Citat:
Ursprungligen postat av
von_S
Han har en allmänt irriterande uppsyn, ser ut som en bortskämd överklassunge (som är 9 år), han har en spelstil som jag inte gillar och som går mig på nerverna. Till råga på allt har han fått överdrivet mycket beröm ända sedan han först kom fram i SSK.
Och innan du svarar vill jag att du läser igenom det jag nu skrev en gång till och räknar hur många gånger jag faktiskt skriver att han är en dålig spelare och att han kommer vara dålig i Modo.
Skyll inte på mig ifall du får en massa modoiter på dig efter detta nu säger bara för det där är så överdrivet att jag bara sitter här och garvar. Det första tänker jag inte ens bemöta, det får stå helt för dig, men kan bara säga kort och gott att hockey och utseende inte har att piss med varandra att göra. Att hans spelstil går dig på nerverna tolkar jag som att du egentligen bara är rädd att han ska blixtra till och ösa in poäng mot ditt Leksand och även en hel del poäng utöver det, sättet du uttrycker dig på stärker min tes om att det är så.
Dom flesta unga spelare som har framtiden framför sig blir hajpade, såväl av spelare, ledare, supportrar och journalister, inte sant? Det är ingen som förväntar sig någon braksucce från Lill-Nyllet men han kommer inte att göra bort sig varken i Modo eller någon annan klubb. Han är inte så märkvärdig defensivt det ger jag dig, men offensivt så har han enorma kvaliteer. Visst, finns det bättre spelare vi skulle kunna knyta till oss, men med den ekonomi vi har så får man ju anpassa sig och då tycker jag att Nylander är det bästa vi kan få.