2014-10-09, 15:02
  #89581
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ToZon
Kan du förklara hur mycket eller hur litet "näsblod är ?
Kan du också förklara vad det är för skillnad på "näsblod" och annat blod.

För mig fanns det blod från offret VB, samma person som försvann från jordens yta kvällen 4'e maj och hittades mördad och dessutom styckad. Det som kan konstateras är att offret har inte själv gått till fyndplatserna utan med mycket stor sannolikhet transporterats i en bil till området.

Just den bil som ägdes och förfogades av lägenhetsägaren KJ fann man blod från offret samt att specialutbildat hund markerade liklukt (molekyler) i skuffen på fordonet. Man fann dessutom besudling från offret på handskar samt en plastpåse.
Man fann även en tejprulle med blod i lägenheten där offret skall ha befunnit sig efter 16 tiden 4'e maj. Offrets mobiltelefon hade sin sista kontakt med omvärlden i samma cell som den bostad som hon besökte.

Antingen har denne kuf haft en osannolik otur eller så är han mördaren, jag tror på det senare och rätt person sitter och skakar galler.
Jag har blött näsblod och sett mina barn blöda näsblod, så jag vet hur mycket det kan se ut att vara. Men jag vet inte skillnaden på näsblod och annat blod.

Att blod och lukt fanns i skuffen behöver inte bero på otur, det kan vara arrangerat. Blodet på sårtejpen är otur, men inte särskilt stor otur. Av namnet att döma används sårtejp i samband med sår. Det hade varit mer otur om det var på annat slags tejp. Att offrets mobil hade kontakt med cellen som hon vistades i sista gången hon använde den är inte alls otur, det är så det brukar vara.

Har du jämfört fotomontagen? Kan du förklara varför polisen överdrev blodmängden?
Citera
2014-10-09, 15:23
  #89582
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ofor
VB delar ut reklam. Det tar längre tid än beräknat.
MB handlar på ICA Kvantum och COOP forum.
VB skickar SMS till KJ: Är inte du hemma?
MB raderar sina SMS med VB.

Är det bara jag som ser ett samband mellan dessa händelser?
Nepp, du, Quarrel, och några jeppar till och låååångt bortanför era konspirationer så har Lagro uppfunnit en Somalisk samurajsvärdsmördarliga med badkarsförsedd skåpbil men helt ärligt så är ni inte så långt ifrån varandra rent konspiratoriskt sett.
Citera
2014-10-09, 16:53
  #89583
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Lagro
Det har mycket stor betydelse hur mycket blod som fanns i bagageutrymmet. Blodspåret hittades efter att KJ hade blivit häktad och misstänkt för mord.
Det uttalades på tidigt stadium från spaningsledningen att det var en blodpöl och blodsamling, när sådana uttalande görs får man uppfattningen att han måste haft kroppsdelar i bagageutrymmet.
Sanningen var att blodpölen var som ett knappnålshuvud, om inte sådana uttalanden var för att missleda vad var det då för, därför det framfördes en osanning, som de borde känt till att det var inte sanningen.
Blodet som fanns på listen var en mycket liten mängd, men sannolikt spädds ut med vatten sannolikt regn när luckan stått öppen.
När man ser bilderna på listen får man uppfattningen att det är stora mängder blod på listen, därför blodframkallningsmedelet gör sken av det.
Bästa Lagro.
Nu får du hjälpa mig att hitta var jag kan utläsa att på tidigt stadium från spaningsledningen att det var en blodpöl och blodsamling. Var finner jag uppgiften att blodsamlingen var stor som ett knappnålshuvud i praktiken?
Jag är av uppfattningen att du är på väg att samla hop bevis som kan ge den dömde resning. Stå på dig. Kämpa vidare.

