2014-10-09, 17:52
Medlem
sstheslayers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mittenskitten
Tänkte på det pitbull86 skrev i nåt inlägg längre bak, om att det är "normalt" enligt henne(?) att tjejer skaffar barn med två bröder. De kanske är mormoner och det är därför A har så många ex/mor-till-sina-barn? Finns ju en hel del mormoner i Sverige idag.

Ehm, tror du behöver lära dig lite om mormoner
Citera
2014-10-09, 18:34
Medlem
Imeldas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mittenskitten
Tänkte på det pitbull86 skrev i nåt inlägg längre bak, om att det är "normalt" enligt henne(?) att tjejer skaffar barn med två bröder. De kanske är mormoner och det är därför A har så många ex/mor-till-sina-barn? Finns ju en hel del mormoner i Sverige idag.

Mormoner brukar inte skaffa utomäktenskapliga barn.
Citera
2014-10-09, 18:44
Medlem
roewsvetts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Imelda
Mormoner brukar inte skaffa utomäktenskapliga barn.

Å andra sidan brukar inte Opus Dei (även om de likt mormonerna med rätta uppfattas som lite udda) tvinga barn till bajs-ätande, sexritualer och avancerad svår årslång tortyr.
Citera
2014-10-09, 18:48
Medlem
Imeldas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av roewsvett
Å andra sidan brukar inte Opus Dei (även om de likt mormonerna med rätta uppfattas som lite udda) tvinga barn till bajs-ätande, sexritualer och avancerad svår årslång tortyr.

Jag vet inte om jag tror på hennes berättelser om jag ska vara ärlig. Är dock måttligt insatt i det där.
Citera
2014-10-09, 19:30
Medlem
roewsvetts avatar
Citat:
Jag vet inte om jag tror på hennes berättelser om jag ska vara ärlig. Är dock måttligt insatt i det där.

Nu skall du inte vara en missunnsam hatare. Bara för att historien ändras från dag till dag betyder det inte att den inte är sann. Och kritik mot Bernadette visar sig alltid komma från avundsjuka, från sjuka individer som saknar den ÄKTA kärlek hon just nu upplever, den UNDERBARA lycka hon känner och den fantastiska resan hon gjort, från SVÅRA trauman, via hemlöshet och onanidoktorer där hon slutligen har överkommit allt negativt. Det ultimata beviset på lycka är Mark Jacobs och en mercedes. Benz. All kritik bottnar i avundsjuka från oss som inte är kukmagneter, Hepatit C bärare eller gravida oftare än syrianska hamstrar. Go Bernadette ! ! !
Citera
2014-10-09, 19:35
Medlem
Imeldas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av roewsvett
Nu skall du inte vara en missunnsam hatare. Bara för att historien ändras från dag till dag betyder det inte att den inte är sann. Och kritik mot Bernadette visar sig alltid komma från avundsjuka, från sjuka individer som saknar den ÄKTA kärlek hon just nu upplever, den UNDERBARA lycka hon känner och den fantastiska resan hon gjort, från SVÅRA trauman, via hemlöshet och onanidoktorer där hon slutligen har överkommit allt negativt. Det ultimata beviset på lycka är Mark Jacobs och en mercedes. Benz. All kritik bottnar i avundsjuka från oss som inte är kukmagneter, Hepatit C bärare eller gravida oftare än syrianska hamstrar. Go Bernadette ! ! !

Just det ja. Jag har inte den ÄKTA kärlek hon har. Men jag har rätt många Marc jacobsgrejer, både skor och annat. Dock ingen mercedes (jag får inte köra bil pga sjukdom). Och inte är jag gravid, har hepatit c och inte är jag en kukmagnet.

Fan, jag har nog inte rätt att ifrågasätta henne. Jag är bara avundsjuk.

Men ändå. Det är svårt att tro på henne, jag får inte ihop det hur jag än försöker.
Citera
2014-10-09, 23:21
Medlem
OriginalDolls avatar
Från kommentarsfältet från finest:
"Det är bra att det finns säkerhetskameror i de flesta taxibilar numera för att underlätta bevisning vid polisförhör. Bra jobbat Berny, förhopningsvis slipper fler kvinnor råka ut för något liknande."

