2014-10-05, 09:10
Medlem
Jag tittar inte på tv annat än högtidligt vid Jul. Dock kikar jag eventuellt på fotbolls VM samt OS ibland.

Annars tittar jag inte alls på tv, jag följer inte Big Brother eller Paradise Hotel eller något annat program. Jag tittar inte på tv på internet heller. Livet är kort och jag tänker inte låta några värdelösa program på tv sno min tid.

Varför tittar/tittar inte du på tv?
Senast redigerad av PG-k 2014-10-05 kl. 09:14.
Citera
2014-10-05, 09:15
Bannlyst
Jag har inte tittat på TV som någon rutin sen runt 2005, 2007 slutade jag titta på TV helt då man blir förgiftad med propaganda, reklam och annan skit.

Känner ingen i min ålder som tittar på TV heller, visst har föräldrar som tittar på TV då och då men även de har börjat sluta titta i allt större utsträckning.

TV och TV-program är inget annat än hjärntvätt.
Citera
2014-10-05, 09:22
Medlem
BigFatCones avatar
Ja herre gud. Att folk väljer en viss sorts underhållning är så klart skamlig och det är mycket viktigt att påpeka att man är bättre än så. Det finns ju trots allt inte ett enda högkvalitativt och/eller intressant tv-program och kommer aldrig att finnas heller. Det är ju der ewige jude som är ute efter att hjärntvätta hela världen.
Citera
2014-10-05, 09:25
Medlem
ZethMalkovis avatar
Detta är phenomenet "jag har inte facebook" , jag "tittar inte på tv" , jag behöver ingen "smartphone"
Jag sticker minsann ut och låter mig inte följa med i "modet"
Jag är speciell!

Tittar inte heller så mycket på TV, laddar hem det jag vill se eller youtube. Anledningen är alltså att det finns smidigare alternativ än det fanns för 15 år sedan.
Citera
2014-10-05, 09:25
Medlem
Thursdays-Girls avatar
Jag älskar att titta på tv. Sätter mej alltid vud tvn när jag äter eller bara har tråkigt. Kollar på allt från nyheter till dokusåpor och filmer.
Citera
2014-10-05, 09:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Ja herre gud. Att folk väljer en viss sorts underhållning är så klart skamlig och det är mycket viktigt att påpeka att man är bättre än så. Det finns ju trots allt inte ett enda högkvalitativt och/eller intressant tv-program och kommer aldrig att finnas heller. Det är ju der ewige jude som är ute efter att hjärntvätta hela världen.

Jag vet inte om man kan kalla TV underhållning öht, mest trams som man inte är jätteintresserad av och finns där som någon typ av tidsfördriv. Vill man se något kan man välja och vraka på nätet. Där kan man även bestämma om man vill bli influerad av PKism och annan trams eller inte. Finns ju inte direkt många program som är PI.

Det handlar inte om att någon jude skulle sitta bakom all hjärntvätt, det handlar om åsikter/tankar/värderingar som prackas på en utan att man ens bett om det.
Citera
2014-10-05, 10:24
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Injectionz
Jag vet inte om man kan kalla TV underhållning öht, mest trams som man inte är jätteintresserad av och finns där som någon typ av tidsfördriv. Vill man se något kan man välja och vraka på nätet. Där kan man även bestämma om man vill bli influerad av PKism och annan trams eller inte. Finns ju inte direkt många program som är PI.
Med tanke på bara min tracker för tv-serier erbjuder nästan 14 000 olika tv-serier så vågar jag lova att det finns en shitload av underhållande saker. Det är en jävla skillnad på att "titta på tv" och att "titta på tv-program". Menar du att Sons of Anarchy är PK? Breaking Bad kanske? Eller Game of Thrones? Eller serier som Penn & Teller Bullshit? Sen om man hämtar majoriteten av sina åsikter från vad som sänds på tv så är man nog fel ute.
Citat:
Det handlar inte om att någon jude skulle sitta bakom all hjärntvätt, det handlar om åsikter/tankar/värderingar som prackas på en utan att man ens bett om det.
Absolut men titta på saker som intresserar dig då istället för saker som du stör dig på. Sen är ju inte allt som är PK det för att vara just PK utan bara för att det råkar vara så. Allt och alla har inte en agenda.

Citat:
Ursprungligen postat av ZethMalkovi
Detta är phenomenet "jag har inte facebook" , jag "tittar inte på tv" , jag behöver ingen "smartphone"
Jag sticker minsann ut och låter mig inte följa med i "modet"
Jag är speciell!
Eller hur? Sen 'r det ju som jag säger skillnad på att "titta på tv" och på att "titta på tv-program" Där det förra är det passiva skedmatningssättet där man sätter sig i soffan och tittar på det som erbjuds och det senare är det som du skriver här nedan.
Citat:
Tittar inte heller så mycket på TV, laddar hem det jag vill se eller youtube. Anledningen är alltså att det finns smidigare alternativ än det fanns för 15 år sedan.

För min del så skiter jag ju i om folk vare sig tittar på tv eller på tv-program. Det som är störande är hipsterattityden.
Senast redigerad av BigFatCone 2014-10-05 kl. 10:27.
Citera
2014-10-05, 10:48
Medlem
15minFames avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PG-k
Jag tittar inte på tv annat än högtidligt vid Jul. Dock kikar jag eventuellt på fotbolls VM samt OS ibland.

Annars tittar jag inte alls på tv, jag följer inte Big Brother eller Paradise Hotel eller något annat program. Jag tittar inte på tv på internet heller. Livet är kort och jag tänker inte låta några värdelösa program på tv sno min tid.

Varför tittar/tittar inte du på tv?
Så "dina" program är godkända, medans andra program är värdelösa? Själv tycker jag sport är rätt ointressant då det finns bättre saker att titta på än vuxna människor jaga en boll fram och tillbaka på en gräsmatta.
Citera
2014-10-05, 11:38
Medlem
Bret-Harts avatar
Tittar sällan på tv,mest blir det på jobbet faktiskt
Citera
2014-10-05, 11:41
Medlem
Det är mysigt!
Citera
2014-10-05, 12:03
Medlem
johanjosefssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone

Tänk att du fick ett rätt där.
Citera
2014-10-05, 12:04
Medlem
robomans avatar
När jag flyttade hemifrån 2007 slutade jag titta på TV regelbundet. Jag hamnade då i ett litet studentrum med en TV på ca 15 tum och massa kanaler. Från att ha haft SVT, TV4 och TV6 hade jag plötsligt 50 kanaler. Det var två bidragande orsaker. Men framför allt fanns det så mycket annat som pockade på uppmärksamheten när man hade friheten av att ha flyttat till en ny stad där man inte kände någon. Att slå på TV:n i brist på annat var lätt att vänja sig av från.

Nu har jag en 42 tums-TV och använder den för att se film och serier. Vet inte vad du syftade på, TS, men jag ser ju en hel del serier och film från datorn eller TV:n. Dock ytterst sällan någon TV-sändning. Undantaget är fotbolls-VM och -EM samt skidtävlingar.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in