2014-10-10, 21:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bythewayimdead
Jaha, så för att du "avskriver" honom direkt, så är detta en sanning...? Ja, enligt den PKistiska agendan så kan ALLA var "rasister" oavsett härkomst och föremål för "rasismen" - detta särskilt om du är vit, medelålders, man, låginkomsttagare och bor på landsbygden...

M.A. Numminen Is da shit, eller inte - jag vet inte, jag återberättar bara vad jag fått höra...
Nej, inte alls "för att jag avskriver honom", men för att det finns en logisk motsättning i att vara "rasist" mot sin egen "ras", på samma sätt som jag exemplifierade med judarna.
Citera
2014-10-10, 21:18
Medlem
Mikojans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BaalZeBub
Det låter som Roland von Malmborg. Jag har inte sett honom på över tjugo år, men en av sakerna han brukade göra var att härma olika språk världen över. Hur afrikaner låter för svenskar, och hur en svensk låter för en utlänning är inslag jag minns. Han är en sådan där godhjärtad radikal med Miljöpartisympatier som man kan tänka sig att Rädda Barnen bjuder in, men som inte håller sig till de moderna tabun som finns bland sådana grupper.

https://www.youtube.com/watch?v=bFkFrmuxIWM

Roland von Malmborg? Knappast. Han är arketypen som ”håller sig till de moderna tabun som finns bland sådana grupper.”

I och för sig kan han ju ha blivit dement…
Citera
2014-10-10, 21:53
Medlem
styrlunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carl Serung
Svenskar och finnar är icke av samma ras.
Ras?
Den största rasskillande mellan finnar och svenskar är ursprunget av våra språk.
Är det språkraser du åsyftar?
Citera
2014-10-11, 00:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av elinoelin
Rasistisk mot en finne?
Kan vi ens vara det vi är ju samma ras?
Larvigt, och typiskt svenskt att vara så skitnödig.
Är inte både Finland och Sverige skandinaviska, lr är det Sverige och Norge som är det?

Och f.ö. har tydligen inte namnet på trubaduren hittats/avslöjats än.
Senast redigerad av EnStoltFegis 2014-10-11 kl. 00:28.
Citera
2014-10-12, 12:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av scrollock
En "välkänd trubadur skulle underhålla vid Rädda Barnens personalfest i går". Väl där fällde han flertalet rasistiska skämt, innan han avvisades från platsen, oklart om det var i spiknyktert tilllstånd.

http://www.expressen.se/nyheter/vittne-trubadurens-skamt-var-rasistiska/

Det rör sig alltså om en manlig vis-sångare som är en äldre person då denne varit aktiv i 30 år, troligtvis även svensk då denne skämtat om finnar och då upplevts som "rasistisk". Vi kan då utesluta Owe Thörnqvist, Carl Anton och Klasse Möllberg eftersom de hållit på bra längre än 30 år. Vi kan utesluta M.A. Numinnen eftersom han knappast skulle ha kunnat upplevts som rasistisk ifall han skämtat om finnar.

Vilka andra "trubadurer" står till buds?

Vad fan har hänt med folk?
Kan vi inte ta skämt längre
Citera
2014-10-12, 16:32
Medlem
kriminell.karamells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flufffen
"Bland annat ska han ha skämtat om massajer, det finska språket och afrikanska namn.

– Till exempel om det är en afrikansk kille med ett namn som är svårt att uttala på rätt sätt, så i stället för att försöka skulle han säga ”blablablablabla”, berättar kvinnan."

Usch fy så rasistiskt att skämta lite om namn.

Huga! Den dagen bör bli internationella kränka namn-dagen. Till minne av alla som kränktes av hans hemska namnskämt.
Citera
2014-10-15, 23:19
Medlem
Mr.Zebs avatar
Har inget namn
Men det var en snubbe som skulle spela 2 set. Efter första setet hade personalchefen vänligt men bestämt sagt att vi stoppar här.

Det bar antagligen inte rädda barnen som tipsade Expressen utan personal på stället som hade tagit illa vid sig.

Han hade några plumpa skämt och så drev han med vissa i publiken som hade utländsk bakgrund.
Det var en trubadur som inte kunde läsa av sin publik.
Tydligen sjöng han dock ok.
Citera
2014-10-30, 23:55
Medlem
Ett indicium som tyder på att det kan röra sig om Ronny Eriksson:

http://www.aftonbladet.se/nojesbladet/article19782482.ab

Som sagt, händelserna i sig är inte sammankopplade, men tyder på att Ronny har det i sig att råka ut för liknande anklagelser och med Rädda Barnen i färskt minne så kanske tidningarna snappade upp det här än mer.
Citera
2014-12-16, 23:03
Medlem
Docklands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kid-Stardust
Skulle dock inte kalla Demian för trubadur...

...om man bortser från debuten i mitten av åttiotalet med låten "Tårar" en duett med Thomas Di Leva för övrigt, så slog han igenom 1990 med skivan Pank.
Det är inte Lars Demian.
Citera
2014-12-16, 23:04
Medlem
Docklands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av i574n8u11
Johan Johansson är långt ifrån rasist. Han lirade ju med KSMB förr i tiden. Såg honom för ett par veckor sedan när han uppträdde med Världens bästa jävla band. Han talade bla om rädslan för ryssen och stojade på. Körde ett par KSMB låtar också. Vi talade en del efter spelningen. Inget rasistiskt i den karln. Trummisen från Hellacopters på trummor som fö också var väldigt trevlig.

För övrigt återförenas KSMB i sommar för lite spelningar. Med både Johan och Alonso.
Citera
2014-12-17, 15:39
Bannlyst
Kan det vara Jack Vreeswijk han är g.a nog 50 år
Citera
2025-02-20, 21:58
Medlem
BevinLees avatar
Här får ni - jävla PK tomtar.
https://poddtoppen.se/podcast/1483751813/dokumentar-jag-var-dar/45-geijeraffaren
Citera
  • 6
  • 7

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in