Citat:
Ursprungligen postat av
BjK
Är biden så pass dum så att han inte visste att Turkiet skulle reagera?
Klart han visste att Kerdogan skulle reagera; Biden är tusen gånger smartare än den gemene, turkiska, Atatürkdyrkande fotbollsanhängaren. Hans anklagelser bär ett politiskt meddelande. När Joe Biden, USA:s näst mäktigaste person (sett till politiker, vi kan bortse alla Wall Street-judar & Co) anklagar Turkiet, specifikt Kerdogan, för att ha direkt stött den barbariska terrorism som frodats i Syrien, sänder han ett meddelande. Det han sänder är "sluta Kerdogan, vi alla vet vad du gör, spela inte dum. Vi vill inte att du gör så".
Resterande läsare (alla turkar, bortse gärna), få inte uppfattningen att jag ser USA som oskyldiga, de är minst lika skyldiga som Turkiet.
Citat:
Det tror jag knappast, han ville sätta en boll i rullning och han lyckades delvis om man ser på din reaktion. Ett billigt trick att provocera fram en aktion från Turkiet för att motbevisa. Men det fungerade inte. Ingen har fortfarande kommit med bevis som visar att Turkiet stödjer IS.
Det är ett roligt sammanträffande att:
1) IS-människor ses på turkiska gator, en väldigt ovanlig syn på andra platser. Vi talar om skäggiga apor med ISIS t-shirts.
2) Mer eller mindre alla islamo-terrorister har vid ett tidigare skede befunnit sig i Turkiet.
3) Terroristerna tackar
personligen Turkiet för deras stöd i kampen mot al-Assad. Utan Turkiet hade de inte haft så stora framgångar som de har. De har fått sjukhusvård, vapen och annat stöd.
Sedan har vi faktumen att Erdogan är oerhört passiv i kampen mot dessa terrorister, samt att hans ageranden faktiskt hade gynnat Turkiet om det inte vore för utländsk press på honom. Få bort al-Assad och förminska den kurdiska självständighetskampen på köpet.
Förresten, jag är inte säker om jag kommer orka vara repetitiv gällande argumenten för Turkiets stöd av terror i Syrien, så du får hemskt gärna börja förstå nu så jag slipper upprepa mig i framtiden. Capish?