2014-10-10, 09:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av von_S
Jag skulle aldrig vilja ha honom i LIF oavsett. Stört mig på honom sen första gången han dök upp i SSK.

Han kommer säkert slå sitt personliga målrekord i SHL som är 1 mål men någon som räddar ett lag som har sina brister i försvaret är han knappast. Han ser mest ut som en extra motståndare i egen zon tycker jag.
Vad har du emot honom om jag får fråga? Du har givetvis rätt att tycka vad du vill, men exakt vad är skälet? Han må vara en flyttfågel av mycket hög rang men han är oerhört talangfull och det är bara en tidsfråga innan han blommar ut på allvar. Folk som dissar honom ser bara till målskörd antar jag. Man kan göra bra ifrån sig oavsett om man öser in mål eller ej.
Citera
2014-10-10, 09:46
Medlem
von_Ss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Azdz
Vad har du emot honom om jag får fråga? Du har givetvis rätt att tycka vad du vill, men exakt vad är skälet? Han må vara en flyttfågel av mycket hög rang men han är oerhört talangfull och det är bara en tidsfråga innan han blommar ut på allvar. Folk som dissar honom ser bara till målskörd antar jag. Man kan göra bra ifrån sig oavsett om man öser in mål eller ej.

Han har en allmänt irriterande uppsyn, ser ut som en bortskämd överklassunge (som är 9 år), han har en spelstil som jag inte gillar och som går mig på nerverna. Till råga på allt har han fått överdrivet mycket beröm ända sedan han först kom fram i SSK.

Och innan du svarar vill jag att du läser igenom det jag nu skrev en gång till och räknar hur många gånger jag faktiskt skriver att han är en dålig spelare och att han kommer vara dålig i Modo.
Citera
2014-10-10, 09:52
Medlem
Illusioners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Azdz
Bara icke-supportrar som dissar Nylanders offensiva kvaliteer. Visst kan jag tycka det var synd att vi gick miste om Lööv då det är backsidan som brister men Nylander kommer bidra med väldigt mycket spets och således kommer hela laget lyfta sig. Därmed inte sagt att han är briljant på något sätt, men jag gissar att du kommer bli grymt avundsjuk
"Icke-supportrar"?

Hur mycket spets är Nylander egentligen? Ett mål förra året.
Citera
2014-10-10, 09:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av von_S
Han har en allmänt irriterande uppsyn, ser ut som en bortskämd överklassunge (som är 9 år), han har en spelstil som jag inte gillar och som går mig på nerverna. Till råga på allt har han fått överdrivet mycket beröm ända sedan han först kom fram i SSK.

Och innan du svarar vill jag att du läser igenom det jag nu skrev en gång till och räknar hur många gånger jag faktiskt skriver att han är en dålig spelare och att han kommer vara dålig i Modo.
Skyll inte på mig ifall du får en massa modoiter på dig efter detta nu säger bara för det där är så överdrivet att jag bara sitter här och garvar. Det första tänker jag inte ens bemöta, det får stå helt för dig, men kan bara säga kort och gott att hockey och utseende inte har att piss med varandra att göra. Att hans spelstil går dig på nerverna tolkar jag som att du egentligen bara är rädd att han ska blixtra till och ösa in poäng mot ditt Leksand och även en hel del poäng utöver det, sättet du uttrycker dig på stärker min tes om att det är så.

Dom flesta unga spelare som har framtiden framför sig blir hajpade, såväl av spelare, ledare, supportrar och journalister, inte sant? Det är ingen som förväntar sig någon braksucce från Lill-Nyllet men han kommer inte att göra bort sig varken i Modo eller någon annan klubb. Han är inte så märkvärdig defensivt det ger jag dig, men offensivt så har han enorma kvaliteer. Visst, finns det bättre spelare vi skulle kunna knyta till oss, men med den ekonomi vi har så får man ju anpassa sig och då tycker jag att Nylander är det bästa vi kan få.
Citera
2014-10-10, 09:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Illusioner
"Icke-supportrar"?

