2014-10-31, 13:52
Medlem
J.R.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AutumnInNewYork
Skulle förvåna mig om Lehtonen får sparken. Han såg riktigt bra ut innan skadan så det är troligtvis som Wallson säger att dom vill ge han extra tid att rehabträna och mest troligt bygga ikapp.

Man måste ju vara totalt hockeyblind om man tror att Lehtonen är en dålig spelare.
Det är ju en relativ fråga, eller hur? Men nog tror jag att skaik hade väntat sig mer än vad dom fått. Har han ens gjort mål?
Citera
2014-10-31, 14:54
Medlem
Kul! Satt på stångebro gatukök idag med några polare. Såg Ove Molin, Dackell och Sundqvist. De var nog påväg till Växjö men inte ens brynäsarna kan motstå Stånkan.
Citera
2014-10-31, 14:57
Medlem
AutumnInNewYorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av J.R.
Det är ju en relativ fråga, eller hur? Men nog tror jag att skaik hade väntat sig mer än vad dom fått. Har han ens gjort mål?

2 mål och 3 assists på 10 matcher. Skulle jag säga är helt okej efter att ha fått försäsongen förstörd av en knäskada. Vet av personlig erfarenhet att knäskador kan vara jäkligt jobbiga att komma tillbaka ifrån. Det brukar ta tid.

Jag tror som sagt att dom sätter han i hårdträning nu före och under uppehållet.

Jag tror att ni ska vara mer oroliga för era ''stjärn-nyförvärv'' ärligt talat. Dixon 2 poäng på 10 matcher och Petrell 3 poäng på 17(!) matcher. Det är ärligt talat förjävla dåligt. Problemet för Lulä är väl att ni har inte spelare som kan ersätta dom två om dom skulle få sparken. Om nu mot al förmodan Lehtonen skulle få sparken (finns knappt på kartan) så finns det spelare som kan ersätta och andra spelare som kan ta ytterligare ett kliv fram.
Senast redigerad av AutumnInNewYork 2014-10-31 kl. 15:02.
Citera
2014-10-31, 15:27
Medlem
Ferross avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Viryz
Kul! Satt på stångebro gatukök idag med några polare. Såg Ove Molin, Dackell och Sundqvist. De var nog påväg till Växjö men inte ens brynäsarna kan motstå Stånkan.

Helt förståeligt! De har grymma burgare
Citera
2014-10-31, 17:35
Medlem
Sexpoängsmatch imorgon.

Fan, vill inte hamna sex poäng efter Skellefteå.

Och här skämmer Noah Welch ut sig igen.
Senast redigerad av skyffla 2014-10-31 kl. 17:39.
Citera
2014-10-31, 17:41
Medlem
m4tt145s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skyffla
Vadå skämmer ut sig? Tycker mer den som lipar över att han använde dom orden skämmer ut sig. Har Johan Forsberg lämnat någon kommentar om detta?
Citera
2014-10-31, 17:42
Medlem
J.R.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AutumnInNewYork
2 mål och 3 assists på 10 matcher. Skulle jag säga är helt okej efter att ha fått försäsongen förstörd av en knäskada. Vet av personlig erfarenhet att knäskador kan vara jäkligt jobbiga att komma tillbaka ifrån. Det brukar ta tid.

Jag tror som sagt att dom sätter han i hårdträning nu före och under uppehållet.

Jag tror att ni ska vara mer oroliga för era ''stjärn-nyförvärv'' ärligt talat. Dixon 2 poäng på 10 matcher och Petrell 3 poäng på 17(!) matcher. Det är ärligt talat förjävla dåligt. Problemet för Lulä är väl att ni har inte spelare som kan ersätta dom två om dom skulle få sparken. Om nu mot al förmodan Lehtonen skulle få sparken (finns knappt på kartan) så finns det spelare som kan ersätta och andra spelare som kan ta ytterligare ett kliv fram.
Du har rätt i att Luleås nyförvärv varit lite av en besvikelse poängmässigt, Näkyvä (och kanske Zaar) undantaget.
Luleå har rätt gott om forwards så där finns det bredd och även framtidspotential, lagets problem är enligt mig inte poängproduktionen (även om det hade varit fint med en renodlad målskytt) utan dom tunna och orutinerade backarna. Detta problem verkar dock LHF dela med rätt många andra SHL-lag.
Citera
2014-10-31, 17:54
Moderator
Gromguttens avatar
Citat:
Sexpoängsmatch imorgon.

Fan, vill inte hamna sex poäng efter Skellefteå.

Lysande svar ju:

Citat:
Noah Welch väljer att svara till P4 Kronoberg via SMS.

– Jag skulle vilja be om ursäkt till alla små flickor där ute. Speciellt till mitt nioåriga syskonbarn Miabella. Ni hade alla hanterat tacklingen bättre än vad Johnson gjorde igår.

Citera
2014-10-31, 18:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gromgutten
Lysande svar ju:

Citat:
Ursprungligen postat av m4tt145
Vadå skämmer ut sig? Tycker mer den som lipar över att han använde dom orden skämmer ut sig. Har Johan Forsberg lämnat någon kommentar om detta?

Tycker bara att han är en barnrumpa som inte kan inse att han gjort fel. Inser också att det måste vara förjävligt att se att Johnson, som såg skadad ut, avgjorde matchen när Welch satt i omklädningsrummet - men likväl är det en ful (och synnerligen onödig) tackling där åtminstone jag (jäv, jag vet) tycker att straffet var rättmätigt.

Skulle vilja se Welch själv bli inkörd i planket på liknande vis av en betydligt större spelare än han själv för att se hur han hade klarat det. Tror nog också han hade legat kvar med smärtor ett tag ...

Såhär säger Wikegård om situationen.
Citera
2014-10-31, 18:24
Medlem
J.R.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gromgutten
Lysande svar ju:

Svaret är underbart, Welch är förresten alldeles för skön spelare för att lira i ett osexigt lag som Växjö. Klart att det är en utvisning men pojkflickan Johnson behöver ju inte överdriva och filma så där.
Citera
2014-10-31, 18:29
Moderator
vfs avatar
Citat:
Tycker bara att han är en barnrumpa som inte kan inse att han gjort fel. Inser också att det måste vara förjävligt att se att Johnson, som såg skadad ut, avgjorde matchen när Welch satt i omklädningsrummet - men likväl är det en ful (och synnerligen onödig) tackling där åtminstone jag (jäv, jag vet) tycker att straffet var rättmätigt.

Skulle vilja se Welch själv bli inkörd i planket på liknande vis av en betydligt större spelare än han själv för att se hur han hade klarat det. Tror nog också han hade legat kvar med smärtor ett tag ...

Såhär säger Wikegård om situationen.

Äh, en tvåa var det på sin höjd just för att man inte får tackla någon i ryggen, inget game.

Sedan ska han kanske inte kaxa så mycket iofs då han är en ganska medioker back.
Citera
2014-10-31, 19:18
Medlem
siryessirs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vf
Äh, en tvåa var det på sin höjd just för att man inte får tackla någon i ryggen, inget game.

Sedan ska han kanske inte kaxa så mycket iofs då han är en ganska medioker back.

Oh fan, jag håller med dig. Det är inte ofta.

Avgjorde inte Johnson en match förra året också efter att ha legat halvdöd på isen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in