Citat:
Ursprungligen postat av
T-80U
Det är självklart så att det är knivigt att göra så länge den iranska regimen styr i Iran. Man kan också för min del gärna tro att det är en organisation med hundratusentals medlemmar utan något som helst läckage, det jag påpekar är att det är både historielöst och naivt att göra det.
Det går helt enkelt inte att hålla en så stor organisation läckagefri. Nazityskland klarade det inte, inte heller Sovjetunionen, inte Storbritannien, inte USA, inte Kina, inte Japan, inte Saddams Irak, inte Khaddafis Libyen, ingen.
Att sitta och påstå att en religiös milis skulle vara bättre än några av tidernas främsta underrättelse/paramilitära organ, är bara jävligt löjligt.
Citat:
Ursprungligen postat av
Literal
Mig veterligen har Robert Baer haft klargörande kommentarer kring den iranska underrättelsetjänstens skicklighet att röja undan spåren efter sig.Men hur ser hierarkin ut inom IRGC?Läcka måste ju finnas någonstans.
De läckor som finns är skapade av IRGC själv. De vilseleder sina fiender och den hierarkiska strukturen är inte personifierad. Personer är inte viktiga i den organisationen. Det kan vara så att deras högre uppsatta generaler saknar information som en städare har tillgång till.
Personalen som arbetar för IRGC kontrolleras genom militären, underrättelsetjänsten och andra organ. Detsamma gäller militären som kontrolleras av IRGC. Att ens nå organisationen på det sättet som många tror är så långsökt och så svårt att SABAN-center i USA skrotar förslaget i sin rapport.
Citat:
Ursprungligen postat av
Literal
Mahdis "okända" soldater.En vän till mig som bor i Iran berättade en gång att man väljer ut föräldrarlösa barn från särskilda orter.Vet dock inte om det verkligen går till på det sättet eller om det bara är en myt.
Din vän har snackat skit.
För att arbeta för den iranska underrättelsetjänsten måste man först studera vid en speciell högskola. För att kunna komma med i urvalen måste du vara frisk i huvudet och i kroppen, bevisa att du 300 år tillbaka har iranska förfäder, du får inte ha någon i släkten som är gift med andra nationers medborgare. Du får heller inte ha någon i släkten som har medverkat i aktioner mot den islamiska republiken. Du får inte vara äldre än 23 år gammal. Du betalar ingenting för utbildningen men om du hoppar av så blir du betalningsskyldig.
Du får heller inte vara verksam vid någon annan statlig organisation eller myndighet,varken IRGC, polisen eller militären.