2014-10-09, 18:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrHippie
Kör du Maelstrom på Cluster arrow så skulle jag säga att %cold dmg gör OERHÖRT mycket.

Men gå in och använd calculatorn så får du fram precis, kör själv med Etrayu och tycker de är skönt.

ja, cold består av ungefär hälften av all damage så visst hjälper det ganska mycket. jag jämförde dock buildsen här: http://d3profile.com/ och det blev ganska så stor fördel för xbow builden. 11 % mer damage på single target och 3% mer damage emot 10 mobs (orkade inte sitta och jämföra alla olika antal targets). vad jag kommer fram till är att average weapon damage differensen mellan båge+xbow ganska så klart är en större fördel för xbow än cold damagen på etrayu - i de fall man kan nå 2.842 med en crossbow såklart, annars är det ju inget snack om att etrayu är klart bättre.

med det sagt så är det ju svårt att egentligen testa det med 100 % säkerhet in-game nuförtiden, med tanke på hur snabbt man smälter exempelvis ghom på T6 där man kunde köra tester förut.
Citera
2014-10-11, 05:50
Medlem
Tjo ngt spel o ha?
Citera
2014-10-11, 10:42
Medlem
Moffins avatar
Det här är en fråga som kanske är ställd redan men det var länge sedan jag var aktiv här eller ens spelade så..

Tänkte göra en season character tillsammans med pojkvännen men han ville veta först vad som var värt att spela. Förut var jag DH och han var Crusader, kan vi köra på det igen eller är någon av de klasserna helt värdelösa efter patchen?

Vilka klasser tycker ni är bäst/sämst just nu?
Citera
2014-10-11, 10:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moffin
Det här är en fråga som kanske är ställd redan men det var länge sedan jag var aktiv här eller ens spelade så..

Tänkte göra en season character tillsammans med pojkvännen men han ville veta först vad som var värt att spela. Förut var jag DH och han var Crusader, kan vi köra på det igen eller är någon av de klasserna helt värdelösa efter patchen?

Vilka klasser tycker ni är bäst/sämst just nu?

Jag tycker ni ska lira det ni känner er mest bekväma med och som ni kan få ut mest skoj utav. Men annars är väl de "dominerande" klasserna just nu Wizard, Crusader och DH enligt mig.
Citera
2014-10-11, 12:00
Medlem
Out-of-Steps avatar
Hur mycket thoughness bör man ha för firbird i Grift 35+?
Citera
2014-10-11, 12:36
Medlem
swebarbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ultron53
Tjo ngt spel o ha?

konstig fråga, om du gillar hack n slash så ja hur ska vi veta om du spelat såna spel innan eller har intresse av dom..
Citera
2014-10-11, 12:54
Medlem
ShaidarHarans avatar
Säkert en dum fråga, men har precis börjat spela efter att jag la av när AH fortfarande fanns, men kört igång nu igen alltså, och börjat bygga upp en ny karaktär. Men frågan är: Vad är "Season-mode"?
Citera
2014-10-11, 13:59
Moderator
^Eazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShaidarHaran
Säkert en dum fråga, men har precis börjat spela efter att jag la av när AH fortfarande fanns, men kört igång nu igen alltså, och börjat bygga upp en ny karaktär. Men frågan är: Vad är "Season-mode"?

Season är att du börjar om från 0, inga pengar, inget gear, och sen när season är över så flyttar du över den till din vanliga stack med characters.

Nu är vi mitt i season, slutar nog om en månad eller något, men det är för mer tävlingsinriktade att börja om på nytt och tävla med andra.
Citera
2014-10-11, 15:06
Medlem
Moffins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oea
Jag tycker ni ska lira det ni känner er mest bekväma med och som ni kan få ut mest skoj utav. Men annars är väl de "dominerande" klasserna just nu Wizard, Crusader och DH enligt mig.

Det blev monk+DH

Vi började på campaign nu men efter vi gjort alla akter i normal kanske det går snabbare att göra adventure mode?
Citera
2014-10-11, 16:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Out-of-Step
Hur mycket thoughness bör man ha för firbird i Grift 35+?
Klarade just 34 med 10 mille i toughness och unity. Skulle tro man behöver minst 12-13
Citera
2014-10-11, 17:22
Medlem
Jag förstår inte, min Crusader har 12m thoughness, full arkhan set med unity men ändå dör jag skapligt ofta i T6?
Citera
2014-10-11, 18:33
Medlem
Out-of-Steps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hangar161
Klarade just 34 med 10 mille i toughness och unity. Skulle tro man behöver minst 12-13
Tror detsamma
Klarat dessa (35 & 36 idag ):
(34) Utan teleport och inte heller unity, ca 4m toughness
(35) Med unity fast utan teleport - ca 8m toughness
(36) Unity och teleport - också ca 8m toughness

Men dör typ instant av de stora spökena och har även problem med soul lashers, winged guardians etc.

Citat:
Ursprungligen postat av Oea
Jag förstår inte, min Crusader har 12m thoughness, full arkhan set med unity men ändå dör jag skapligt ofta i T6?
12m med Akarat igång? Har du tillräckligt med CDR för att ha uppe den hela tiden? Låter konstigt, har ca 16m och dör i princip aldrig så länge den är i gång.
Senast redigerad av Out-of-Step 2014-10-11 kl. 18:34. Anledning: Tillägg
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in