Jaha, då är det väl det ju överstökat rätt fort?
Citera
2014-10-10, 01:02
Medlem
William Hainess avatar
Citat:
Om berny hade velat vara ifred och leva ett vanligt liv så hade hon gjort sin facebook privat och slutat blogga.

Hon hade inte ens behövt göra det - bara slutat försöka provocera fram (oftast negativa) reaktioner och hållit sina statusuppdateringar något normala. Det är ju inte så att hon har Expressen som ständigt ringer och vill ha en ny story eller att människor springer runt och fotar henne.

Samtidigt så tror jag inte Berny direkt vet vad normalt är - vi pratar trots allt om en person som står på polisstationen och tar ankplut-bilder medan hon ska göra en anmälan. Jag undrar ibland hur hennes omgivning reagerar på sådant...

Angående taxihistorien så börjar jag mer och mer tro på att det rör sig om en springnota, men som sagt så finns det kamera i bilarna så om hon berättar sanningen så uppdagas det...
Senast redigerad av William Haines 2014-10-10 kl. 01:07.
Citera
2014-10-10, 06:20
Medlem
Imeldas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av William Haines
Hon hade inte ens behövt göra det - bara slutat försöka provocera fram (oftast negativa) reaktioner och hållit sina statusuppdateringar något normala. Det är ju inte så att hon har Expressen som ständigt ringer och vill ha en ny story eller att människor springer runt och fotar henne.

Samtidigt så tror jag inte Berny direkt vet vad normalt är - vi pratar trots allt om en person som står på polisstationen och tar ankplut-bilder medan hon ska göra en anmälan. Jag undrar ibland hur hennes omgivning reagerar på sådant...

Angående taxihistorien så börjar jag mer och mer tro på att det rör sig om en springnota, men som sagt så finns det kamera i bilarna så om hon berättar sanningen så uppdagas det...

Just det här med att "jaga" negativiteten, det är nog en kombination av hennes behov av drama, samt det enda sättet hon vet hur man får uppmärksamhet på. Och eftersom drama och uppmärksamhet verkar vara ett lika starkt beroende som droger hos henne så lär hon knappast sluta med det inom vår livstid.
Citera
2014-10-10, 11:25
Medlem
Kardnialvokals avatar
Tycker det är lite trist att folk här påstår sig veta saker som inte stämmer. Där har kommit flera påståenden på senaste bland annat där folk VET att Berny blivit kickad från både Finest och sitt boende. Någon skrev även att det var BEVISAT att den nya bilen är leasad vilket är felaktigt för det var bara en kvalificerad gissning men ingenting som är svart på vitt bevisat. Minns inte vem som skrivit vad och orkar inte bläddra bakåt men vi kanske kan försöka hålla diskussion på spekulationsnivå när det är just spekulationer och inte uttrycka egna förhoppningar som fakta? Tråden tappar nämligen sitt värde då.
Citera
2014-10-10, 11:30
Medlem
Imeldas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kardnialvokal
Tycker det är lite trist att folk här påstår sig veta saker som inte stämmer. Där har kommit flera påståenden på senaste bland annat där folk VET att Berny blivit kickad från både Finest och sitt boende. Någon skrev även att det var BEVISAT att den nya bilen är leasad vilket är felaktigt för det var bara en kvalificerad gissning men ingenting som är svart på vitt bevisat. Minns inte vem som skrivit vad och orkar inte bläddra bakåt men vi kanske kan försöka hålla diskussion på spekulationsnivå när det är just spekulationer och inte uttrycka egna förhoppningar som fakta? Tråden tappar nämligen sitt värde då.

Det här är en skvallertråd, inte en "absoluta-sanninga-tråd". Så spekulationer måste ju vara ok.
Citera
2014-10-10, 12:40
Medlem
Kardnialvokals avatar
Citat:
Det här är en skvallertråd, inte en "absoluta-sanninga-tråd". Så spekulationer måste ju vara ok.

Självfallet, men att påstå att någonting är fakta eller att påstå att man "med 100 procent säkerhet vet" är inte spekulation.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in