Citat:
Citat:
Hoppas verkligen den tanken inte sätter sig i väggarna, då blir det jobbigt. Något som stör mig kring det Färjestad jag sett hittills är hur loja och nonchalanta de är i egen zon. Många unga backar och de äldre har inte visat framfötterna utan snarare varit bland de sämre. Tollefsen har bjudit på flera mål och målchanser den här säsongen tack vare sitt spel.
Framåt finns inte den riktiga skärpan och laget får aldrig riktigt fäste i anfallszonen utan anfallen blir korta och ofta med ett halvdant avslut. Att Färjestad skjuter näst flest skott men gör näst minst mål stärker min tes.
Special teams är inget att hurra för heller med ett PP som inte får till något ordnat spel och ett BP som är en katastrof.
Räknar med en enkel seger för Örebro idag tyvärr.
Framåt finns inte den riktiga skärpan och laget får aldrig riktigt fäste i anfallszonen utan anfallen blir korta och ofta med ett halvdant avslut. Att Färjestad skjuter näst flest skott men gör näst minst mål stärker min tes.
Special teams är inget att hurra för heller med ett PP som inte får till något ordnat spel och ett BP som är en katastrof.
Räknar med en enkel seger för Örebro idag tyvärr.
Färjestad krossar Örebro i kväll. Och allt annat är en skandal.
Citat:
Visst är FBK bättre kring jul och framåt, men de senaste två åren har de varit katastrofala i öppningen. Det håller inte i längden och att tro att det löser sig bara för att det har gjort det förr är livsfarligt. Sätter sig de tankarna kommer det en dag sluta i kris och en nedflyttning.
Förra säsongen hade FBK 14 poäng än dagens 8 vid samma antal spelade matcher. Så detta håller inte i längden.