Hur mycket spets är Nylander egentligen? Ett mål förra året.
Han fick Modo att bli ett bättre lag när han var hos oss förra säsongen och det blev en bättre stabilitet och känsla i laget. Är det verkligen bara mål som räknas för att klassas som en bra spelare?
Citera
2014-10-10, 10:49
Medlem
Han är en självisk liten snorunge som (precis som pappan) byter klubb oftare än han byter kalsonger.
Att supportrar inte gillar sådana spelare bör inte komma som någon överraskning.
Citera
2014-10-10, 11:04
Medlem
flingborrs avatar
Vad säger ni om domarens insats på hovet i går i matchen mellan Djurgården och Modo?
Jag tycker han var så dålig att jag nästan vill anmäla han till granskningsnämnden. Att gång på gång göra misstag och sedan inte kvitta trots han vet att han gjort fel. Hoppas han aldrig mer för döma Djurgården. Som tur är fick vi en sjukt oförtjänt vinst ialla fall
Citera
2014-10-10, 11:38
Medlem
Embas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flingborr
Vad säger ni om domarens insats på hovet i går i matchen mellan Djurgården och Modo?
Jag tycker han var så dålig att jag nästan vill anmäla han till granskningsnämnden. Att gång på gång göra misstag och sedan inte kvitta trots han vet att han gjort fel. Hoppas han aldrig mer för döma Djurgården. Som tur är fick vi en sjukt oförtjänt vinst ialla fall

Dem senaste säsongerna har vi haft en gnagare här (nämner inga namn) som gnällt på domarna varenda jävla match. Skräll att det är en apa som tar över stafettpinnen i år. Stackars stackars sthlms-lagen.
Citera
2014-10-10, 12:08
Medlem
Inzaneclowns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draedon
Jaha... Det finns väl både positiva och negativa saker att ta med sig från matchen mot hv. Man gör två mål och har läge på minst ett par till. Men försvaret... Vilken jävla hönsgård, man skänker bort två mål...
HV var inte mycket bättre heller och vår defensiv var minst lika dålig och sett till alla indianare som slogs åt båda håll var 2-2 efter full tid ganska förvånande. Jag är tacksam för 2 poäng.
Citera
2014-10-10, 12:20
Moderator
sm910difs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Emba
Dem senaste säsongerna har vi haft en gnagare här (nämner inga namn) som gnällt på domarna varenda jävla match. Skräll att det är en apa som tar över stafettpinnen i år. Stackars stackars sthlms-lagen.
Gnagets matcher kan jag inte svara för. Våra egna kan jag bara konstatera att på plats brukar jag uppleva domaren närmast skandalöst opartisk emot oss, när man slökollar igenom matcherna hemma igen efter intressanta delar brukar det framgå att vi över säsongen snarare får med oss en hel del domslut. Senaste åren har jag upplevt att vårt läktartryck och fokus mot just domaren ökat rejält. På samma sätt som det verkar ha påverkat domaren i våran favör i realiteten har det förmodligen påverkat vår upplevelse kring densamme i motsatt riktning som åskådare.
Citera
2014-10-10, 13:03
Medlem
Embas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sm910dif
Gnagets matcher kan jag inte svara för. Våra egna kan jag bara konstatera att på plats brukar jag uppleva domaren närmast skandalöst opartisk emot oss, när man slökollar igenom matcherna hemma igen efter intressanta delar brukar det framgå att vi över säsongen snarare får med oss en hel del domslut. Senaste åren har jag upplevt att vårt läktartryck och fokus mot just domaren ökat rejält. På samma sätt som det verkar ha påverkat domaren i våran favör i realiteten har det förmodligen påverkat vår upplevelse kring densamme i motsatt riktning som åskådare.

Intressant. Jag själv har aldrig orkat lägga energi på domaren över huvud taget. Det är liksom inget jag kan påverka. Sedan tror jag det jämnar ut sig mer eller mindre för alla lag över en hel säsong.
Citera
2014-10-10, 13:15
Moderator
sm910difs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Emba
Intressant. Jag själv har aldrig orkat lägga energi på domaren över huvud taget. Det är liksom inget jag kan påverka. Sedan tror jag det jämnar ut sig mer eller mindre för alla lag över en hel säsong.
Jodå, publiktryck och nivån av detta mot domaren påverkar. Rejält. Jag hinner tyvärr inte nu, men kan ta fram fler studier när jag kommer hem om hur på publiken inverkar på domarbesluten om ett mer gediget empiriskt underlag önskas. Tills dess borde den här duga:
http://wlv.openrepository.com/wlv/bitstream/2436/8014/1/Nevill10.pdf
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in