2014-10-09, 20:03
  #61
Medlem
Ewert Ljusberg kanske?
Citera
2014-10-09, 21:02
  #62
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blackmax
Ewert Ljusberg kanske?
Han hade sin zenith för ca 30 år sedan. Vore knäppt om han påbörjade den samtidigt.
Citera
2014-10-09, 21:08
  #63
Medlem
Mikojans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av scrollock
Han hade sin zenith för ca 30 år sedan. Vore knäppt om han påbörjade den samtidigt.

Det är samma med Bengt Sändh, frånsett att han hade zenit för snart 50 år sen
Citera
2014-10-09, 21:41
  #64
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mikojan
Det är samma med Bengt Sändh, frånsett att han hade zenit för snart 50 år sen
Inte nog med det, han har sedan länge lämnat Sverige, sedan slutet av 90-talet bor han på solkusten och har lämnat trubadurandet bakom sig. Vi får nog leta efter an annan kandidat.
Citera
2014-10-09, 22:54
  #65
Medlem
elinoelins avatar
Rasistisk mot en finne?
Kan vi ens vara det vi är ju samma ras?
Larvigt, och typiskt svenskt att vara så skitnödig.
Citera
2014-10-10, 00:00
  #66
Medlem
mounzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av elinoelin
Rasistisk mot en finne?
Kan vi ens vara det vi är ju samma ras?
Larvigt, och typiskt svenskt att vara så skitnödig.

Vad som utgör en människoras är knappast beslutat av FN, och det finns således otaliga teorier (varav den oftast förekommande i Sverige är att alla människor tillhör samma ras). Hur som helst, här har du en karta som gjorts av någon som uppenbarligen ansett att finnar är annan ras än svenskar.

Dock tror jag vi kan utgå ifrån att personen som anklagade trubaduren för rasism inte använde ordet i dess ursprungliga mening, utan i den idag i Sverige vanligt förekommande betydelsen "göra något som kan tolkas som taskigt mot folk som inte har sitt ursprung i Sverige".
Citera
2014-10-10, 05:32
  #67
Medlem
Bythewayimdeads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spinnflugan
Det är sorgligt att så många vet så lite. Rasist betyder att man delar upp människor i raser och bedömer de därifrån. Att kalla någon för neger är absolut inte rasistiskt då det inte kan hänvisas till ras då mänskliga raser inte finns. Så ordet rasist är ett icke ord. Att kalla någon för rasist är att dumförklara sig själv å det grövsta.


Jo, men vi har den negroida, kaukasoider, mongloider, australider osv. Raser finns visst! Och därmed finns även rasism, men denna beteckning användes alldeles för vidlyftigt idag... Lika dumt som att säga att det då inte finns skilda hundraser, eller hur...?

Är du emot invandring, så är du "rasist". Varför? Invandring är ingen "ras". Är du emot muslimer som inte är en "ras", så är du "rasist"! Varför? Osv. osv. Antirasism är lika med antivit...
Citera
2014-10-10, 05:40
  #68
Medlem
Bythewayimdeads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av scrollock
Jaså???? Men jag avskrev ju honom redan i trådstarten. Hur kan han vara "rasist" om han skämtar om sitt eget folk? I så fall är ju hela judiska teatern en antisemitisk högborg????


Jaha, så för att du "avskriver" honom direkt, så är detta en sanning...? Ja, enligt den PKistiska agendan så kan ALLA var "rasister" oavsett härkomst och föremål för "rasismen" - detta särskilt om du är vit, medelålders, man, låginkomsttagare och bor på landsbygden...

M.A. Numminen Is da shit, eller inte - jag vet inte, jag återberättar bara vad jag fått höra...
Citera
2014-10-10, 09:57
  #69
Medlem
irishrages avatar
ha ha MA Nummunine äger!

https://www.youtube.com/watch?v=ZKieEwru3HI
Citera
2014-10-10, 10:20
  #70
Medlem
Carl Serungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av elinoelin
Rasistisk mot en finne?
Kan vi ens vara det vi är ju samma ras?
Larvigt, och typiskt svenskt att vara så skitnödig.
Svenskar och finnar är icke av samma ras.
Citera
2014-10-10, 13:12
  #71
Medlem
Månsans avatar
Min röst trots allt på Numminen. Tillräckligt känd för att tänkas bokas av rädda Barnen (inte fan bokar dom Gris-Nils), och tillräckligt ego för att skämta om allt möjligt. Att över huvudtaget våga skämta om finnar och negrer tyder på att karln är utlänning.
Citera
2014-10-10, 16:29
  #72
Medlem
BaalZeBubs avatar
Det låter som Roland von Malmborg. Jag har inte sett honom på över tjugo år, men en av sakerna han brukade göra var att härma olika språk världen över. Hur afrikaner låter för svenskar, och hur en svensk låter för en utlänning är inslag jag minns. Han är en sådan där godhjärtad radikal med Miljöpartisympatier som man kan tänka sig att Rädda Barnen bjuder in, men som inte håller sig till de moderna tabun som finns bland sådana grupper.

https://www.youtube.com/watch?v=bFkFrmuxIWM
__________________
Senast redigerad av BaalZeBub 2014-10-10 kl. 16:32.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in