Citat:
Ursprungligen postat av
Spinnflugan
Det är sorgligt att så många vet så lite. Rasist betyder att man delar upp människor i raser och bedömer de därifrån. Att kalla någon för neger är absolut inte rasistiskt då det inte kan hänvisas till ras då mänskliga raser inte finns. Så ordet rasist är ett icke ord. Att kalla någon för rasist är att dumförklara sig själv å det grövsta.
Jo, men vi har den negroida, kaukasoider, mongloider, australider osv. Raser finns visst! Och därmed finns även rasism, men denna beteckning användes alldeles för vidlyftigt idag... Lika dumt som att säga att det då inte finns skilda hundraser, eller hur...?
Är du emot invandring, så är du "rasist". Varför? Invandring är ingen "ras". Är du emot muslimer som inte är en "ras", så är du "rasist"! Varför? Osv. osv. Antirasism är lika med antivit...