Citat:
Ursprungligen postat av
Chrillothekid
Efter att ha sett detta klippet råder det inget tvivel kring att det ÄR terrorister. Nu hotar pro-ryssarnas ena ledare, Givi, inte bara resten av Ukraina utan även Polska folket. Isis och separatisterna i Donetsk har en del gemensamt.
http://www.liveleak.com/view?i=36a_1412928313
För det första hittade jag denna kommentar under videon:
Does anyone here even FUCKING CARE that he never stated they will destroy Poland ? That this is blatant and intentional misrepresentation of words. Givi, clearly as fucking daylight says: All supplied weapons and tanks will be destroyed. Not that they will destroy Poland. I hope this little propaganda stunt by Ukraine Today backfires because it's so cheap, deceiving and intended to stir Russophobia amongst Polish and other EU citizens.
Mejlade videon till en rysk bekant och det visade sig stämma. Givi säger alltså att man ska
förstöra materielen som Polen skickar, inte att de ska "förgöra Polen". Han tillägger att "sedan kommer den till er", som i att deras krigsmateriel kommer att vändas emot dem precis som tidigare. Att tro att han inkluderar Polen i detta "kommer till er" känns som en övertolkning, minst sagt.
Motorola säger vad han påstås säga, dock. Kan inte påstå att jag tycker att det är speciellt begåvat, men vi snackar om en befälhavare för en mindre trupp här, inte någon politisk ledare. Det har alltså inte riktigt samma dignitet som när Timosjenko sade att hon skulle
förvandla Ryssland till en förbränd ödemark med hjälp av kärnvapen. Det är ju tragikomiskt att samma typer som skyller Timosjenkos ord på att hon "var upprörd" vid tillfället inte utsträcker samma ursäkt till en krigstrött officerare på kompani- eller möjligtvis bataljonsnivå efter veckor av strider.
Som vanligt övertolkar efterblivna krigshetsare både vad som sägs och vilken dignitet som ligger bakom orden, Kievmedier till och med ljuger om vad som sägs, och man ignorerar tusen gånger värre saker som sagts av människor med tusen gånger större inflytande.
Citat:
Det är hög tid för Nato eller annat land att gå in och måla asfalten med dessa grottmänniskor innan dom sprider sig ytterligare.
Hade faktiskt inte läst detta innan jag skrev det där om efterblivna krigshetsare ovan.
I rest my case.
Citat:
Och det verkar som att separatisterna har hittat fler övergivna stridsvagnar i Luhansk
http://www.liveleak.com/view?i=a11_1412902256
Åh nej, det är Ryssland som i största hemlighet skickar stridsvagnar och PBV:s till de ondskefulla terroristerna! På ett
färgglatt tåg med
ryska flaggor på taket, som
tutar högljutt för att dra till sig så mycket uppmärksamhet som möjligt, medan de
låter folk stå och filma det! Dumma, dumma, dumma, jättedumma, elaka, jättejättedumma Putin!
Bland kommentarerna från efterblivna krigshetsare under videon finns det några vettiga kommentarer från människor med fler än tre hjärnceller. Jag föreslår att du läser dem.