2014-10-11, 14:06
Medlem
Displaceds avatar
Lalonde anmäld till disciplinnämnden.

http://shl.se/artikel/58498/
Citera
2014-10-11, 14:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Displaced

Ja, om Rydahl kunde få så många matcher för sin slewfoot mot Djuse så lär ju detta också rendera i böter och avstängning.
Citera
2014-10-11, 14:15
Medlem
B-Dawks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle-Kotte
Det värsta som kan hända Färjestad är ju om tanken att "det är ju inte nu man ska vara bra" får fotfäste i omklädningsrummet. En stor tillgång för FBK är ju dock att Johansson inte är kvar i ledarstaben - snacka om energitjuv.

Hoppas verkligen den tanken inte sätter sig i väggarna, då blir det jobbigt. Något som stör mig kring det Färjestad jag sett hittills är hur loja och nonchalanta de är i egen zon. Många unga backar och de äldre har inte visat framfötterna utan snarare varit bland de sämre. Tollefsen har bjudit på flera mål och målchanser den här säsongen tack vare sitt spel.

Framåt finns inte den riktiga skärpan och laget får aldrig riktigt fäste i anfallszonen utan anfallen blir korta och ofta med ett halvdant avslut. Att Färjestad skjuter näst flest skott men gör näst minst mål stärker min tes.

Special teams är inget att hurra för heller med ett PP som inte får till något ordnat spel och ett BP som är en katastrof.

Räknar med en enkel seger för Örebro idag tyvärr.
Citera
2014-10-11, 14:18
Medlem
Trekvartsbyxas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Displaced

Tur att de färdades åt samma håll så att kollisionen mellan knäna inte blev så våldsam i alla fall. Men jävlar vad illa det kunde ha gått med Djoos om han inte fått upp benet tillräckligt högt innan han drog in i sargen. Vilken idiotgrej av Lalonde.
Citera
2014-10-11, 14:20
Medlem
Illusioners avatar
Känns som att FBK alltid öppnar svagt. Hade jag varit FBKare hade jag inte oroat mig.
Citera
2014-10-11, 14:24
Medlem
B-Dawks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Illusioner
Känns som att FBK alltid öppnar svagt. Hade jag varit FBKare hade jag inte oroat mig.

Visst är FBK bättre kring jul och framåt, men de senaste två åren har de varit katastrofala i öppningen. Det håller inte i längden och att tro att det löser sig bara för att det har gjort det förr är livsfarligt. Sätter sig de tankarna kommer det en dag sluta i kris och en nedflyttning.
Citera
2014-10-11, 14:45
Moderator
Gromguttens avatar
NWT sammanfattar läget før Karlstadlaget:

Citat:
Linus Persson är den ende av de nya som gjort fler än ett mål (tre). Jakub Klepis har minus två och ett enda mål. Anton Hedman skräckinjagande minus åtta och ett enda mål. Shawn Lalonde ett mål och minus fem. Jesper Jensen minus tre och noll mål. Joachim Rodhin noll poäng. Luciani Aquino 1+1 och synnerligen ojämne Justin Pogge i målet har en räddningsprocent på strax över 80 procent.
Den största gåtan är stjärnvärvningen Klepis. Invald i KHL:s All Star Team två säsonger i rad men nu fullständigt osynlig i Färjestad. Hur hanterar han det?

http://nwt.se/sport/folj_fbk/article1661169.ece

Få på Emil skridskorna igen så det blir lite ordning.
Citera
2014-10-11, 14:55
Medlem
Illusioners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av B-Dawk
Visst är FBK bättre kring jul och framåt, men de senaste två åren har de varit katastrofala i öppningen. Det håller inte i längden och att tro att det löser sig bara för att det har gjort det förr är livsfarligt. Sätter sig de tankarna kommer det en dag sluta i kris och en nedflyttning.
Om de tankarna sätter sig hos spelarna blir det såklart jobbigt. Tänkte mer ur supportersynpunkt.
Citera
2014-10-11, 16:02
Bannlyst
Vad tror ni om dagens match, Växjö mot Leksand? Leksand ligger rätt dåligt till i tabellen än så länge, kan det bli en skräll?

Växjö Lakers har inlett hyfsat bra denna säsongen, de ligger än så länge 4a. Förlorade senast mot Frölunda med 1-2.
Citera
2014-10-11, 16:06
Medlem
m4tt145s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cmder
Vad tror ni om dagens match, Växjö mot Leksand? Leksand ligger rätt dåligt till i tabellen än så länge, kan det bli en skräll?

Växjö Lakers har inlett hyfsat bra denna säsongen, de ligger än så länge 4a. Förlorade senast mot Frölunda med 1-2.
Tror det bli klar vinst för Växjö. 4-1
Citera
2014-10-11, 16:37
Medlem
Mikojans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av B-Dawk

Jag säger bara Perra Johnsson . Lika stor och betydelsefull i Skellefteå som Tommy Samuelsson någonsin var.

Perra har gjort det förr i Färjestad och kan göra det igen
Citera
2014-10-11, 16:40
Medlem
B-Dawks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mikojan
Jag säger bara Perra Johnsson . Lika stor och betydelsefull i Skellefteå som Tommy Samuelsson någonsin var.

Perra har gjort det förr i Färjestad och kan göra det igen

Ja han finns ju i klubben så är "bara" att promota honom från U16 till A-laget i så fall.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in