han kanske inte var döv. Han kan ju snappat upp ett och annat även om han inte var skriftlärd. Jag säger bara... vill inte vara den som rackar ner på Mohammed. Men jag rackar ner på ditt sätt att argumentera. Det jag säger är att Mohammed inte levde i ett vakuum tills dess att han blev profet. Märk väl, jag är inte muslim (per definition). Så ha överseende bruushan.
Citera
2014-10-13, 13:14
Medlem
tarek90s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FridjolfDjaert
tarek90

Han kanske inte var döv. Han kan ju snappat upp ett och annat även om han inte var skriftlärd. Jag säger bara... vill inte vara den som rackar ner på Mohammed. Men jag rackar ner på ditt sätt att argumentera. Det jag säger är att Mohammed inte levde i ett vakuum tills dess att han blev profet. Märk väl, jag är inte muslim (per definition). Så ha överseende bruushan.

Kan du tala om Koranen hur kommer sig att det finns argument om dagens forskning, de som forskade fram Big Bang Teorin hade Mohammed hör vad dom sa elr?

Dagens forskning säger att de höga bergen håller jorden stabil var Mohammed med och forskade?

Fingeravtrycket som har kommit så sent har Mohammed hör om det för 1400 år sen?

Jorden är Äggformad som ett strutsägg säger forskningen idag, var Mohammed i ett rymdskepp och kollade?
Senast redigerad av tarek90 2014-10-13 kl. 13:18.
Citera
2014-10-13, 13:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grim.Fandango
Nej, Jesus var jude precis som Muhammed.

Var han det, på riktigt alltså? Att Muhammed borde ägnat sig åt någon form av monoteism innan han själv uppfann Islam ser jag inte som otroligt, men har aldrig stött på att någon hävdat att Muhammed var jude på samma sätt som när man talar om Jesus.

Citat:
Ursprungligen postat av tarek90
Kan du tala om Koranen hur kommer sig att det finns argument om dagens forskning, de som forskade fram Big Bang Teorin hade Mohammed hör vad dom sa elr?
Det finns inte, det enda som finns är diverse löst formulerade verser som du idag tolkat efter naturvetenskapliga rön. Utan dessa naturvetenskapliga rön hade du gett texterna en annan innebörd. Var åtminstone saklig och akademiskt hederlig.
Senast redigerad av Faludjah 2014-10-13 kl. 13:16.
Citera
2014-10-13, 13:21
Medlem
tarek90s avatar
Ja men min fråga är dom här argumenten kan du säga mig vem visste det här för 1400 år sen?
Senast redigerad av tarek90 2014-10-13 kl. 14:03.
Citera
2014-10-13, 13:40
Medlem
Jag vet inte men...

https://www.youtube.com/watch?v=GiRnRomNOZU

Jag kom att tänka på den här!!
Citera
2014-10-13, 13:46
Medlem
Diamondgrits avatar
Nej det är tvärt om. Det är muslimer som är judar.
Citera
2014-10-13, 13:48
Medlem
Citat:
Ja men min fråga är dom här argumenten kan du säga mig vem visste det här för 1400 år sen?
Muhammed visste det inte heller, det är min poäng. Du däremot vet bättre och försöker då tolka texten som om Muhammed vet det vi vet idag, annars framstår ju din tro som ganska löjlig...

Men för att ge ett konkret exempel, du nämnde det här med att det står i Koranen att jorden är formad som ett strutsägg, det stämmer inte. Jorden är formad som ett klot, inte ett ägg. Vidare var det något som man vetat bra mycket längre än koranen. Redan en gammal grek (har glömt vilken) sa att jorden måste vara rund eftersom det sista du ser på ett skepp som lämnar en hamn och seglar ut mot horisonten är masten. Betyder det att den greken var gud, eller betyder det att gamla tiders människor, via logik och förnuft kanske kunnat gissa sig till saker som vi, med hjälp av empiri idag har fastslagit?

De argument du presenterat i den här tråden håller helt enkelt inte.
Citera
2014-10-13, 13:58
Medlem
Sepiritzs avatar
Citat:
Muhammed visste inte ett dugg om Big Bang och alla tolkningar av verser för att få det att verka så är desperata vaga tolkningar. Verserna i fråga beskriver hur allt blev kluvet i tu, vilket inte är big bang och hur världen breds ut, vilket inte heller är big bang. Eftertolkningar gör dig inga tjänster.

