2014-10-05, 15:59
Medlem
Adikatpws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Det är dock ljusår trevligare att kolla filmer och serier i soffan framför tv:n istället för i datorstolen.

Sant, men det går att koppla datorn till tvn med en hdmi kabel eller att överföra alla filer till ett usb minne och koppla in på tvn.
Citera
2014-10-05, 16:27
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adikatpw
Sant, men det går att koppla datorn till tvn med en hdmi kabel eller att överföra alla filer till ett usb minne och koppla in på tvn.
Absolut men nu var det ju så att personen jag skrev till sa sig inte ha någon tv alls.
Citera
2014-10-05, 23:54
Medlem
Skohornets avatar
Citat:
Det är dock ljusår trevligare att kolla filmer och serier i soffan framför tv:n istället för i datorstolen.

Självfallet! Jag har inte ens en datorstol utan det blir alltid i soffan (eller sängen på kvällen). Lite slitet att kolla på en 22" förvisso, men jag har väl aldrig varit någon materiallirare så att säga
Citera
2014-10-06, 05:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 15minFame
Så "dina" program är godkända, medans andra program är värdelösa? Själv tycker jag sport är rätt ointressant då det finns bättre saker att titta på än vuxna människor jaga en boll fram och tillbaka på en gräsmatta.

Nej, det är ganska fjolligt med män som jagar en boll om man analyserar det djupare, men det är lite mysigt att gemensamt som land följa något, skulle nog tyckte det var lika spännande om Zlatan spela cricket.

Men jag tittade på breaking bad, dock laddade jag hem det. Jag tittar inte på tv för att vara unik, jag kan bara inte finna motivationen längre. Jag tittade på tv 5-6 timmar om dagen när jag var yngre.
Citera
2014-10-06, 18:23
Medlem
kollar en del på svtplay, annars typ youtube. tv e mest som prydnad, för att skryta ifall nån polare vill spela tv-spel
Citera
2014-10-06, 18:51
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skohornet
Självfallet! Jag har inte ens en datorstol utan det blir alltid i soffan (eller sängen på kvällen). Lite slitet att kolla på en 22" förvisso, men jag har väl aldrig varit någon materiallirare så att säga
Det är inte jag heller. Däremot gillar jag att kollar film och serier och då är en tv, eller projektor, en klar fördel.
Citera
2014-10-06, 19:05
Medlem
GeorgeTakeis avatar
Kollar också sällan på TV, eftersom det är smidigare att kolla på laptopen. Läser nyheter på internet och tankar hem de tv-serier/filmer jag vill se alt. kollar på netflix. Jag har dock en TV och DVD-spelare hemma, har barn som brukar vilja kolla på film ibland.
Citera
2014-10-07, 11:02
Medlem
Skohornets avatar
Citat:
Det är inte jag heller. Däremot gillar jag att kollar film och serier och då är en tv, eller projektor, en klar fördel.

Det har du helt klart rätt i! Flyttat runt mycket och levt på knaper ekonomi av diverse anledningar. Det är nog själva TV-sändningarna jag bojkottat som ett aktivt val snarare än den stora skärmen och utmärkta bildkvaliteten
Citera
2014-10-07, 13:57
Medlem
Det finns ingenting som tv-tablån har att erbjuda mig, sen är reklamen ett rent helvete. Kopplar i antennkabeln när det är fotbolls-VM/OS. Kör med en HTPC och det jag vill se tankar jag.
Citera
2014-10-07, 14:49
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skohornet
Det har du helt klart rätt i! Flyttat runt mycket och levt på knaper ekonomi av diverse anledningar. Det är nog själva TV-sändningarna jag bojkottat som ett aktivt val snarare än den stora skärmen och utmärkta bildkvaliteten
Det kan jag absolut relatera till.
Citera
2014-10-07, 15:58
Medlem
Sweetiepies avatar
Slutade titta på TV-kanaler när jag flyttade hemifrån för 5-6 år sedan. Köpte en TV för att se på film streamat från datorn men kopplade aldrig in TVn till uttaget för att få TV.

Blir väldigt stressad när jag kommer hem till folk som har en TV påslagen i bakgrunden med något skräp-program eller reklam. Ush vad hemskt det är.

Men jag ser ändå på vissa TV program och TV-serier. Jag ser dem helt enkelt på SVT Play istället eller laddar ner. Huvudsaken är att jag då kan se "när jag vill", istället för att anpassa mig till någon TV-tablå. OnDemand är framtiden. Det enda linjär-TV duger till är live-sport eller live-melodifestivalen.

Detta är inget nytt fenomen och det har skrivits en hel del om det:
http://www.dn.se/kultur-noje/nu-kommer-krisen-for-gammel-tv/
http://www.resume.se/nyheter/tv/2014/10/06/kanalernas-stora-skrack-malgruppen-ratar-linjar-tv/

Sedan är det tragiskt att se människor leva kvar i det förgångna som måste "tajma in" och bänka sig när programmet börjar, och dessutom se mängder med reklamavbrott hela tiden. Lika tragiskt är folk som ser en film "för den går på TV4 ikväll" med reklampauser. Behöva vänta på reklam och inte kunna pausa. Följa en TV-serie som går en gång i veckan blir ju omöjligt i längden, det kommer ju bara sluta med att man missar något avsnitt eller ser ett halvt. Mycket bättre att ha det helt On Demand. Netflix/HBO, se när man vill, pausa stoppa när man vill, se en säsong i sträck.
Senast redigerad av Sweetiepie 2014-10-07 kl. 16:02.
Citera
2014-10-07, 16:05
Medlem
Det är väl ointressant hur du konsumerar media, via TV eller dator... Antingen är man (jag) "mediatorsk" eller så är man det inte; så ni som säger att ni bara använder datorn har missat målet.
Senast redigerad av tago 2014-10-07 kl. 16:08.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in