Det jag blir orolig över är varför det var viktigt att missleda? Visst har du haft uppfattningen innan att förundersökningen är bra. Vad har du med dina analyser funnit som får dig att tvivla på det? Var nu inte blygsam Lagro. Dina nya rön ställer allt på kant och får åtminstone mig att se på hela fallet med nya ögon.
Citera
2014-10-09, 16:56
  #89584
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ZegDeg
Nepp, du, Quarrel, och några jeppar till och låååångt bortanför era konspirationer så har Lagro uppfunnit en Somalisk samurajsvärdsmördarliga med badkarsförsedd skåpbil men helt ärligt så är ni inte så långt ifrån varandra rent konspiratoriskt sett.
Ja, ingen av oss tycker att 'bevisen' ska räcka till. Många kan dessutom ifrågasättas.
Citera
2014-10-09, 17:00
  #89585
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Jag har jämfört fotomontaget i FUP med bloggens fotomontage. Jämför gärna själv. https://anonfiles.com/file/2d401b0dd3e09d5effcb812732a7c327

Blodmängden är betydligt överdriven i FUP.
Ser du inte själv att ljuset och färgskalan på de två bilderna är helt olika. Utifrån att det är så, så ser det olika ut. Gick du på den lätta eller dribblar du med oss.

Objektivt så visar de två bilderna lika mycket blodbesudling.
Citera
2014-10-09, 17:18
  #89586
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zambora
Ser du inte själv att ljuset och färgskalan på de två bilderna är helt olika. Utifrån att det är så, så ser det olika ut. Gick du på den lätta eller dribblar du med oss.

Objektivt så visar de två bilderna lika mycket blodbesudling.

Javisst men KJ, TO, TR och HR trodde att det var mycket blod, fast det räcker med ett kryddmått för att ge samma utslag.
Citera
2014-10-09, 17:25
  #89587
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ofor
Javisst men KJ, TO, TR och HR trodde att det var mycket blod, fast det räcker med ett kryddmått för att ge samma utslag.
Ok.
Kan du delge oss källhänvisning på att de du nämner trodde det och källhänvisning så vore det tacknämligt.

Enbart för att inga tvivel ska råda.
Citera
2014-10-09, 17:25
  #89588
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Jag har blött näsblod och sett mina barn blöda näsblod, så jag vet hur mycket det kan se ut att vara. Men jag vet inte skillnaden på näsblod och annat blod.

Att blod och lukt fanns i skuffen behöver inte bero på otur, det kan vara arrangerat. Blodet på sårtejpen är otur, men inte särskilt stor otur. Av namnet att döma används sårtejp i samband med sår. Det hade varit mer otur om det var på annat slags tejp. Att offrets mobil hade kontakt med cellen som hon vistades i sista gången hon använde den är inte alls otur, det är så det brukar vara.

Har du jämfört fotomontagen? Kan du förklara varför polisen överdrev blodmängden?

Släpp nu sargen och stå på egna ben istället för att i strid ström skapa allehanda konspiratoriska teser för att göda tråden och dess fortlevnad.

Polisen har inte överdrivit blodmängden utan snarare förtydligat var blodet i skuffen hittades. Det är av ytterst ringa vikt om det är några milliliter eller någon deciliter för blodet kommer från en mördad och styckad person vilket man genom analys konstaterat att det är VB's blod. Sen var även handskar och plastpåse besudlade med blod från offret.

Samma VB som kvällen den 4'e försvann från jordens yta och besökte den nu dömde KJ som är bilens ägare och ensam brukar bilen.

Jag förstår att du och dina gelikar gör allt för att hålla vid denna planteringsteori som inte har något som skulle styrka detta, men då kan ni med jämna mellanrum peka ut oskyldiga människor och därmed också förstöra deras liv, ibland undrar man om detta är ett njutningsmedel för vissa att peka ut oskyldiga människor.
Citera
2014-10-09, 17:42
  #89589
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zambora
Ok.
Kan du delge oss källhänvisning på att de du nämner trodde det och källhänvisning så vore det tacknämligt.

