Citat:
Ursprungligen postat av
Oddball
Ja jävlar vad skraja jänkarna ska bli när de ser den där bilden! Jag får nästan gåshud av skräck själv. Vad är det förresten? En domkraft? En frisbee? En miniräknare? Ett smartphonefodral? En soppåse?
Det är verkligen inte irans avsikt att skrämmas..Där begår du ett stort misstag.
USA är redan skrämd, inte p.g.a. irans uppvisningar men av informationen från sina egna underrättelsetjänster. Deras politiska ageranden är ett tydligt tecken på att fallet Iran inte varit lika lätt efter 35år.
Du kan ju besvära dig själv och läsa igenom dokumenten som publicerats av deras strategiska centraler.
Tvärtom, som jag tidigare skrev kör man med skådespelare ett tag. Driver med er lite..
Tror du verkligen att det finns läckor i IRGC? Du kan då besvära dig med att lyssna på äldre CIA personal som varit på plats..
De har egna forskningscentraler,högskolor och inhemska teknologier..
Du kan väl räkna ut att Iran satsar på olika rymdprogram vid sidan om. För kärntekniska området så borde ni verkligen ta reda på anledningen bakom USA:s agerande mot Iran..
En av dessa anledningarna är inhemska teknologier utan västerländsk inblandning. Jag kan förklara närmare så att en del förstår vad det hela går ut på..
Vi har olika kärntekniska modeller från olika delar av världen (detta har en militärteknisk anknytning).. den franska varianten,ryska,tyska etc.. ungefär 7 olika modeller som tillämpas för kärnteknologier..
Sverige,USA eller Ryssland forskar/har forskat i enstaka modellerna.. Men det som är fascinerande är att Iran lyckats forska och på egen hand fått resultat i alla dessa 7 modellerna..
Forskningsreaktorerna är därför något Iran ska förbjudas/begränsas att ha..
Mycket av det ni kallar kvalité, blir av p.g.a. kärnreaktorer och energi.. Det krävs energi för att producera högteknologiska vapen. Det är därför Iran ska förbjudas att ha tillgång till energi för den typen av produktioner.Utifrån Irans möjligheter och dess ekonomiska situation så har man dock lyckats mycket väl.