Citat:
Dagens forskning säger att de höga bergen håller jorden stabil var Mohammed med och forskade?
Att Muhammed beskriver bergen betyder inte att han visste någonting speciellt.

Citat:
Fingeravtrycket som har kommit så sent har Mohammed hör om det för 1400 år sen?
Fingeravtryck har människan haft och noterat så länge man haft fingrar och ögon...

Citat:
Jorden är Äggformad som ett strutsägg säger forskningen idag, var Mohammed i ett rymdskepp och kollade?
En rund jord har människan vetat om tusentals år före vår tideräkning, så ja, det var absolut inte okänt förut. En grek som levde före Jesus räknade till och med ut omkretsen. Jorden är dessutom inte äggformad, den är tjockare vid ekvatorn, inte på topparna. Lögnen om strutsägg kommer från Zakir Naiks fantasier och är en kass översättning och eftertolkning. Samma ord som han generöst översätter till strutsägg kan även betyda "tillplattad", visste du det? Så mycket för antik arabiska.
Citera
2014-10-13, 14:08
Medlem
tarek90s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Valspurten-SD
Misstänkte TS och jag hade rätt.

Otippat att du var en pedofildyrkare, Allah gillar tydligen pedofiler. Tänk på stackars Aisha som fick kuk vid åldern 6 år av "profeten" Mohammed, gravid vid åldern 9 år.

Sen är ju tråden värdelös och kommer åka i papperskorgen, men det är en annan femma.
Inte konstigt att alla muslimländer är helt jävla efterblivna.
Kristna länder ligger dock i topp i alla välståndsligor (därför ni bidragstorskar muslimer dras hit som flugor till skit medan kristna inte vill ta i era pissländer med tång - ist bidrar vi med pengar).

Jag är ateist men har respekt för kristna men inte för islamister. Ni för bara död och elände med er.

det ända du säger är hat mot islam och jag skulle tippa på att du är rasist, du verkar dyrka jimmy åsnesson
Citera
2014-10-13, 14:15
Medlem
Citat:
Nej det är skillnaden mellan Muslimer och Kristna, vi muslimer dyrkar endast Allah medans Profeten Mohammed är hans tjänare och sändebud!

Kristna hävdar också att dom är monoteister. Och det gör muslimer också. Men stämmer det?

Böner som läses upp av bedjande sunniter/shiiter:

All dyrkan, alla välsignade ord, alla böner och alla rena ord
tillkommer Gud. Frid vare med dig, o Profet, och Guds nåd och
välsignelser. Må frid vara över oss och över Guds rättskaffens
tjänare. Jag vittnar om att det inte finns något som är värt att dyrka
utom Gud och jag vittnar om att Muhammad är Guds Sändebud.

Är ovanstående, som inte återfinns i Koranen, förenligt med Koranens påbud?

Låt oss börja med "trosbekännelsen":

Det finns ingen Gud utom Gud och Muhammed är hans sändebud"

Den första delen fram till "och", återfinns i Koranen på 29-30 ställen. Men den andra delen är en innovation. Följande har Gud att säga om den sunnitiska/shiitiska trosbekännelsen:

[63:1] NÄR HYCKLARNA kommer till dig säger de: "Vi vittnar att du är Guds Sändebud!" Men Gud vet att du är Hans Sändebud, och Gud vittnar att hycklarna ljuger

Vidare läses detta upp under bönen:

Gud! Välsigna Muhammad och välsigna Muhammads familj,
såsom Du välsignade Abraham och Abrahams familj, Du är i
sanning lovprisad, fylld av lysande härlighet. Gud! Ge Din Nåd
till Muhammad, och ge Din Nåd till Muhammads familj, såsom
Du gav Din Nåd till Abraham och Abrahams familj, Du är i
sanning lovprisad, fylld av lysande härlighet.

29:45] LÄS VAD som har uppenbarats för dig av denna Skrift och förrätta bönen. Bönen avhåller [den bedjande] från skamlösa handlingar och allt som strider mot rimlighet och förnuft. Men först och störst är åkallandet av Guds namn. Och Gud vet vad ni gör.

Varken Muhammed, Abraham eller deras familjer nämns i samband med bönen.