Enbart för att inga tvivel ska råda.

ingen källhänvisning annat än när det gäller KJ visste han att det fanns några droppar näsblod. när sedan polisen påstod att det var mycket blod så sa han att då måste det vara planterat.
det här har varit uppe i tråden för några dagar sedan med källhänvisningar.
Citera
2014-10-09, 17:58
  #89590
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ofor
ingen källhänvisning annat än när det gäller KJ visste han att det fanns några droppar näsblod. när sedan polisen påstod att det var mycket blod så sa han att då måste det vara planterat.
det här har varit uppe i tråden för några dagar sedan med källhänvisningar.
Ok. Har du ingen källhänvisning så framför det inte som en sanning snälla du. Källhänvisning på att "KJ" visste att det fanns "några droppar näsblod".

Vi måste handskas varsamt med fakta/trådsanningar/bloggsanningar och annat.
Citera
2014-10-09, 18:09
  #89591
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Jag har blött näsblod och sett mina barn blöda näsblod, så jag vet hur mycket det kan se ut att vara. Men jag vet inte skillnaden på näsblod och annat blod.
Om du nu har blött näsblod och ev. sett dina barn göra detsamma så är du medveten om att näsblod kan bestå i allt från några droppar till att det forsar ut ur näsan.
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Att blod och lukt fanns i skuffen behöver inte bero på otur, det kan vara arrangerat. Blodet på sårtejpen är otur, men inte särskilt stor otur. Av namnet att döma används sårtejp i samband med sår. Det hade varit mer otur om det var på annat slags tejp. Att offrets mobil hade kontakt med cellen som hon vistades i sista gången hon använde den är inte alls otur, det är så det brukar vara.
Arrangerat? Otur? Med ditt resonemang så kan allt bortförklaras. Delge oss nu vänligen vad du stödjer dig på i detta uttalande. Anser du på allvar att ditt resonemang är relevant och trovärdigt?
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Har du jämfört fotomontagen? Kan du förklara varför polisen överdrev blodmängden?
Det har du fått svar på. Same shit!
Citera
2014-10-09, 18:28
  #89592
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zambora
Ser du inte själv att ljuset och färgskalan på de två bilderna är helt olika. Utifrån att det är så, så ser det olika ut. Gick du på den lätta eller dribblar du med oss.

Objektivt så visar de två bilderna lika mycket blodbesudling.
Om man tittar på blodet på mattan så håller jag med, sånär som på högra fläcken i FUP, den är inte blod. Men blodet på rastret är mycket kraftigare i FUP än i bloggen, och blodet på listen i framkant (närmast bilens bak) syns bara i FUP och inte i bloggen. Det beror på polisens originalbilder av Bluestar:

XK2H0324.jpg: https://cdn1.cdnme.se/4397225/7-3/4_fup_bild_nr_3_xk2h0324_5377738a2a6b22bcf639840c. jpg
XK2H0326.jpg: https://cdn1.cdnme.se/4397225/7-3/5_bilden_som_inte_finns_med_i_fup_xk2h0326_537775c 19606ee09d3685bda.jpg

På XK2H0324.jpg syns blodet på mattan och på rastret. På XK2H0326.jpg syns blodet på rastret och på listen i framkant. För att både blodet på mattan och blodet på listen ska synas har de tagit de båda bilderna och lagt på varandra. Men eftersom rastret syns på båda bilderna har blodet på rastret har blivit dubbelt så tjockt som det i själva verket var. Dessutom ser dalarna i rastret ut att ha blivit fyllda, vilket vi kan se på originalbilderna att de inte är. Det beror på att bilderna inte är lagda exakt rätt på varandra. Dalarna i rastret är svarta på originalbilderna. Därför ser det ut att vara mer blod än vad det var, egentligen ser FUP ut att ha blivit ifyllt med en blå tuschpenna.
__________________
Senast redigerad av Quarrel 2014-10-09 kl. 18:36.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in