Citat:
Ursprungligen postat av
Sittkissare
Lite besviken på tråden. Jag trodde jag skulle få läsa om människor som inte tittar på tv-program alls. Men istället är tråden full av folk som kollar på tv-program i form av serier osv. Bara att det är streamat/nedladdat istället.
Skulle vara intressant att läsa om någon som inte kollar på TV alls, dvs inga serier eller knappt filmer heller, och få höra hur dessa tänker och gör på sin fritid efter jobbet istället.
Själv följer jag någa serier men tycker att det är slöseri med tid egentlinge, dock är det ganska soft att glo 40min medans man käkar efter jobbet då och då. Har förövrigt ingen tv-apparat, utan laddar ner på laptopen och ser på min 17tum laptop. Sålde min Full HD-TV, spelkonsoler och allt vad det heter, just för att jag ville nyttja min fritiden mer produktivt. Visst har jag gjort framsteg, men följer fortfarande några serier och ser någon film då och då.
Det skulle alltså vara intressant att höra från någon som inte tittar på TV i någon form alls.
Hejhej, här är jag!
Slängde min tv för 8 år sedan, det enskilt bästa beslut jag tagit i hela mitt liv. I början var det lite jobbigt när folk pratar om tv-program och jag undgick det sociala kittet som tv innebär, detta märks framför allt på arbetsplatser där gårdagens tv och kvällens tv är de två viktigaste lunchsamtalen...
När jag väl kom igång med den "aktivering" som jag ville så jävlar, vad balla grejer jag gör medan mina vänner sitter och kollar på tv. Ja, även om ni sitter och tittar på datorn så tittar ni på tv. Det är inte den fysiska möbeln jag föraktar, det är innehållet och apatin.
Sitta o titta på tv medan man äter? Zen? Jag sitter och äter, inget annat. Jag tillhör dem som kan ta en lunch själv på en uteservering och bara njuta av maten, kanske bläddra i en tidning.
Mitt kärleks- och sexliv blev bättre också, kanske dels för att min sexualiseringsprogrammering återgick till ngt slags normalläge utan artificiella intryck, dels för att vi tillbringade mer tid tillsammans. Alltså, på riktigt tillsammans. Inte att man sitter bredvid varandra och vegeterar till ngt hjärnslött i väntan på att sova, utan att man är ständigt närvarande. på riktigt.
Återfall? Jodå, det händer... Jag kollar på en och annan fotbollsmatch när mitt lag spelar utanför stockholm samt en del politik inför valet, och jag snittar väl på en långfilm varannan vecka ungefär.
Använder f.ö. inte sociala medier heller då folk som börjar nästan oundvikligen utvecklas till narcissistiska idioter, men det är en annan diskussion.
Undrar du ngt annat så fråga, ikväll sitter jag framför datorn och skriver lite skit varvat med fb, kanske inte är ok egentligen...