Och varför sänder man enbart välsignelser till Muhammed och Abraham när följande går att läsa i Koranen:

[2:136] Säg: "Vi tror på Gud och på det som har uppenbarats för oss och det som uppenbarades för Abraham och Ismael och Isak och Jakob och deras efterkommande och det som uppenbarades för Moses och Jesus och för [de andra] profeterna av deras Herre; vi gör ingen åtskillnad mellan dem. Och vi har underkastat oss Hans vilja."

Samma sak upprepas i verserna 2:285, 3:84 och 4:152.

[35:14] Om ni ber till dem hör de inte er bön, och om de hörde den skulle de inte svara er. Och på Uppståndelsens dag skall de förneka att de haft något samröre med er. Och ingen kan låta dig veta [sanningen] så som En som är underrättad om allt.

Nu kanske du säger att du inte ber till Muhammed och inte ens för, utan enbart ber Gud att välsigna Muhammed. Men påbjuder Gud oss att välsigna döda människor?

[35:40] Säg: "Har ni tänkt över [vad de är] dessa medhjälpare som ni [sätter vid Guds sida och] tillber i Hans ställe? Visa mig vad de har skapat på jorden. Eller har de kanske deltagit i himlarnas [skapelse]?" Eller [menar de att] Vi har gett dem en Skrift som innehåller bevis som de stöder sig på? Nej, de orättfärdiga invaggar bara varandra i falska förhoppningar.

[4:103] Och minns Gud efter bönens slut - när ni står upp, när ni sitter och när ni lägger er till vila. Och när ni åter är i trygghet, förrätta då bönen [på föreskrivet sätt]. Bönen är alla troendes plikt, knuten till bestämda tider.

Det står inget om att jag ska minnas Muhammed, Abraham eller deras familjer under bönen, utan endast Gud.

[20:14] Jag är Gud. Ingen gudom finns utom Jag. Dyrka Mig därför och förrätta bönen för att minnas Mig!

Varför följer du inte Koranen och minns ENDAST Gud såsom Han påbjuder i versen ovan?

[72:18] All dyrkan tillkommer Gud; anropa därför ingen vid sidan av Honom!
[72:20] Säg: "Jag anropar ingen annan än min Herre och jag sätter ingen vid Hans sida."

Jämföra ovanstående med sunniternas/shiiternas "trosbekännelse" (en innovation 80 år efter Muhammeds död)

"Det finns ingen gud utom Gud och Muhammed är Guds profet."

Var i Koranen står det att muslimer ska går runt svarta stenen i Kaba? Var står det att en muslim som pussar Kaba får sina synders förlåtelse? Är denna ritual förenlig med följande verser:

[1:5] Dig tillber vi; Dig anropar vi om hjälp.

Hur kan en sten som jag tar på eller pussar på ta bort mina synder?

[10:106] Och anropa inte i Guds ställe dem som varken kan gagna eller skada dig; om du gjorde detta skulle du bli en av dem som begår svår orätt mot sig själva.

Varför kladda på Kaba och pussa den ? Varför besöka Muhammeds grav under pilgrimsfärden? Varför nämns inte ritualen överhuvudtaget i Koranen? Kolla in dessa verser oxå: 22:73, 18:52, 28:88, 7:194-197, 6:56, 16:120, 22:78, 66:6, 5:3, 26:69-74, 40:66, 46:5, 2:149-150.

[17:110] Säg: "Anropa Gud eller anropa den Nåderike! Med vilket namn ni än anropar Honom [är Han En och Densamme] - fullkomlighetens sköna namn är Hans. Höj inte rösten [när du ber] och sänk den inte heller [till en viskning] utan gå en medelväg.

Än en gång nämns varken Muhammed, Abraham, eller deras familj i samband med bönen. Förresten, varför viskar 99% av muslimerna när dom ber trots versen ovan om att INTE viska under bön?
Citera
2014-10-13, 14:16
Medlem
Citat:
det ända du säger är hat mot islam och jag skulle tippa på att du är rasist, du verkar dyrka jimmy åsnesson
Ja fast du är lika osaklig som börjar insinuera att Jimmie Åkesson är "dum som en åsna". Svara istället på de invändningar som du fått i tråden mot din bristfälliga argumentation. Att folk som hör hemma på invandrings- och intergrationsforumet ibland förvillar sig och vill diskutera "på riktigt" sker ofta på flashback. Dom brukar ganska snart återvända till sitt forum där lite andra "spelregler" gäller...

Så sluta ducka dom svåra frågorna istället för att ägna dig åt pajkastningen i sandlådan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in